اخبار داغ

کارشناس مسایل اجتماعی:

مزاحمت‌های تلفنی به مراکز حیاتی البرز فاجعه‌بار شده است/ برخی نیازهای سرکوب‌شده و روانی دارند

مزاحمت‌های تلفنی به مراکز حیاتی البرز فاجعه‌بار شده است/ برخی نیازهای سرکوب‌شده و روانی دارند
حامد حیدری گفت: ریشه اصلی مزاحمت های تلفنی نوعی واکنش نسبت به استرس‌های درونی، خواسته‌های ارضاء نشده و عقده‌های سرکوب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسایل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" در خصوص مزاحمت های تلفنی به آتش نشانی البرز، گفت: ریشه اصلی مزاحمت های تلفنی نوعی واکنش نسبت به استرس‌های درونی، خواسته‌های ارضاء نشده و عقده‌های سرکوب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حامد حیدری ادامه داد: وقتی فرد نتواند نیازهای خود را از طریق طبیعی ارضا کند به کارهای غیر معمول برای جلب توجه روی می آورد که برخی از این امور غیر اخلاقی است و باید با آنها برخورد شود.
,
 
,
وی افزود: آتش نشانان از نیروهای فعال و زحمت کشی هستند که رسالت کارشان خدمت رسانی است و در هر صورت باید به منطقه اعزام شوند ولی دروغ بودن سانحه باعث می شود زحمات این عزیزان دو چندان شود.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: بخشی از مزاحمت های تلفنی به مرکز آتش نشانی به فقر فرهنگی که ترکیبی از نبود آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب، بیکاری، نبود سرگرمی و تفریح برای تخلیه انرژی و... است، بر می گرد و این موارد دست به دست هم داده تا این آمار را رقم بزنــد.
,
 
,
حیدری گفت: وقتی پای صحبت های مزاحم های تلفنی مراکز آتش نشانی می نشینیم متوجه می شویم که بیشتر این افراد نیازمند درمان های روانی هستند، ولی متاسفانه هنوز هم بین مردم افرادی هستند که اعتقادی به روانپزشک و روان درمانی ندارند.
,
 
,
وی با بیان اینکه "کنجکاوی و تنهایی" علل دیگر مزاحمت های تلفنی است، گفت: متاسفانه در کشور ما غنی سازی اوقات فراغت جایگاهی ندارد و شرایط کرونا این مهم را تشدید و نمایان کرد.
,
 
,
این کارشناس افزود: والدین که به دلیل گرفتاری های اقتصادی مشغول به کار هستند، فرزند نیز تنهاست و خانواده ها معمولا برای پر کردن اوقات فراغت؛ تلفن همراه هوشمند را تنها یار کودک قرار می دهند این تنهایی برخی مواقع به ناهنجاری های اخلاقی که یکی از آنها مزاحمت های تلفنی است، منتهی می شود.
,
 
,
حیدری تاکید کرد: برخی از مزاحمت های تلفنی به سرگرمی و استوری اینستاگرام بر می گردد که این فاجعه بار است؛ وقتی از یکی از مزاحم های تلفنی دلیل مزاحمت را پرسیدم؛ پاسخ داد می خواستم از سرگردانی نیروهای آتش نشانی فیلم بگیرم و استوری کنم؛ این فاجعه بارترین نوع از مزاحمت های تلفنی است.
,
 
,
وی ادامه داد: وقتی یک تکنولوژی وارد کشور می شود ولی فرهنگ آن وارد کشور نمی شود و به هر عمل غیر اخلاقی ای برای لایک گرفتن متوسل می شویم این افراد نیز به دلیل فقدان دانش لازم درگیر آسیب های رسانه می شوند.
,
 
,
این کارشناس افزود: هر تغییر و تحــول مثبت فردی و اجتماعی، به‌واسطه آموزش مناسب و فرهنگ سازی اتفاق می‌افتد. مهم است متولیــان این موضوع، به شکل مداوم و مرتب به آگاه‌سازی شهروندان بپردازند و برای آموزش و اطلاع‌رسانی، منتظر رخ دادن یک فاجعه نباشند.
,
 
,
حیدری گفت: ضرورت دارد که این افراد مزاحم تلفنی به مراکز حساس از جمله آتش نشانی و اورژانس شناسایی شوند و مددکاران اجتماعی حتما با این افراد صحبت کنند و دلایل را شناسایی و ریشه یابی کنند و ضمن برخورد قانونی؛ دوره های آموزشی نیز برای آنها برگزار شود.
,
 
,
وی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا قانون به قدری با این مزاحم های تلفنی مراکز حساس سخت برخورد می کند که هیچ فردی به خود اجازه مزاحمت به این مراکز حساس را نمی دهد.
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: باید قوانین کشور نیز با این مزاحم های تلفنی سخت برخورد کند و آمار حدود ۷۰۰ مزاحمت تلفنی روزانه با سامانه  ۱۲۵ استان؛ فاجعه بار است و این خود آسیبی است که به آسیب های اجتماعی دیگر البرز اضافه شده است.
,
 
,
حیدری در خاتمه خاطرنشان کرد: البرز، استانی به شدت آسیب پذیر است و آسیب های اجتماعی به دلیل وجود ۴ زندان در ایران کوچک بیشتر نمایان می شود و باید دستگاه های متولی ساده از کنار هر آسیب نگذرند و آموزش و پیشگیری نخستین گام در این راه است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه