اخبار داغ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت در استان مرکزی تجلیل می شوند/برگزاری 6 ویژه برنامه در حوزه بانوان

۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت در استان مرکزی تجلیل می شوند/برگزاری 6 ویژه برنامه در حوزه بانوان
کریمی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت طی یک مراسم باشکوه از ۳۰ هزار رزمنده استان مرکزی تجلیل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (پنج شنبه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان در سازمان صدا و سیما گفت: برنامه های چهل و یکمین سالگرد دفاع ومقدس در سالجاری با شعار مامقتدریم در سراسر استان برگزار می شود و ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت با ۲۵ کمیته تخصصی و ۱۶ کارگروه هدایت اجرای برنامه ها را برعهده خواهند داشت و بیش از ۷۰۰ برنامه تاکنون هدف گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت در طی یک مراسم باشکوه تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده استان مرکزی با یک همایش ویدئوکنفرانسی با حضور ریاست محترم جمهوری آغاز خواهد شد که تا پایان سالجاری تکریم از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت صورت خواهد پذیرفت.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و علمی انقلاب اسلامی با حضور نهادها و دستگاه های مختلف استان برگزار خواهد شد و بیش از ۲۰ غرفه تخصصی پیش بینی شده که در این غرفه ها علاوه بر نمایش دستاوردها برنامه هایی همچون نشست های بصیرتی، روایتگری عملیات های دفاع مقدس، بررسی کتاب های دفاع مقدس، شب شعر و سایر برنامه های دیگر نیز برگزار خواهد شد.

,

وی بیان کرد: ساخت مستند و برنامه های محتوایی و روایت میدانی از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس با حضور راویان برجسته و موضوع نقش استان مرکزی در دفاع مقدس با حضور کارگردانان برجسته در دستور کار است و همچنین ویژه برنامه هایی با حضور فرماندهان و پیشکسوتان در شبکه استانی آفتاب نیز پخش خواهد شد.

,

کریمی ادامه داد: کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت برنامه های متنوعی با مشارکت سایر دستگاه ها پیش بینی کرده که ۶ ویژه برنامه طرح "در کوی نیک نامان" شامل غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدای زن استان توسط اعضای شورای هماهنگی زنان در دفاع مقدس ، طرح "زن و خانواده با سلامتی" شامل پیاده‌روی خانوادگی، همایش استانی "پیام‌آوران عاشورا" ویژه خواهران شهدا شامل ویدئوکنفرانس همراه با تجلیل از ۴۱ نفر، طرح "اکسیر و نشست نخبگانی" ، نشست تخصصی با موضوع "تبیین نقش زیستی بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس" در فضای مجازی، طرح "سلاله ها" و مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان با محوریت کتب نقش زنان در دفاع مقدس و پخش فیلم‌های مستند نمایشی تولیدشده استان در حوزه بانوان از شبکه آفتاب از جمله آنهاست.

,

وی اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم جلد اول آن تاپایان سالجاری به مرحله چاپ برسد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان به شکل محدود و برگزاری برنامه های محتوایی با محوریت فرهنگ دفاع مقدس در شبکه شاد از جمله مهمترین برنامه برای دانش آموزان است.

,

وی تأکید کرد: لازمه موفقیت در فعالیت در حوزه دفاع مقدس تحقق حرکت همگانی و مشارکت همه جانبه است و خوشبختانه دستگاه ها و ادارات استان نسبت به برگزاری برنامه های در راستای ایثار و شهادت اهتمام جدی دارندو البته الگوی کار کنگره شهدای استان و مهمترین دلیل موفقیت استفاده از تجربیات و سازماندهی کنگره است. 

,

کریمی با اشاره به اینکه ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان علاوه بر اینکه برنامه ها را طبق مصوبات دقیق ستاد کل نیروهای مسلح تدوین کرده،گفت: همچنین با ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی کاملا هماهنگ است و در این راستا تجربیات خوبی داریم.

,

وی افزود: برنامه های دفاع مقدس و مراسمات مذهبی خود می توانند الگوی سایر برنامه های دیگر باشند چراکه اولویت مهم برنامه ها سلامت مردم است و برنامه ها با رعایت کامل دستورالعمل ها برگزار می شوند.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: خوشبختانه سازمان صدا و سیما در همه  بخش ها همواره اهتمام و جدیت خوبی برای برنامه های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته و زحمات این عزیزان بسیار قابل تقدیر است.

,

وی تولید محتوا در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مطالبه جدی از رسانه ها و خصوصا صدا و سیماخواند و گفت: امیدواریم در این راستا گام های بلندی برداریم.

,

کریمی خاطر نشان کرد: اجرای ۱۰ برنامه در ۱۰ شب توسط صدا و سیما با عناوین پلاک اقتدار، پلاک عاشقی و روایت کنگره از جمله برنامه های مهم این سازمان است که خوشبختانه با گزارشات اعلام شده این سازمان در بخش های خبر، صدا، سیما و فضای مجازی آمادگی صددرصدی دارد که قابل تقدیر می باشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه