اخبار داغ

در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مطرح شد؛

دولت سیزدهم امید را در مناطق محروم تزریق کرد/ ساماندهی مرز اولویت استاندار جدید سیستان وبلوچستان باشد

دولت سیزدهم امید را در مناطق محروم تزریق کرد/ ساماندهی مرز اولویت استاندار جدید سیستان وبلوچستان باشد
ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: تشکیل دولت سیزدهم جرقه امید را در دل مردم رنج کشیده زنده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شماری از ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با بیان اینکه دولت سیزدهم امید را در مناطق محروم تزریق کرد، گفتند: سفرهای استانی آیت الله رئیسی نشان داد در عمل هم به فکر محرومان بوده و در این خصوص دغدغه‌مند است.

استاندار باید مظهر اقتدار و رافت اسلامی باشد

آیت الله مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: اگر عاشورا و کربلا نبود از خودگذشتگی اباعبدالله و خاندان و یارانش را درک نمی کردیم شهدا خوبان امت هستند که به خاطر خوبی، شهادت آنها را انتخاب کرده و خداوند آنها را برگزیده است.

وی افزود: خداوند به پیامبرش می فرماید منافقین و مسلمانان سست ایمان که از جهاد باز می مانند اما آزادمردان که شهادت برای آنها مقدر شده به جبهه خواهند رفت مجاهدان در راه خدا کسانی هستند که مال و جان خویش را با خدا معامله کرده اند و محبوب خداوند قرار می گیرند، خدا به آنها پاداش بزرگ داده و در بهشت خودش از آنها پذیرایی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند خریدار مال و جان مومنان است و رزمندگان در عرصه دفاع مال و جان خود را تقدیم خدا می کنند و چون با خداوند معامله کرده اند محبوب خدا قرار می گیرند آنهایی که در راه خدا مبارزه می کنند و صف مستحکمی که در برابر دشمن تشکیل می دهند مورد محبت خدا هستند و اجر خود را از باری تعالی می گیرند.

آیت الله محامی تاکید کرد: هفته دفاع مقدس را در پیش داریم صدام و حامیانش با حمله به کشور به دنبال سرنگونی ایران بودند مردم ما به رهبری امام خمینی با بسیج همه اقشار ملت و نیروهای نظامی به میدان آمدند و با الهام از اباعبدالله(ع) دفاع جانانه ای از کشور و دین شان کردند و پس از آن تاکتیک دشمن تغییر کرد و این دفاع سبب حفظ جمهوری اسلامی ایران شد.

ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان برای نسل جدید

وی ادامه داد: ما مدیون شهدا رزمندگان و ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های آنها هستیم و جانفشانی آنها را باید برای خود و نسل آینده و جوانان بیان کنیم این قهرمانی ها آنچنان که باید برای نسل جدید بیان نمی شود برخی تحلیل نادرست از دفاع مقدس ارائه می کنند و دشمن تلاش می کند تا ذهن جوانان ما را گمراه کنند.

وی ادامه داد: امام در این شبهه افکنی های دشمنان درباره دفاع مقدس فرمودند؛ ما از جنگ پشیمان نیستیم و در این دفاع به تکلیف خود عمل کردیم و از انجام تکلیف هرگز پشیمان نیستیم و از خانواده شهدا بابت این تحلیل های نادرست عذرخواهی می کنم اکنون که دشمن تبلیغات سو می کند وظیفه ما سنگین تر است تا از رشادت های که رزمندگان در آن دوران انجام دادند را به خوبی به نسل های بعدی منتقل کنیم.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: یکی از راههای تقوای اجتماعی، حفظ جامعه و نظام اجتماعی، اقامه عدل و قسط و تقویت و استحکام بین مردم مسولان نظام و افزایش اعتماد عمومی است، رهبر انقلاب در اولین جلسه با هیئت دولت، آنان را به مراجعه به نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر توصیه کردند در این نامه آمده در کارها آنچه محبوب تر باشد حق را به جا آوری و راه وسط و معتدل را اجرا کنی هر چه گسترده دامنه عدل بیشتر باشد برای تو محبوب تر باشد.

وی با بیان بخشی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، ادامه داد: امام علی به مالک توصیه می کند کاری کند که رضایت مردم را در پیش داشته باشد و کسب رضایت عمومی و اعتماد عمومی شود، دونکته سبب  نورچشم حاکمان است ، عدل در شهرها اقامه شود و دامنه آن همه مردم و سرزمین را فرا گیرد و ظهور و بروز دوستی مردم است.

وی تصریح کرد: اگر مردم حاکم و والی را دوست داشته باشند مودت خود را اظهار می کنند این رخ نمی دهد مگر اینکه دل سالم باشد و در دل ، مسول خود را دوست بدارند، ای مالک اجازه بده تا مردم در جامعه جا داشته باشند از کار نیک مردم تمجید کن و راه و عرصه را برای کسانی که میخواهند کار خوبی انجام بدهند عمل خود را پیش ببرند از انان  تقدیر و یاد کن چرا که سبب می شود کسی که شجاعت به خرج داد شاداب و با انگیزه بیشتر شود و کسانی که کم کاری کردند نیز تشویق می شوند.

وی افزود: امیرالمومنین در ادامه خود به مالک اشتر می فرمایند: اگر مردم نسبت به تو گمان بد بردند توجیه ات را برای مردم آشکار کن و به افکار عمومی بی توجه نباش تو باید به افکار عمومی پاسخگو باشی و عذر و توجیه ات را برای مردم آشکار و سو ظن مردم را دور کن این یک رزق و مدارای با مردم است این پاسخگویی نمونه ای از مدارا با مردم است از کارهای خود دفاع کن مگر نه این است که میخواهی حق را اجرا کنی اینکار تو مردم را هم تربیت اخلاقی میکند.

محامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر مراجعه به این نامه تاکید داشتند و بر گسترش قوانین عدالت در ابعاد مختلف، اجرای قوانین برای همه و اصلاح قوانین فساد زا ، اجرای قوانین ضد فساد، برخورد با مدیران فاسد و به کارگیری مدیرانی اهل مقابله با فساد تاکید کردند.

وی گفت: همچنین بر مردمی بودن و حضور در میان آنها و شنیدن سخنان شان ، از بین بردن فاصله ها و جلب اعتماد عمومی، جدی گرفتن نظارت مردمی و احیای امر به معروف و نهی از منکر به خصوص مردم نسبت به مسئولان تاکید کردند که لازمه اینها شفاف سازی عملکرد مسولان و دولت،نظارت مردم، آزادی بیان، مطالب گری و سعه صدر و انتقاد پذیری و پاسخگویی مسولان است که این رهنمودهای رهبر انقلاب هم در سطح ملی و مسولان کشور و هم استانی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره ه جلسه معارفه استاندار جدید سیستان و بلوچستان، افزود: در جلسه معارفه استاندار تقدیری از آقای موهبتی شد که با زحمات ایشان کارهای عمرانی بسیاری انجام شد همچنین بر شناسایی ظرفیت های فراوان استان، استفاده از نیروهای بومی براساس شایسته سالاری، مقاومت در برابر سهم خواهی ها، استفاده از تجربه مدیران باسابقه و تلاش برای رشد متوازن استان با مشارکت مردم و تامین امنیت پایدار مبارزه با رانت فساد تاکید شد.

وی عنوان کرد: تلاش برای تسهیل حضور مردم در بخش خصوصی ،فرهنگی و اقتصادی، تلاش برای انس بین اقوام و مذاهب و پرهیز از دوقطبی، تقویت نیروهای انقلابی در عین خدمت به همه شهروندان، تقویت جبهه انقلاب از همه اقوام و مذاهب و به کارگیری نیروهای انقلابی، رعایت اخلاق از دیگر موارد مورد تاکد به استاندار جدید بود و استاندار باید مظهر اقتدار و رافت اسلامی و مدیر و خدمتگزار انقلابی در تراز انقلاب باشد.

دولت سیزدهم امید را در مناطق محروم تزریق کرده است

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا، امام جمعه شهر بنجار در خطبه های نماز جمعه گفت: ۳۱ شهریور ماه سالروز آغاز هفته دفاع مقدس در سال ۱۳۵۹ است که یادآور رشادتهای رزمندگان و دلاور مردان میهن اسلامی است.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس ما باید به عنوان واحد درسی تدریس شود تا ارزشهای دفاع مقدس در بین نسل جوان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام از ارزش ها، خاک و ناموس جانانه دفاع کردند، گفت: نسل امروز باید بداند که امنیت و آرامش امروز مرهون مجاهدت ها و رشادت های شیرمردانی است که جانشان را فدا کردند.

امام جمعه بنجار تصریح کرد: امروز گرچه دشمن جرات حمله نظامی را ندارد ولی جنگ اقتصادی، روانی و فرهنگی را دنبال می کند که می طلبد تا همه هوشیار باشیم.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت جدید امید به آینده در بین مردم افزایش پیدا کرده و امیدواریم این امید با اقدامات عملیاتی مستمر باشد و وضعیت اقتصادی و معیشتی بهبود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین پارسا خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم مراقب لایه میانی و درونی دولت باشید که شبکه نفوذ در آن رخنه نکند تا امید مردم را به ناامیدی تبدیل شود.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان با ندانم کاری رویکرد دولت مردمی و انقلابی را عوض نکنند اگر هوشیار مباشیم قطعا دشمن از طریق نیروی های داخلی ضربه خواهد زد .‌

خطیب جمعه شهر بنجار در ادامه به موضوع انتخاب استاندار جدید اشاره کرد و افزود : آقای خیابانی شخصیتی است که می توانست حتی به عنوان یکی از وزرا بکارگیری شود.

وی گفت: استاندار جدید با استفاده از متخصصین و نیروهای توانمند بومی مشکلات را حل کند و موضوعاتی اساسی روی زمین مانده مثل ساماندهی مرز ،منطقه آزاد، ریز گردها ،احیای تالاب هامون، پیگیری حق آبه و اشتغالزایی را پیگیری کند.

امام جمعه بنجار گفت: استاندار سیستان و بلوچستان با ساماندهی مرز و قطع دستان مفسدین و ویژه خواران کاری کند که مردم کف خیابان از منافع مرز بهره مند شوند .

وی به نتایج و مصوبات سفر اداری خود به تهران اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغالزایی و احداث خانه محرومین و مساجد و خانه های عالم و کمک های مومنانه تحولات خوبی در سطح منطقه رخ خواهد داد و همه باید همت کنیم که چهره فقر و محرومیت رو برطرف کنیم و عزت واقعی را به مردم برگردانیم .

هشت سال دفاع مقدس یادآور مجاهدت و ایثار مردم ایران است

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری، امام جمعه شهرستان دلگان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ۳۱ شهریور هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بیان کرد: مردم مسلمان ایران از هر طیفی ، هشت سال مقابل دشمن بعثی عراق و همپیمانان غربی اش ایستاد.

وی افزود: در واقع هشت سال دفاع مقدس،یادآور ازخودگذشتگی،مجاهدت، ایثار و مقاومت مردم ایران در مقابل دنیای کفر و استبکار است.

امام جمعه شهرستان دلگان اضافه کرد: دوران دفاع مقدس نماد و الگوی اتحاد و یادآور اراده مردمی است که با تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه توانستند بر دشمن و دنیای استکبار به پیروزی و برتری برسند.

حجت‌الاسلام بامری خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس به عنوان دوران فداکاری و ایثار ملت سرافراز ایران اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب بزرگترین آزمایش ملت ایران در آن شکل گرفت.
 
تحریف؛ قدرتمند ترین ابزار دشمن مقابل دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری، امام جمعه سراوان بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار زیادی در باب خدمت رسانی و ایجاد زیرساخت های متعدد برای رفاه حال هموطنان داشته که در طول تاریخ ایران اسلامی بی نظیر بوده اما مشکلاتی داریم که نباید دشمنی دشمنان را در بروز این عوامل به فراموشی سپرد.

وی افزود: در طول تاریخ دشمنان حربه های متعددی را علیه انقلاب اسلامی ایران روا داشتند که با روی کار آمدن دولت انقلابی بیشتر هم می شود که باید قدرتمند تر وارد میدان شویم.

امام جمعه سراوان با اشاره به معارفه استاندار جدید سیستان و بلوچستان، گفت: همانگونه که مردم برای حل مشکلات و گرفتاری های به آیت الله رئیسی امید دارند، استاندار جدید سیستان و بلوچستان نیز باید این امید را در دل مردم استان زنده و در تراز یک دولت انقلابی رفتار و فعالیت کند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: اگر قرار است استاندار جدید در باب مدیران استان تغییراتی ایجاد کند انتظار می رود افراد انقلابی، جهادی و فساد ستیز که برای حل مشکلات مردم به صورت شبانه روزی تلاش می کنند انتخاب و منصوب شوند.

وی اذعان کرد: نگاه فساد ستیزی باید بین مسئولین و مردم به یک فرهنگ تبدیل شود و انسان های چپاول گر از صحنه خارج شود تا شاهد پیشرفت و آبادانی استان باشیم.

خطیب نماز جمعه سراوان با بیان اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار گرفته ایم، خاطر نشان کرد: دفاع مقدس مکتب خانه های بود برای بندگانی در تراز مکتب اسلام تربیت یافتند و بندگی خدا را در عمل، رفتار و مجاهدت خود به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: بندگی خدا در دفاع مقدس در بین مجاهدان راه خدا تجلی پیدا کرد که یاد آور انسان های سراسر نور بود که مقابل ظلم و هجمه های دشمنان صفاک، قلدران و چپاول گران عالم قرار گرفتند و به فرماندهی امام راحل (ره) مقابل صف کشیدگان ظالم، قلدر و تا دندان مسلح با دلی پر از ایمان و دست خالی و ایستادند و پیروز شدند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از قدرتمند ترین ابراز دشمن مسئله تحریف است که در ادوار مختلف تاریخ از میان پیامبر (ص) تا کنون ادامه داشته که باید مقابل این سیاه نمایی دشمن همواره بصیرت افزایی داشته باشیم.

امام جمعه سراوان در پایان به تیراندازی هایی که شبانه در شهرستان صورت می گیرد که موجب رعب و وحشت شهروندان شده واکنش نشان داد و از متولیان امر خواست که به صورت قاطع با این افراد برخورد قانونی داشته باشند و کوتاهی از هیچ فردی در این زمینه قابل قبول نیست که نتوانند مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

پیروزی در جنگ تحمیلی نصرت الهی بود

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی نور، امام جمعه موقت شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: خودم و همه شما برادران و خواهران نمازگزار را به تقوای الهی دعوت می کنم و در حقیقت سعادت دنیا و آخرت انسان ها در گرو تقوا است و به نوعی کلید خوشبختی به شمار می رود.

وی افزود: اگر تقوا باشد هدایت در جامعه محقق می شود و در سوره حدید آمده هر کس اهل ایمان باشد خدای متعال نوری را در مسیر زندگی انسان باتقوا به واسطه هدایت قرار می دهد.

امام جمعه موقت ایرانشهر تصریح کرد: سی و یکم شهریور ماه مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس، سالروز آغاز جنگ تحمیلی بر علیه ملت شریف ایران در سال ۱۳۵۹ بوده و در حقیقت این اولین جنگی است که برای کشورمان اتفاق افتاد و عزت و سربلندی را برای مردم این سرزمین در پی داشت.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دنیا در جنگ تحمیلی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر علیه ایران به پا خواستند و ملت ما یک تنه با دست خالی و توکل بر خدا در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند.

این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: رهبری های پیامبر گونه امام خمینی (ره) و ایثار و از خودگذشتگی بسیجیان و مردم ایران و حضورشان در جبهه باعث شد تا پیشانی دشمن را به خاک بمالند و پیروزی نصیب شان شود.

وی عنوان کرد: باید به وجود جانبازان و آزادگان افتخار کرد، آنان علاوه بر این که مقاومت کردند باید سرمشق و الگویی برای نسل های بعدی باشند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی نور خاطرنشان کرد: همان طور ‌که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان نظام اسلامی به دنبال کم رنگ کردن مسئله دفاع مقدس هستند و برای این که در مورد آن به معرفت نزدیک شویم باید به این سرمایه معنوی توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: اول مهرماه مصادف با رسیدن فصل تعلیم و تعلم است که با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا خانواده ها با مدیریت و برنامه ریزی درست در فضای مجازی می توانند در راستای کسب علم از آن بهره کافی ببرند.

امام جمعه موقت ایرانشهر اذعان کرد: سفر آیت الله رئیسی به تاجیکستان جهت شرکت در اجلاس شانگهای و دیدار دوجانبه برکات زیادی برای ایران اسلامی در بر دارد که یکی از آن موارد عضو شدن کشورمان در این سازمان است.

وی گفت: اعضای شورای شهرستان ایرانشهر در تعیین شهردار دقت لازم را داشته باشند و با توجه به این که مردم این منطقه به آنان اعتماد کردند و رای دادند کسی را انتخاب کنند که به مسائل فرهنگی، آموزشی، بهداشتی شهر توجه داشته و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

مصوبان گرانی های افسار گسیخته باید محاکمه شوند

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه شهرستان زابل در خطبه های نماز جمعه گفت: خیانت های بسیاری در دولت قبلی بر علیه مردم شکل گرفت که یکی از آنها اجرای سند ۲۰۳۰ بود.

وی افزود: بسیاری از آنها ادعا کرده بودند که این سند در کشور اجرا نمی شود اما اگر اجرا نمی شد چرا رئیس جمهور اجرای آن را لغو کرد، دستوری که رهبری عملا آن را ممنوع کرده بودند برای مردم تجویز می کردند.

امام جمعه زابل تصریح کرد: امروز مردم ببینند که چطور میلیون ها واکسن وارد کشور می شود اما دولت قبل به بهانه fatf جان و سلامت مردم را گروگان گرفته بود و واکسن وارد نمی کرد.

وی گفت: در دولت قبل اگر مردم ادعا واکسن می کردند به دروغ می گفتند رهبری اجازه نمی دهد یا که تحت تحریم هستیم به ما نمی فروشند اما الان که واکسن وارد می شود مگر دنیا عوض شده یا رنگ دلار تغییر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ادامه داد: آیا نباید کسانی که سلامت مردم را گروگان گرفته بودند و در صدد برده کردن مردم در برابر غرب بودند محاکمه شوند.

وی گفت: باید مصوبان گرانی های افسار گسیخته محاکمه شوند، شما ببینید در وعده نامزدهای انتخاباتی ساخت مسکن مطرح می شود بلافاصله سیمان و سایر مصالح ساختمانی را گران می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی تصریح کرد: دولتی که حتی زور یک مرغ را هم نداشت و در کشتی گرفتن با بازار مرغ ۱۰ هیچ شد و باخت در صورتی که میلیون ها تن مرغ در گمرک می ماند و فاسد می شود.

وی بیان کرد: کشوری که بزرگترین تولید کننده سرم در منطقه و حتی جهان است با بحران سرم مواجه می شود در صورتی که هزاران تن سرم در انبارها پوسیده و فاسد می شود اینها خیانت است.

وی تصریح کرد: میلیاردها دلار ثروت مملکت در کشورهای دیگر گروگان گرفته شده اما آنها جرات نداشتند صدایشان را بلند کنند و حق را بگیرند.

امام جمعه زابل گفت: تنها کره جنوبی با دو شرکت خود بیشتر از کل فروش نفت ما درآمد داشت که بخش عمده ای از آن را در مملکت ما بود اما اینها نتوانستند بگویند پول را پس بدهید که نکند آمریکایی ها ناراحت شوند به جهنم که به آمریکایی ها بر بخورد مگر آمریکایی ها که هستند.

وی گفت: واضح عرض می کنم از طرف مردمی که مرغ بی بال و پر داخل مغازه آنها را شرمنده زن و بچه کرد از طرف مردمی که بخاطر مریض کرونایی خود با دلهره درب داروخانه ها بودنداز طرف مردمی که جانشان به گروگان گرفته شد تا پایه های نفوذ استکبار در کشور قوی تر شود به مسئولان قوه قضاییه می گوییم بانیان اینهمه مشکل باید محاکمه شوند و شکی هم در این خصوص نباید باشد.

امام جمعه بیان کرد: قوه قضاییه و دولت حق ندارد از این مسائل راحت عبور کنند تحقیق و تفحص کنند و عاملان این گرانی ها را عادلانه محاکمه کنند.

وی گفت: دولتی که هیچ نظارتی بر بازار نداشت اصلا انگار نبود، ما احساس می کنیم که دست های این طرف آب و آن طرف آب به هم قفل شده بود تا مردم را زمین بزنند اما نتوانستند در حکومتی که ولی فقه دارد در حکومتی که حاکمیت با فقیه عادل و متفکر است نمی توانند کاری از پیش ببرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, استاندار باید مظهر اقتدار و رافت اسلامی باشد, استاندار باید مظهر اقتدار و رافت اسلامی باشد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان برای نسل جدید, ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان برای نسل جدید,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دولت سیزدهم امید را در مناطق محروم تزریق کرده است, دولت سیزدهم امید را در مناطق محروم تزریق کرده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هشت سال دفاع مقدس یادآور مجاهدت و ایثار مردم ایران است, هشت سال دفاع مقدس یادآور مجاهدت و ایثار مردم ایران است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تحریف؛ قدرتمند ترین ابزار دشمن مقابل دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران, تحریف؛ قدرتمند ترین ابزار دشمن مقابل دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیروزی در جنگ تحمیلی نصرت الهی بود , پیروزی در جنگ تحمیلی نصرت الهی بود ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مصوبان گرانی های افسار گسیخته باید محاکمه شوند, مصوبان گرانی های افسار گسیخته باید محاکمه شوند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه