اخبار داغ

وقتی مدیریت جهادی در آسارا گره‌گشا می‌شود؛

بسیج البرز با کارگاه خیاطی امید را به زندگی ۳۲ زن روستایی "آدران" کوک زد/ ۲۰ زن سرپرست خانوار "ملک فالیز" با تار و پود هنر جاجیم‌بافی نقش اشتغال زدند

بسیج البرز با کارگاه خیاطی امید را به زندگی ۳۲ زن روستایی "آدران" کوک زد/ ۲۰ زن سرپرست خانوار "ملک فالیز" با تار و پود هنر جاجیم‌بافی نقش اشتغال زدند
این روزها ۵۲ زن سرپرست خانوار در دو روستای آدران و ملک فالیز آسارا با همت بسیج سازندگی البرز صاحب شغل شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، صدای چرخ خیاطی و کارگاهی که امید را به زندگی بانوان روستایی کوک زده، حکایت اشتغالی است که این روزها در آسارا منبع درآمدی برای زنان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
چرخ های این کارگاه خیاطی با همت بسیج سازندگی به حرکت درآمده است و مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز هم به تکاپوی زنان آدران برای تامین مخارج مورد نیازشان از این کارگاه اشاره می کند.
,
 
,
مهران طیران در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ این کارگاه با ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار تجهیز شده است تا زمینه اشتغال ۱۲ خانم را به صورت مستقیم در روستای آدران فراهم کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
به گفته این مسئول اشتغال زایی برای ۲۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است، آن هم در کارگاهی که باعث شده چرخ زندگی زنان سرپرست خانوار در یک روستا بچرخد.
,
 
,
علاوه بر درآمدزایی که زنان این روستا دارند، اشتغال در کارگاهی که به منزلشان نزدیک است به یک حسن مبدل شده تا برای اشتغال در این کارگاه ترغیب شوند.
,
 
,
تداوم افتتاح کارگاه های این چنینی و حمایت از زنان سرپرست خانوار تنها چشمداشت زنان شاغل در این کارگاه است، یعنی کسانی که سال ها بار زندگی را به تنهایی به دوش کشیده اند.
,
 
,
البته مسئول بسیج سازندگی آسارا هم از تجهیز یک کارگاه دیگر در روستای ملک فالیز خبر داده و به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ جاجیم بافی یکی از صنایع دستی بخش آسارا است.
,
 
,
, ,
 
,
نجفی ادامه می دهد؛ این هنر در سال های اخیر کمرنگ و به دست فراموشی سپرده شده بود اما با تجهیز ۲۵۰ میلیون تومان برای این کارگاه، اهالی روستا صاحب شغل می شوند.
,
 
,
با راه اندازی این کارگاه قرار است زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر از زنان این منطقه فراهم شود، در پایان باید گفت به طور مسلم با حمایت از مشاغل کوچک می توان به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار زنان روستایی امیدوار بود.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه