اخبار داغ

عالم برجسته اهل سنت کردستان:

هیمنه و ابهت پوشالی شاه مخلوع چیزی جز دست نشاندگی انگلیس نبود/ خاندان فراری باید تا ابد فراری باشند

هیمنه و ابهت پوشالی شاه مخلوع چیزی جز دست نشاندگی انگلیس نبود/ خاندان فراری باید تا ابد فراری باشند
ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت کردستان با بیان اینکه خاندان فراری پهلوی از پدر گرفته تا پسر باید تا ابد فراری باشند گفت: محمدرضا شاه مخلوع با گرفتار شدن در چنگ بیماری مردم‌گریزی و مردم‌ستیزی، به سرنوشت پدرش مبتلا شد و هنگامی که با گریه از ایران می‌رفت مردم در خیابان‌ها جشن گرفتند و پایکوبی کردند. این عامل مهم را در زوال خاندان پهلوی و ریشه‌کن شدن رژیم شاهنشاهی نباید از یاد برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: رضاشاه در اصل به قدرت رسیدن، فاقد پشتوانه مردمی بود و چون در دوران حکومتش نیز از مردم فاصله داشت و حتی با دشمنی‌هایش علیه اعتقادات مردم و ضربه زدن به دین، نفرت عمومی را برای خود خرید به همین دلیل بود که وقتی ماموران دولت انگلیس او را از ایران اخراج و به جزیره موریس و سپس به ژوهانسبورگ تبعید کردند، در ایران حتی یکنفر از مردم هم به حمایت از او برنخاست و همه خدا را شکر کردند که از شر یک دژخیم ضدمردم و ضددین خلاص شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی, کردتودی,
وی با بیان اینکه خاندان فراری پهلوی از پدر گرفته تا پسر باید تا ابد فراری باشند
,
 افزود: محمدرضا شاه مخلوع هم با گرفتار شدن در چنگ بیماری مردم‌گریزی و مردم‌ستیزی، به سرنوشت پدرش مبتلا شد و هنگامی که با گریه از ایران می‌رفت مردم در خیابان‌ها جشن گرفتند و پایکوبی کردند. این عامل مهم را در زوال خاندان پهلوی و ریشه‌کن شدن رژیم شاهنشاهی نباید از یاد برد.
,
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با بهره‌مندی از پشتوانه مردمی، توانست در مقابل شورش‌های داخلی به وجود آمده توسط قدرت‌های خارجی به آمریکا بایستد، در جنگ تحمیلی 8 ساله که آنهم با اراده آمریکا بر ملت ایران تحمیل شد در برابر حزب بعث عراق و صدام جنایتکار بایستد، در برابر فشارهای سیاسی و تبلیغاتی غرب و تحریم‌های همه‌جانبه مقاومت کند و تنومند و قدرتمند به چهل و دو سالگی برسد.
,
ماموستا راستی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امام راحل دهه ها مبارزه، تبعید و زندان شدن را به جان خرید، ولی هرگز یک قدم از اراده و خواسته خود عقب ننشست.
,
امام جمعه موقت شهر سنندج ادامه داد: امام (ره) توسط رژیم ستم شاهی بسیار مورد اذیب و آزار قرار گرفت و بارها ایشان را به بهانه هایی مثل خرابکاری، تلاش برای تغییر رژیم ستم شاهی و... به عراق، ترکیه و فرانسه تبعید کرد، ولی این کارها نه تنها باعث خللی در وجود و اراده امام نشد، بلکه ایشان را مصمم تر از قبل می کرد.
,
ماموستا راستی ادامه داد: با آمدن امام خمینی (ره) و راحیه و شمیم انقلاب اسلامی، کاخ های زور و ستم به یکباره فرو ریخت و همه دیدیم که هیمنه و ابهت پوشالی شاه مخلوع که خود را ژاندارم منطقه می دانست، به یکباره از هم پاشید.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه