اخبار داغ

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح‌توس:

فرار رضاشاه و واقعه گوهرشاد از جنایات بدیهی دوره پهلوی است/ تخریب دموکراسی توسط مدعی «ایران نوین» در دوره رضاشاه

فرار رضاشاه و واقعه گوهرشاد از جنایات بدیهی دوره پهلوی است/ تخریب دموکراسی توسط مدعی «ایران نوین» در دوره رضاشاه
عسکری ضمن اشاره به ضرورت تبیین مسیر غلط رژیم پهلوی برای مردم گفت: فرار رضاشاه و واقعه گوهرشاد از جنایات بدیهی دوره پهلوی است که می‌تواند تبدیل به تولید فضای هنری برای ارائه به مردم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید عسکری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح‌توس، به مناسبت فرار رضاشاه از کشور اظهار کرد: موضوع تطهیر خاندان پهلوی به علت ناآگاهی جامعه و نسل جدید از جنایات و اقدامات پهلوی و رضاشاه است اما مسئله بزرگتر در کشور نوع نگاه به هنر و فرهنگ در فضای کشور و نظام مدیریتی و فعالان فرهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌توس,

ناآگاهی جامعه از جنایات رضاشاه

, ناآگاهی جامعه از جنایات رضاشاه,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر با دولت مردان فرمودند که به بازسازی انقلابی در فرهنگ نیاز است که به نظر می رسد بخشی از آن بازسازی نگاه های مدیران و فعالان این عرصه به فرهنگ و هنر است چرا که فرهنگ و هنر در کشور بیش از آنکه در خدمت مسائل اساسی جامعه باشد خودش به عنوان ساختار و مسئله مطرح شده است از این رو نمی‌توان با مسائل پیرامونی ارتباط بگیرد.

,

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه بر همین اساس شاهد هستیم بین فرهنگ و هنر و سیاست واقعی از جمله انقلاب اسلامی اختلاف است گفت: بالاخره در این کشور انقلابی با خواست مردم محقق شده و برخی افراد از فضای مدیریتی و سیاسی کشور خارج شدند که دوره ای جنایات و خیانت هایی در کارنامه خودشان دارند و منابع این مملکت را هدر دادند و با انقلاب اسلامی جایگزینی برای این موضوع با همه اشکالات و کمبودها، ایجاد شده و سازوکارهای صحیح را به سمت اهداف تمدن اسلامی را در پی گرفته است.

,

, ,

ضرورت تبیین مسیر غلط رژیم پهلوی برای مردم

, ضرورت تبیین مسیر غلط رژیم پهلوی برای مردم,

وی افزود: قرار بوده نظامی که جایگزین آن سازوکارهای غلط و رژیم پهلوی شده یکی از مسائلش این باشد که برای نسل آینده خودش کارکردهای جدید و اهداف آتی را بیان کند و تبیین کند که نظام قبلی مسیر غلطی را طی کرده است.

,

عسکری با اشاره به اینکه تبیین این موضوع، مسئله سیاسی و حکمرانی امروز همه است ادامه داد: در لایه فرهنگ و هنر به خوبی نتوانستیم با این مسئله به خوبی ارتباط برقرار کنیم که جنابات نظام قبلی را برای مردم روشن شود؛ وقتی این اتفاق محقق نمی شود و اذهان روی لایه‌های فرهنگی مانند تبلیغ مسائل خاص تک بعدی بسته شده است از این موضوعات مهم در گذشت عمر انقلاب غفلت شده است.

,

هدف و ابزار دشمن از تطهیر خاندان پهلوی برای مخاطب ایرانی

, هدف و ابزار دشمن از تطهیر خاندان پهلوی برای مخاطب ایرانی,

وی افزود: بر همین اساس بایستی فعالان و مدیرن فرهنگی و هنری لایه های متفاوت این عرصه را بشناسند و به آنها اعم از اقتصاد، فرهنگ و اجتماع بپردازند.

,

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن نیز در موضوع تطهیر خاندان پهلوی با لایه رسانه و هنر مسئله، دریافتند که اگر قرار است کارکردهای جمهوری اسلامی مورد ضربه قرار بگیرد باید سراغ مطلوب و بهینه جلوه دادن جایگزین قبلی یعنی پهلوی بروند و رسانه ای کنند لذا برخی مستندها و تولیدات دشمن در خلأ اقدامات فعالان داخلی برجسته سازی شده است.

, .,

, , ,

وی افزود: اینکه از چه دیدگاهی برتری نظام جمهوری اسلامی را نسبت به خاندان پهلوی برای مخاطبان بازخوانی کنیم خودش به نوعی مسئله پژوهشی است و باید بدانیم مخاطب ایرانی از لحاظ فردی و جمعی چه نگاهی به دوره قبل از انقلاب اسلامی دارد و چه نوع حکومتی می‌داند.

, .,

فرار رضاشاه و واقعه گوهرشاد از جنایات بدیهی دوره پهلوی

, فرار رضاشاه و واقعه گوهرشاد از جنایات بدیهی دوره پهلوی ,

عسکری با اشاره به اینکه به نظر می رسد باید از گفتن بدیهیات اقدامات سوء و جنایات دوره قبل از انقلاب و دوره پهلوی برای مردم شروع شود خاطرنشان کرد: مواردی مانند قیام گوهرشاد، فرار رضاشاه، سیستم اداره حکومت به لحاظ رفت و آمد مناصب و حاکمان از جمله مسائلی است که برای جامعه مورد ارائه خوب و بازخوانی صحیح قرار نگرفته است.

,

وی افزود: فرار رضاشاه نشان دهنده اوج وابستگی و خلاف تعاریف موجود است لذا گزارش خوب تاریخی می تواند تبدیل به تولید فضای هنری برای ارائه به مردم شود.

,

, ,

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه باید بدیهیات و خیانت های آشکار که مورد تأیید مورخان است تبدیل به اولویت های تولیدات فرهنگی شود گفت: ماجرای فرار رضاشاه با این همه صحبت از ارتش قوی و ادعای پدر مدرنیته یکی از این موارد است که اگر واقعا ارتش شاه قوی است چرا نتوانسته مقابل بیگانگان مقاومت داشته باشد؟ در صورتی که مقاومت آنچنانی در برابر بیگانگان صورت نگرفته است.

,

تخریب دموکراسی توسط مدعی ایران نوین در دوره رضاشاه

, تخریب دموکراسی توسط مدعی ایران نوین در دوره رضاشاه,

وی پیرامون کشف حجاب و دستور گرفتن شاه از غربی ها افزود: حجاب رعایت می شده و خواسته مردم ایران بوده است و باتوجه به اینکه پدیده مدرن شدن هر کشوری دموکراسی است و اگر قرار بوده توسط رضاشاه مدرن شویم باید دموکراسی حاکم می شده پس چرا در این زمینه به زور متوسل شده اند.

,

عسکری اظهار کرد: ایران نوین در زمان رضاشاه باید تعریف شود چراکه قطعا به ساخت و ساز چند کارخانه نیست و باید شاخص نوین شدن ایران بررسی شود و می توان گفت در آن دوره دموکراسی در کشور تخریب شده و در شاخصه های مشارکت و اجرای قانون کارنامه و توفیقات مطلوبی کسب نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه