اخبار داغ

کارشناس و روان‌شناس خانواده:

خانواده در دهه های گذشته محوریت بیشتری داشت / هدف سیاست‌های ابلاغی رهبری توجه به خانواده و محور بودن آن است

خانواده در دهه های گذشته محوریت بیشتری داشت / هدف سیاست‌های ابلاغی رهبری توجه به خانواده و محور بودن آن است
زارعی گفت: خانواده درگذشته، محوریت بیشتری داشت و در این میان هدف سیاست‌های ابلاغی رهبری توجه به خانواده و محور بودن آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با بیان این که درنظرگرفتن خانواده با رویکرد فرهنگی در اولویت اول است، اظهار داشت: از نگاه فرهنگی، خانواده فقط اختصاص به یک چارچوب خاص دارد. تعاریفی که امروز در غرب مطرح است و حتی توسعه داده شده، در این چارچوب نمی‌گنجد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،,

وی ادامه داد: از نگاه غرب، هم‌جنس‌گراها و همباش ها خانواده محسوب می‌شوند. در بافت فرهنگی، خانواده از یک زن و مرد تشکیل می‌شود که بین آن‌ها عقد شرعی خوانده شده و بر اساس آن دختر و پسر، زن و شوهر معرفی می‌شوند که با تولد فرزندان زندگی آن‌ها توسعه پیدا می‌کند.

,

زارعی ابراز داشت: خانواده درگذشته، محوریت بیشتری داشت و در یک نگاه تاریخی به بحث خانواده، خواهیم دید اولین آثاری که از بشر به‌دست‌آمده، ترسیم خانواده است.

,

وی به بررسی ابعاد زندگی مشترک پرداخت و گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهند متأهل‌ها نسبت به مجردها از سلامت روان بیشتری برخوردارند و احتمال قتل، خودکشی، اعتیاد و مشروبات الکی در بین آن‌ها نسبت به مجردها کمتر است.

,

کارشناس و روان‌شناس خانواده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در این زمینه را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: بحث محور قرارگرفتن خانواده است که در مقررات و قوانین باید اتفاق بیفتد. چرا ما نباید از راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه، آموزش‌های مهارت زندگی را به افراد بیاموزیم. جوانان در آستانه ازدواج، مهارت‌های زندگی را باید بگیرند.

وی افزود: دربند شماره 13 سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، موضوع مادر و پدر، موضوعاتی است که باید به‌صورت مفصل درباره آن‌ها بحث کرد به‌عنوان یک تجربه بالینی در برخی از مشاوره‌ها می‌بینیم برخی از خانم‌های خانه‌دار، احساس بدی دارند و گمان می‌کنند یک زن خانه‌دار یعنی کسی که هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و فقط مادری می‌کند؛ درحالی‌که نقش مادر بسیار وسیع، سخت و اثرگذار است. چرا درباره نقش مادری و جایگاه آن در رسانه‌ها و آموزش، کار درستی انجام نشده است، به خانه‌داری باید به دیده یک شغل نگریست تا از حمایت‌های اقتصادی برخوردار شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه