اخبار داغ

تداوم محرومیت در برخی محلات یزد؛

شهر جهانی یزد در جدال با توسعه نامتوازن/ مردم مطالبه‌گری کنند

شهر جهانی یزد در جدال با توسعه نامتوازن/ مردم مطالبه‌گری کنند
یزد در حالی لقب جهانی را با خود یدک می‌کشد که توسعه نامتوازن این شهر را به شدت آزار می‌دهد و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی نشده مدیریت شهری در دوره‌های مختلف، هر سال این ناموزونی را پررنگ‌تر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، توسعه نامتوازن و توزیع ناموزون خدمات در شهر یزد از مهمترین چالش‌های شهری یزد است به نحوی که برخی مناطق انواع خدمات شهری را به بهترین نحو ممکن دریافت کرده‌اند و برخی دیگر حتی از حداقل‌ها نیز برخوردار نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

برای اثبات این موضوع می‌توان به ده‌ها مصداق استناد کرد؛ مرمت چندین و چند باره آسفالت بلوار جوان و محدوده میدان عالم و راه خاکی مناطقی از خیرآباد و آزادشهر.

,

شورای پنجم در جلسات مختلف و در اجتماعات مردمی بارها و بارها به این موضوع تاکید کرد و رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را سرلوحه کار خود معرفی کرد اما واقعیت این است که این مهم به شکل جدی تحقق نیافت.

,

هنوز اقدام ملموسی در راستای توقف توسعه نامتوازن شهری یزد انجام نشده است

, هنوز اقدام ملموسی در راستای توقف توسعه نامتوازن شهری یزد انجام نشده است,

شورای ششم نیز در شرایطی که بیشترین توان خود تبلیغاتی خود را در مناطق محروم متمرکز و شعارهای متعددی در زمینه رسیدگی به این مناطق مطرح کرد، فعلاً با دست فرمان شورای پنجم به پیش می‌رود و هنوز اقدام ملموسی در راستای توقف توسعه نامتوازن انجام نداده است.

,

عینی‌ترین مصداق این موضوع، رسیدگی به مبلمان شهری، آسفالت خیابان‌ها و معابر، نصب المان‌های متنوع در مناطق توسعه یافته و بی‌توجهی به راه‌ها و معابر خاکی در مناطقی از شهر است که مهمترین مصداق آن محله‌هایی از خیرآباد است.

,

محسن ابوترابی، عضو شورای پنجم و ششم شهر یزد در این باره به خبرنگار یزدرسا گفت: اینکه برخی مناطق شهری یزد توسعه کمتری یافته‌اند، واضح و مشخص است اما کارهای بسیار زیادی نیز برای توسعه مناطق محروم و کم برخوردار انجام شده است.

,

قراردادهای قبلی شهرداری باید به سرانجام برسد

, قراردادهای قبلی شهرداری باید به سرانجام برسد,

وی عنوان کرد: اینکه اکنون اجرای برخی پروژه‌ها روال قبل را دارد و با همان دست فرمان قبلی به پیش می‌رود، به دلیل ادامه‌دار بودن قراردادهای پیمانکاران و برنامه‌ریزی‌های قبلی است که باید به سرانجام برسد.

,

ابوترابی ادامه داد: شورای قبل قطعاً در این زمینه بی‌توجه نبوده اما رویکرد شورای ششم برای توسعه متوازن و نگاه ویژه به مناطق محروم از خدمات شهری، جدی‌تر است زیرا به هر حال نمی‌توانیم منکر فاصله زیاد نحوه خدمت رسانی به مناطق مختلف شهر یزد باشیم.

,

وی یادآور شد: خدمات ارائه شده در شهرک اسکان، حسن آباد، بلوار امام حسن (ع)، بلوار استقلال، علامه جعفری و بسیاری از مناطق کم‌برخوردار قابل توجه است اما قبول داریم که هنوز فاصله زیادی با مناطق توسعه یافته دارند و تلاش می‌کنیم جبران مافات کنیم.

,

ابوترابی ادامه داد: اکنون بیشترین خدمات شهری به ما به سمت منطقه ۴ است اما با توجه به توسعه بی‌رویه شهر، مناطق نیازمند توسعه و توزیع متوازن خدمات در یزد گسترده هستند.

,

توسعه بی‌رویه شهر یزد باید متوقف شود

, توسعه بی‌رویه شهر یزد باید متوقف شود,

وی تصریح کرد: یزد بی‌رویه توسعه یافته بنابراین خدمات رسانی شهری کار بسیار دشواری است اما به طور قطع، شورای ششم نگاه جدی‌تری نسبت به شوراهای قبل به مناطق کم‌برخوردار و محروم دارد.

,

ابوترابی تاکید کرد: نخستین گام در این زمینه باید جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر یزد باشد تا هر روز بر مناطق خارج از محدوده شهری افزوده نشود.

,

وسعت شهر یزد ۳ برابر جمعیت

, وسعت شهر یزد ۳ برابر جمعیت,

وی ادامه داد: اکنون وسعت شهر یزد به اندازه‌ای است که می‌توان ۲ میلیون نفر جمعیت را در آنجا داد اما در این شهر به این گستردگی، ۵۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و این بدان معناست که توسعه شهری سه برابر نیاز جمعیتی بوده است بنابراین این روند باید متوقف شود زیرا هزینه‌های مدیریت شهری را افزایش داده است.

,

ابوترابی اظهار داشت: تا پایان امسال و چند ماه نخست سال آینده باید با بودجه‌ای که شورای پنجم آن را فصل‌بندی کرده پیش برویم اما به طور قطع در بودجه ۱۴۰۱ توجه جدی اعضای شورای ششم به ویژه کمیسیون عمران و خدمات شهری، به مناطق محروم و کم‌برخوردار یزد است.

,

رویکرد شورای ششم؛ محرومیت‌زدایی

, رویکرد شورای ششم؛ محرومیت‌زدایی,

رویکرد شورای ششم، محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف شهری است اما با توجه به گستردگی شهر، تحقق این مهم نیازمند یک برنامه‌ریزی اساسی و زمان‌بندی شده است.

,

اعضای شورای ششم، همگی در توجه جدی‌تر به مناطق کم‌برخوردار یزد هم‌صدا هستند و این موضوع سرلوحه کار آنهاست اما به نظر می‌رسد در این مسیر، ابتدا نیاز به آسیب‌شناسی و نیازسنجی در محله‌های مختلف شهر است.

,

فاطمه زارع بیدکی، عضو دیگر شورای شهر یزد در این زمینه به خبرنگار یزدرسا گفت: به طور قطع، برنامه ما پیروی از برنامه شورای پنجم نیست و ما به شکل جدی، توجه به مناطق محروم و خدمت‌رسانی به این مناطق را مدنظر داریم.

,

آسیب‌شناسی و نیازسنجی در محلات با محوریت مساجد

, آسیب‌شناسی و نیازسنجی در محلات با محوریت مساجد,

وی عنوان کرد: در این راستا گروه‌های آسیب‌شناسی و نیازسنجی در محلات با محوریت مسجد محل و امام جماعت محلات شکل گرفته تا بتوانیم نیازهای هر منطقه را بر اساس درخواست‌های مردم به پیش ببریم.

,

زارع بیدکی بیان کرد: نتایج این نیازسنجی‌ها و آسیب‌شناسی‌ها در کمیسیون‌های تخصصی به ویژه کمیسیون عمران و شهرسازی و کمیسیون فرهنگی مطرح و بررسی و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

,

وی تصریح کرد: تایید می‌کنم که در شهر یزد با توسعه نامتوازن خدمات شهری و توسعه شهری مواجه هستیم بر این اساس اولویت کار ما مناطق محروم است و شورا در این زمینه همه توان خود را به کار خواهد گرفت.

,

زارع بیدکی با بیان اینکه نماینده شورا در منطقه ۲ شهرداری یزد هستم، افزود: در این راستا بازدیدهایی از مناطق مختلف داشته‌ایم و نیازهای محلات این منطقه از جمله فضاهای ورزشی، فضای سبز، فضاهای فرهنگی و … مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه شهردار منطقه ۲ نیز برای رفع این محرومیت‌ها دغدغه دارد.

,

مطالبه‌گری مردم و پیگیری اعضای شورا راهگشای رفع مشکلات شهری یزد

, مطالبه‌گری مردم و پیگیری اعضای شورا راهگشای رفع مشکلات شهری یزد,

وی تاکید کرد: به طور قطع مطالبه مردم و پیگیری جدی آنها، ما را در این مسیر مصمم‌تر خواهد کرد و نیازهای محلات سریع‌تر مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

,

به نظر می‌رسد برای توقف توسعه نامتوازن شهر جهانی یزد و آغاز نهضت خدمت رسانی به مناطق محروم، نخست مطالبه مردم و سپس پیگیری اعضای شورای شهر می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه