اخبار داغ

کارشناس مذهبی مطرح کرد:

دولت منتظر، دولتی ولایت مدار است/ انتظار، مسئولیت آفرین است

دولت منتظر، دولتی ولایت مدار است/ انتظار، مسئولیت آفرین است
حجت الاسلام محمد سعیدی گفت: دولت منتظر، دولتی ولایت مدار است؛ یعنی فلسفه وجودی اش، اعلام آمادگی برای ظهور دولت کریمه مهدی موعود(عج) و فراهم آوردن قدرت ها، قابلیت ها و نصرت ها برای منجی نهایی و در نهایت، سپردن همه نیروها و امکانات تحت فرمان اوست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: دولت منتظر، دولتی ولایت مدار است؛ یعنی دعوت به خود نمی کند و قدرت برای او اصالت و مطلوبیت ذاتی ندارد، بلکه فلسفه وجودی اش، اعلام آمادگی برای ظهور دولت کریمه مهدی موعود(عج) و فراهم آوردن قدرت ها، قابلیت ها و نصرت ها برای منجی نهایی و در نهایت، سپردن همه نیروها و امکانات تحت فرمان اوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک،, تیتریک, گفت: دولت منتظر، دولتی ولایت مدار است؛ یعنی دعوت به خود نمی کند و قدرت برای او اصالت و مطلوبیت ذاتی ندارد، بلکه فلسفه وجودی اش، اعلام آمادگی برای ظهور دولت کریمه مهدی موعود(عج) و فراهم آوردن قدرت ها، قابلیت ها و نصرت ها برای منجی نهایی و در نهایت، سپردن همه نیروها و امکانات تحت فرمان اوست.,
حجت الاسلام محمد سعیدی ادامه داد: این دولت همواره از مسیر داعیه داران حکومت و پرچم افرازان دوران غیبت، دکان داران، دنیاطلبان و عوام فریبانی که از وجاهت دینی خود برای رسیدن به دنیا خرج می کنند، جداست.
,
 
,
وی افزود: دولت منتظر، دولتی دینی است که رسالت خویش را در راه دفاع از دین و نشر احکام دینی و عینیت بخشیدن به تعالیم دینی به خوبی پذیرفته است و در راه آن گام بر می دارد.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: راه دولت منتظر از راه دیگر دولت ها که تنها به تامین منافع زندگی مادی و انتظام امور دنیا می اندیشند و رسالت خویش را محدود به توسعه امکانات رفاهی و مادی در همه ابعادش می دانند و دین و معنویت را هم در حد یک نیاز از نیازهای مادی برای تامین آرامش روحی و روانی بشر در دنیا حساب می کنند، کاملا جداست.
,
 
,
حجت الاسلام سعیدی گفت: دولت دینی؛ دستورهای دینی را تنها مرتبط به امور فردی و عبادی می دانند و عرصه سیاست، حکومت و مدیریت های کلان را به عقل و خرد جمعی یا تجربه بشری می سپارند.
,
 
,
وی ادامه داد: زمینه های تشکیل دولت کریمه مهدی موعود(عج) به یک باره حاصل نمی شود، بلکه به تدریج فراهم می شود. از سوی دیگر، روشن است که همه تحولات اجتماعی از علل و اسباب خاص خودش ناشی می شود و قانون علیت بر این تحولات نیز حاکم است.
,
 
,
این کارشناس افزود: برای برپایی چنان تحول عظیمی باید زمینه های اجتماعی و علل سیاسی آن را به تدریج فراهم کرد؛ اگر قائل شویم که انتظار، مسئولیت آفرین است، پس همان گونه که هر فرد منتظر باید صلاحیت های فردی و شخصی را در خود ایجاد کند، دولت منتظر نیز باید زمینه های اجتماعی و سیاسی را در حد مسئولیت و مدیریت خود فراهم آورد.
,
 
,
حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: دولت منتظر باید قدرت اعمال منویات خود را داشته باشد. تشکیلات سازمانی، نیروها، برنامه، بودجه و ارتباطات او به قدری باید توسعه یابد که از عهده پاسخگویی برآید تا متهم به ناکارآمدی و ناتوانی در اداره جامعه نشود و در عرصه عمل الگویی ناموفق جلوه نکند.
,
 
,
وی ادامه داد: دولت منتظر بیش از آن که به توسعه و بسط حاکمیت بیاندیشد، باید به توانایی خود و نیروهایش در مدیریت ها  بیاندیشد و تا یقین به فراهم بودن یا فراهم شدن نیروها، امکانات مادی و پشتیبانی فکری و فرهنگی به توسعه سیاسی روی نیاورد.
,
 
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: انتظاری که منجی موعود(عج) برای فراهم شدن یاران اولیه اش به طور خاص و رشد و بلوغ شیعیانش به طورعام و همه بشریت به طور عام تر دارد، گویای این پیام است که قبل از هر اقدام باید به توانایی انجام آن به طور صحیح اندیشید.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه