اخبار داغ

دبیرستاد مردمی اربعین قزوین:

۵۶موکب استان قزوین در اربعین فعالیت می‌کنند

۵۶موکب استان قزوین در اربعین فعالیت می‌کنند
امید برزگر گفت: سهمیه استان قزوین در قالب خادمین موکب‌ها برای اربعین حسینی ۷۰۰ نفر است که این افراد در ۵۶ موکب تقسیم خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ امید برزگر در نشست خبری ستاد مردمی اربعین استان قزوین که شب گذشته در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه استان قزوین در قالب خادمین موکب‌ها برای اربعین حسینی 700 نفر است که این افراد در 56 موکب تقسیم خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,
وی افزود: برخی افراد توسط ارتباط با عراقی‌ها در سال‌های گذشته به برپایی موکب پرداخته‌اند و به همین دلیل افراد عراقی‌ منتظر آنان برای برپایی موکب هستند اما برای افرادی که در عراق کسی را نمی‌شناسند چهار قرارگاه در نجف، کربلا، طریق‌الحسین و مسیب راه‌اندازی شده است.

دبیرستاد مردمی اربعین استان قزوین با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسمات اربعین از ستاد استانی مقابله با کرونا مجوز دریافت کرده‌ایم، بیان کرد: برای برنامه‌های درون استانی نیز اجرای موضوعات فرهنگی در نظر گرفته شده است که با هماهنگی‌های لازم این موارد اجرایی خواهد شد.

برزگر اذعان کرد: برنامه‌های فرهنگی از جمله آیین چهارپایه خوانی و روضه خوانی در جوار خانه شهدا در قزوین به مدت 10 روز قبل از اربعین حسینی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت: برنامه‌‌های دیگری از جمله حرکت کاروان خودرویی به سمت مزار شهدای گمنام، حضور ذاکرین اهل‌بیت (ع) در روز اربعین در مراکز درمانی، اجرای طرح زیارت نیابتی و پیاده روی از چهار مسیر به سمت مزار شهدای امامزاده حسین(ع) برگزار خواهد شد.

طرح سفیر اربعین در مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود

وی ادامه داد: همچنین در مناطق کم برخوردار برنامه "سفیراربعین" به صورت تلفیقی از اربعین و دفاع مقدس به صورت روایتگری و روضه ‌خانگی برای اهالی این مناطق برگزار خواهد شد.

دبیرستاد مردمی اربعین استان قزوین تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده اجرای پویش مردمی فیلم و عکس از اربعین حسینی است.

برزگر عنوان کرد: پیاده روی روز اربعین به صورت دسته روی عزاداری نخواهد بود و این برنامه شبیه سازی از پیاده روی اربعین است که در این مسیر 20 ایستگاه صلواتی به مدت دو روز دایر خواهند بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در ایستگاه‌های در نظر گرفته طی مسیر پیاده روی درون استانی خدماتی از جمله خدمات پزشکی، مشاوره‌ای، درمانی و پذیرایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
, طرح سفیر اربعین در مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود, طرح سفیر اربعین در مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه