اخبار داغ

امام جمعه قاین:

بدنه دولت گذشته فاسد بود / چوب لای چرخ دولت گذاشتن؛ خیانت است

بدنه دولت گذشته فاسد بود / چوب لای چرخ دولت گذاشتن؛ خیانت است
حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه بدنه دولت گذشته فاسد بود،گفت: در این زمانه که بستر خدمت به مردم فراهم شده اگر کوتاهی صورت بگیرد، مانع تراشی شود یا چوب لای چرخ دولت گذاشته شود، خیانت بزرگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی امام جمعه قاین در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص موضوع تغییر مدیران در دولت جدید، اظهارکرد: نمی توانم به طور مطلق بگویم که تمام مدیران دولت گذشته، همه آدم های سالم، پاکدست، لایق و شایسته ای نبوده اند، اما انصاف قضیه این است که بدنه دولت گذشته؛ یک بدنه فاسدی بود. نمی گویم کابینه دولت، بلکه در مدیریت های میانی در شهرهای مختلف، شاهد زد و بندها، اختلاس ها و مانع تراشی ها بر سر راه تولید بودیم و به گفته خود مسئولان دولت، چه امضاهای طلایی که وجود داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان، ,

وی افزود: به نظر بنده؛ دولت نوپای کنونی که از این به بعد باید مدیران میانی را انتخاب کند، باید به دور از هر گونه جناح گرایی ببیند که آیا در مدیر انتخابی، شایستگی، حالت جهادی، انقلابی، نجابت، سیری، مناعت طبع و پاکدستی وجود دارد یا خیر؟ اگر این شاخصه ها در این فرد وجود داشته باشد، وجود او از هر خط سیاسی که باشد، مغتنم است. اما اگر او این شاخصه ها را نداشته باشد و در ظاهر حزب اللهی و پر از شعار و حماسه هم باشد، ارزشی نخواهد داشت.

,

انتخاب مدیران بر اساس شایستگی

, انتخاب مدیران بر اساس شایستگی, انتخاب مدیران بر اساس شایستگی,

امام جمعه قاین بیان کرد: اکنون می بینیم آقای اسلامی که در دولت گذشته مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده داشته است، اکنون در این دولت هم جایگاه رفیع و وزینی دارد و به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شده است. این انتصاب نشان می دهد که این فرد مدیر سالم و پاکدستی بوده است.

,

رحمانی ادامه داد: از طرف دیگر؛ نمی توانیم بگوییم که در انتصاب ها اشتباهی صورت نخواهد گرفت و ممکن است اشتباهاتی صورت بگیرد، اما باید نیت بر این باشد که انسان های با نشاط، پر انرژی، مومن، دغدغه مند، مسئولیت پذیر، پاکدست، نجیب و با مناعت طبع انتخاب شوند.

,

وی با تاکید بر اینکه خط و خطوط سیاسی خیلی اهمیت ندارد؛ گفت: در انتخاب یک مدیر؛ مهم این است که آیا کرامت انسانی و شایستگی مدیریت در او وجود دارد یا خیر؟ در واقع مدیران باید بر این اساس انتخاب شوند.

,

تغییر استاندار به شرط انتخاب فرد قوی تر

, تغییر استاندار به شرط انتخاب فرد قوی تر, تغییر استاندار به شرط انتخاب فرد قوی تر,

امام جمعه قاین در خصوص تغییر استاندار خراسان جنوبی هم اظهارکرد: اطلاعات بنده در مورد استاندار فعلی کافی نیست، اما بر اساس شناخت اجمالی که از استاندار و بستگانش دارم، او فرد خوب و مناسبی است. اما باید ببینیم که فردی که ممکن است در دولت جدید برای این جایگاه در نظر گرفته شود، از استاندار فعلی قدرتر است یا خیر؟ اگر این فرد قدرتر باشد، از این تغییر استقبال می کنیم اما اگر قرار باشد فردی انتخاب شود که قدرتر نباشد، ضرورتی برای تغییر وجود ندارد.

,

رحمانی تصریح کرد: ما نیروهای جوان، انقلابی و مسئولیت پذیر کمی نداریم که این افراد باید بر اساس یک اطلاعات وسیع، برای مدیریت کاندیدا و گزینش شوند.

,

وی با اشاره به انتخاب استاندار برای سیستان و بلوچستان، اظهارکرد: اطلاعاتی که در فضای مجازی پخش می شود، قابل دفاع نیست، اما باعث ایجاد شک در مردم می شود. در همین خصوص در فضای مجازی فیش حقوقی از استاندار منصوب شده سیستان و بلوچستان منتشر شد که امیدواریم دروغ باشد. 

,

اسم برخی مدیران لابی گر در لیست های پیشنهادی

, اسم برخی مدیران لابی گر در لیست های پیشنهادی, اسم برخی مدیران لابی گر در لیست های پیشنهادی,

امام جمعه قاین با تاکید بر اینکه یک استاندار از جهت مصداق باید یک نیروی مومن جهادی و انقلابی باشد، افزود: اگر بنا باشد این فیش حقوقی درست باشد، انتصاب این مدیر با آن فیش حقوقی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان که یک هزار کیلومتر طول دارد، سنخیتی ندارد که امیدواریم این فیش حقوقی جعلی باشد.

,

رحمانی با اشاره به تلاش و لابی گری برخی از مدیران برای ماندن در مناصب خود، گفت: مدیران لابی گر زیادی را می شناسم که در دولت گذشته هیچ اراده ای از خود نداشتند و اگر بگویم دین خود را هم از افراد بالادستی شان می گیرند، مبالغه نکرده ام. این افراد که مثلا زرنگ هستند، در جریان انتخابات وقتی دیدند که کفه ترازو به سمت چه کسی سنگینی می کند، خودشان هم ستاد زدند و امروز هم می بینیم که اسمشان در برخی لیست های پیشنهادی به چشم می خورد.

,

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک امام جمعه اعلام می کنم که اگر این افراد بی تفاوت، مخالف نظام و ارزش های دینی بخواهند سرکار بیایند، مجبورم که در خطبه های نماز جمعه به روشنگری های خودم ادامه دهم.

,

چوب لای چرخ دولت گذاشتن؛ خیانت است

, چوب لای چرخ دولت گذاشتن؛ خیانت است, چوب لای چرخ دولت گذاشتن؛ خیانت است,

امام جمعه قاین بیان کرد: بنده از این مدیران ضعیف، ناتوان و سیری ناپذیر کم نمی شناسم. اما انصافا برخی دیگر از مدیران دولت گذشته توانمند، جهادی، انقلابی و مومن هستند. 

,

رحمانی اظهارکرد: اکنون که بارقه امیدی ایجاد و بستری فراهم شده تا قوه مجریه، قضائیه و مقننه پای کار باشند، باید اشک شوق ریخت. اما اگر دراین زمانه و بستر فراهم شده، کوتاهی صورت بگیرد، مانع تراشی شود یا چوب لای چرخ دولت گذاشته شود، خیانت بزرگی است.

,

وی گفت: باید تلاش کنیم تا به هر طریقی از دولت پشتیبانی و کمک کنیم تا در مسیر خود حرکت کند. همانطور که اکنون هم می بینیم تحولاتی در قیمت مصالح ساختمانی مثل فولاد، سیمان، مسکن، نیروهای کارگری و ... ایجاد شده و اکنون علی رغم بسیاری از سوء مدیریت ها بارقه های امیدی در دل مردم ایجاد شده است. اما اگر خلاف توقع مردم، مدیر نالایقی منصوب شود، باعث از بین رفتن اعتماد مردم و ایجاد ناامیدی در آنها خواهد شد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه