اخبار داغ

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

ایجاد مشاغل ویژه بانوان در یزد مغفول واقع شده است

ایجاد مشاغل ویژه بانوان در یزد مغفول واقع شده است
تشکری گفت: تغییر فرهنگ خانواده ها،ارتقای مباحث آموزشی در میان زنان و صنعتی بودن استان باعث شده بیکاری بانوان یزدی بالاتر از میانگین کشوری باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عماد تشکری در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه براساس آمارهای موجود، میانگین بیکاری مردان دراستان یزد از میانگین کشوری پایین‌تر است اما در نقطه مقابل آن میانگین بیکاری زنان بالاتر از میاننگین کشوری است اظهار داشت: بیشترین سهم اشتغال ایجاد شده در سطح استان ویژه مردان است و متاسفانه با توجه به صنعتی بودن استان ، مشاغلی که مناسب بانوان باشد کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: در چند سال اخیر به علت تغییر فرهنگ خانواده‌ها و ارتقای مباحث آموزشی درمیان زنان تمایل آنها به اشتغال افزایش یافته اما ظرفیت های شغلی ویژه آنها به این تناسب رشد نداشته است.

,

تشکری با اشاره به ویژگی های استان و همچنین آینده نگری که برای توسعه استان در نظر گرفته شده بهترین راه ایجاد اشتغال برای بانوان تحصیلکرده در استان را اشتغال‌زایی در حوزه‌های فضای مجازی و فعالیت‌هایی که پایه نرم‌ افزاری دارند ذکر و خاطرنشان کرد: این‌گونه مشاغل به نحوی می باشد که به ‌صورت دورکاری و جزوی از مشاغل‌خانگی قابل ارائه است و تناسب بیشتر با بانوان دارد.

,

وی ادامه داد: توجه ویژه نسبت ‌به توسعه اینگونه شغل ها برای بانوان  می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال برای بانوان نیزموثر واقع شود و بخشی از هزینه‌های خانواده را در کنار حضور در کانون خانواده تأمین کند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در پایان با ذکر اینکه اکثر فارغ التحصیلان استان یزد علاقه مند به کار پشت میز نشینی هستند  اظهار داشت: یزدی‌ها در بخش آموزش، پیشرفت خوبی داشته و  درهمین راستا نیز چند سال گذشته رتبه‌های بالایی در کنکور به‌دست آورده‌اند، اما در حوزه ارتقای مهارت‌های اجتماعی و کارآفرینی دراین حوزه ضعیف عمل شده است که نشان از توجه بیشتر دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه