اخبار داغ

تولیت حرم مطهرشاهچراغ (ع):

حج و زیارت، یک کار فرهنگی خالص و ارزشمند است

حج و زیارت، یک کار فرهنگی خالص و ارزشمند است
علیرضا زینلی به همراه جمعی از مسئولان این نهاد، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت جدید این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه زیارت در فرهنگ تشیّع اظهار کرد: حج و زیارت حقیقتاً کار فرهنگی است که از جمیع جهات، خالص و ارزشمند می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی ضمن تاکید بر خدمتگزاری هرچه بیشتر و تکریم زوار تصریح کرد: در حالی که ما برای حج و زیارت عتبات باید مقدمات کار را فراهم کنیم، این خود خداوند است که خودش به  بهترین شکل برنامه ریزی کرده، ما  باید فقط مهماندار و خادم خوبی باشیم و تکریم زوار سرلوحه ی کارمان باشد، و نگذاریم زائران در رفت وآمدشان، اسکان، تغذیه و مسائل رفاهی اذیت شوند، البته اصل ماجرا تاثیرگزاری معنوی است که بحمدالله انجام می گیرد. اگر بخواهیم کار فرهنگی کنیم همین کار است که باعث احساس رضایت در زائران می شود.

تولیت حرم مطهر خاطرنشان کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که اینجا را سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران عنوان کردند، مسئولیت را نه فقط برای مدیران استان و شهر بلکه برای همه مسئولان در سطح ملی سنگین می کند و لازم است در سیاست های کلان و برنامه ریزی ها، اهمیت و جایگاه آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در بخش دیگری از سخنانش گفت: نسل جوان ما باید متوجه باشد در جوار چه بارگاهی در حال زندگی است و لازم است بیشترین بهره را از این فضای ناب معنوی بگیرد. خیلی از آدم های خود ساخته و جوانان مومن، این برنامه را در زندگی خود دارند که حداقل یک بار در هفته به این حرم های مطهر مشرف می شوند و‌ زندگی خودشان را با توسل به اهل بیت علیهم السلام بیمه می کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت گسترش فرهنگ زیارت و توسل به اهل بیت علیهم السلام در جامعه، تاکید کرد: لازم است همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی در این زمینه برنامه ریزی کنند تا همه اقشار بخصوص جوانان از این فضای معنوی به بهترین شکل ممکن بهره مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در ادامه خواستار هم افزایی بیشتر و گسترش همکاری در زمینه های مختلف فرهنگی، بین حرم مطهر و سازمان حج و زیارت شد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه