اخبار داغ

جزئیات فعالیت شبکه ۲۴ ساعته «حبیب»/ مجازی زائر اربعین شوید

جزئیات فعالیت شبکه ۲۴ ساعته «حبیب»/ مجازی زائر اربعین شوید
سید مصطفی موسوی درباره شبکه اینترنتی «حبیب تی‌وی» که روی بسترهای تلوبیون و شبکه سپهر صداوسیما پخش می‌شود و جزئیات راه‌اندازی و برنامه‌های این شبکه سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمصطفی موسوی مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در عراق که از شب گذشته شبکه اینترنتی «حبیب تی وی» زیر نظر آنها افتتاح شده است، در این باره بیان کرد: تلویزیون اینترنتی حبیب تی وی از ماه مبارک رمضان به طور آزمایشی فعالیتش را آغاز کرد و در فواصل مختلف برنامه‌های مناسبتی را به تولید رساند اما این تلویزیون از شب گذشته به صورت رسمی و با ارتباط اسکایپی با مدیران و مسئولان صداوسیما راه اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره چرایی راه‌اندازی این شبکه در عراق عنوان کرد: بارگاه ۶ تن از امامان شیعه و ائمه اطهار (ع) در عراق است و به ویژه این شبکه با محور حضرت سیدالشهدا (ع) شکل گرفته است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد زیر نظر امور بین‌الملل صداوسیما و دفتر نمایندگی صداوسیما در عراق و همچنین با همکاری معاونت فضای مجازی سازمان این شبکه راه اندازی شود.

,

استودیوی اصلی در کربلا و یک استودیو هم در تهران

, استودیوی اصلی در کربلا و یک استودیو هم در تهران,

موسوی اضافه کرد: ایده ما این بود که پایگاه اصلی در کربلا باشد و بر این اساس یک استودیوی مرکزی در کربلا تاسیس شد، یک استودیو هم در تهران داریم و به طور ۲۴ ساعت با موضوع امام حسین برنامه سازی خواهیم داشت.

,

وی با اشاره به برنامه سازی در این شبکه توضیح داد: برنامه‌های مختلفی برای پخش طراحی شده است، هر شب برنامه «محبت آنلاین» را به مدت یک ساعت داریم که در آن مجری به صورت اسکایپی با افراد مختلف از جمله کادر درمان و… در ارتباط هستیم. احمد علوی که مجری و شاعر است این برنامه را اجرا می‌کنند و ارتباطی هم با کشورهای مختلف داریم.

,

مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در عراق درباره نقاط مختلفی که گزارشگران و برنامه سازان این شبکه در عراق مشغول کار هستند بیان کرد: ما از چندین نقطه برنامه‌های مختلفی را روی آنتن می‌بریم که عمود ۱۰۸۰ موکب حضرت فاطمه (س)، از سامرا و کربلا و صحن عقیله… این ارتباط‌ها بر قرار می‌شود. همچنین تیمی داریم که از با همکاری برنامه «در آستان خورشید» و از بصره، گزارش‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌کنند که یکی از مجریان آن کاظم احمدزاده است.

,

وی اضافه کرد: یک برنامه داریم که یک ماه است پخش آن شروع شده است و «یاکاشف الکرب» نام دارد و مردم به صورت تعاملی تماس می‌گیرند و صدای آنها از طریق برنامه پخش می‌شوند.

,

۸۰۰ هزار ویو برنامه‌ها در دهه اول محرم و بازه آزمایشی

, ۸۰۰ هزار ویو برنامه‌ها در دهه اول محرم و بازه آزمایشی,

, , ,

موسوی درباره بازخوردهای این شبکه در همین دوره آزمایشی عنوان کرد: ما در دهه اول محرم که راه‌اندازی شبکه کاملاً آزمایشی بود و برنامه ویژه‌ای نداشتیم و فقط هم روی اپلیکیشن سپهر برنامه پخش می‌شد حدود ۸۰۰ هزار نفر ویو داشتیم که رقم بالایی است.

,

وی درباره فعالیت این شبکه در پوشش مداحی‌ها هم تصریح کرد: ما همه هیات‌های مذهبی که در عراق فعالیت دارند و تمام مجالس مهمی که مربوط به اباعبدالله است را پوشش می‌دهیم. فعالیت این شبکه به صورت ۲۴ ساعته است و بعد از اربعین و ماه صفر هم ادامه دارد.

,

امور بین‌الملل رسانه ملی، همزمان با اربعین امسال، تلویزیون اینترنتی «حبیب» را به عنوان رسانه تصویری اختصاصی از اعتاب مقدسه راه‌اندازی کرد تا موضوع زیارت عتبات را در بستر فضای مجازی پوشش دهد.

,

این شبکه تلویزیونی اینترنتی اکنون در بستر اپلیکیشن‌های سپهر و تلوبیون در حال پخش است.

,

پوشش زنده پیاده روی اربعین حسینی، تولید برنامه‌هایی از حضور مواکب مختلف در طول مسیر، پخش ویژه برنامه «محبت آنلاین» که یک ارتباط دو سویه با مخاطب از طریق تصویر برقرار می‌کند، پویش زیارت نیابتی که به نیابت از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) انجام می‌شود که امسال با توجه به محدودیت‌ها امکان حضور در این مسیر سراسر عاشقی و دلدادگی را ندارند از جمله برنامه‌های مهم این شبکه تلویزیونی اینترنتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه