اخبار داغ

کارشناسان مسائل بین الملل عنوان کردند؛

تلاش سه کشور اروپایی برای اتهام زنی علیه ایران/ دولت سیزدهم، به اروپا و امریکا باج نمی‌دهد

تلاش سه کشور اروپایی برای اتهام زنی علیه ایران/ دولت سیزدهم، به اروپا و امریکا باج نمی‌دهد
حسن هانی زاده با بیان اینکه سه کشور اروپایی از طریق جریان سازی ها و اتهام زنی ها سعی می کنند که از ایران باج گیری کنند، گفت: دولت سیزدهم، دولتی نیست که به طرف اروپایی و امریکایی باج دهد و با تعریف های خود در مذاکرات آینده شرکت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام در نشست شورای حکام آژانس گفت: سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان که برخی گفتگوهای طولانی و بی ثمر با ایران در وین داشتند؛ در اقدامی تخریب آمیز و باج خواهانه سعی کردند که ایران را به کارشکنی در روند مذاکرات وین متهم کنند؛ در حالی که جمهوری اسلامی ایران روندی را طی می کند که دولت سیزدهم کابینه خود را تشکیل داده و هم اکنون رئیس جمهور منتخب و وزارت امور خارجه در حال تشکیل گروه مذاکره کننده جدید هستند.

این کارشناس مسائل بین المللی ادامه داد: طبیعی است توقف روند مذاکرات در وین کاملا نسبت به شکل گیری تیم جدید مذاکره کننده مدت زمانی طول می کشد؛ اما انگلیس، فرانسه و آلمان سعی می کنند که ایران را وادار به یک عکس العمل شتاب زده کنند تا بدون برنامه ریزی و جدول زمانی مذاکره را ادامه دهند.

وی بیان کرد: چنانچه مذاکرات به همان شکل سابق خود ادامه پیدا کند، هیچ نتیجه و دستارودی برای ایران در پی نخواهد داشت؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران شش دوره مذاکره را در دولت گذشته داشته است و هیچ گونه نتیجه و دستاوردی به دست نیاورد.

هانی زاده تصریح کرد: دولت سیزدهم قرار است جدول زمانی تعیین کند که این مذاکرات باید به نتیجه برسد و تحریم ها لغو شود و اگر تحریم ها لغو نشود و مذاکرات همچنان و صرفا مذاکره برای مذاکره ادامه پیدا کند هیچ دستاوردی را برای ایران نخواهد داشت و دولت سیزدهم نیز چنین مذاکراتی را قبول نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین المللی افزود: برخی تعهداتی متوجه کشورهای مذاکره کننده از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان است که باید در یک فرایند زمانی کوتاه و قبل از انجام مذاکرات انجام دهند و به عنوان حسن نیت آمریکا را وادار به لغو تحریم ها کنند.

وی با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: در سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به تهران، ایران برای ابراز حسن نیت خود به تمام خواسته های مدیر کل آژانس تن داد و دوربین های قرار گرفته در تأسیسات هسته ای ایران بار دیگر راه اندازی شد و به بازرسان اجازه بازرسی پیوسته و مستمر و ناگهانی داده شد که این اقدام کاملا منطقی از سوی ایران برای ابراز حسن نیت است.

هانی زاده اظهار کرد: در مقابل سه کشور اروپایی باید به جای اتهام زنی به ایران، آمریکا را تحت فشار قرار دهند تا تحریم ها را لغو کند و به برجام بازگردد و در غیر این صورت این اتهام زنی ها موجب می شود که ایران به سمت کاهش بیشتر تعهدات خود حرکت کند و بر همین اساس به نظر می رسد که سه کشور اروپایی از طریق جریان سازی ها و اتهام زنی ها سعی می کنند که از ایران باج گیری کنند.

این کارشناس مسائل بین المللی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم، دولتی نیست که به طرف اروپایی و امریکایی باج دهد و با  تعریف های خود در مذاکرات آینده شرکت می کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه