اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

اعتراض و مطالبه گری باید همراه با اخلاق و انصاف باشد/ باید خسارات زلزله قوچان سریع جبران شود/ ضرورت مقاوم‌سازی منازل روستاییان

اعتراض و مطالبه گری باید همراه با اخلاق و انصاف باشد/ باید خسارات زلزله قوچان سریع جبران شود/ ضرورت مقاوم‌سازی منازل روستاییان
در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر مطالبه گری با رعایت اخلاق و انصاف و همچنین بازسازی هر چه سریع تر خسارات زلزله شهرستان قوچان تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه مشهد:

,

مانور عظیم بی معنا شدن تحریم‌ها با حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای

, مانور عظیم بی معنا شدن تحریم‌ها با حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای,

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در همایش ائمه جمعه کشور مقام معظم رهبری فرمانی را صادر کردند و فرمودند دعوت به تقوا بایستی به درستی برای مردم تبیین شود و دقیقا مشخص شود اجرای تقوا در برنامه زندگی روزمره افرادی که نمازگزار هستند چیست و تقوای عملی چگونه است.

, .,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بحث ما در دو سال اخیر در زمینه تقوای عملی بوده و اینک سخن از تقوای عملی در رفتار با همسایگان است؛ اینکه می‌گوئیم تقوا داشته باشید در ارتباط با همسایگان چگونه محقق می‌شود؟ در این ارتباط این مسئله از مسائل ضروری امروز زندگی جامعه ماست و شاید ضرورت این مطلب امروز در جامعه ما بیش از زمان گذشته است.

, .,

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: زندگی همسایگان در گذشته این گونه با یکدیگر آمیخته نبوده؛ در یک مجتمع چندین خانواده با یکدیگر زندگی می‌کنند و مسئله همسایه‌داری در مجتمع‌های مسکونی یک مسئله مهم و ضروری است. ضرورت‌های اجتماعی این زندگی آپارتمان نشینی را ایجاب کرده و امکانات مسکن برای خانواده‌ها در سطح وسیع و گسترده وجود ندارد.

, .,

وی خاطرنشان کرد: اسلام برای تمامی ابعاد زندگی ما برنامه دارد و بایستی بحث اسلامی و دستورالعمل دینی در این زمینه پیاده‌سازی شود.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به رسیدگی مردمی رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از تحولات خوبی که صورت گرفته ارتباط با مردم و به ویژه ارتباط با قشر آسیب‌پذیر است و این بسیار مفید و موثر است و نزدیک بودن مسئولان با مردم موثر است. سوالی پیش آمده که آیا ارتباط مردمی مهمتر بوده یا سفر خارجی؟ رئیس جمهور امروز به سفر خارجی رفتند و این سفر خارجی از آن ارتباط مردمی برکت و اثرش برای نظام بیشتر بود یا نه؟

,

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: یک سفر خارجی آمریکاستیز که جریان تحریم‌ها را وارونه کند اثرش از آن ارتباط مردمی بیشتر بوده است. در روز گذشته رئیس جمهور به شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کردند و این برحسب دعوت رسمی دولت تاجیکستان بوده که ریاست اجلاس شانگهای را برعهده دارند.

, .,

وی بیان کرد: سازمان همکاری شانگهای در 20 سال گذشته یعنی در سال 2001 در منطقه شرق جهان و در منطقه خاورمیانه شکل گرفت. چند سال نیز صحبت الحاق ایران به این پیمان بوده اما مسائلی در داخل و خارج داشتیم که این مسئله به وقوع نپیوست و اگر محقق می‌شد ارتباط ما با غرب و آمریکا قطع می‌شد و آنها می‌خواستند ما را وابسته نگاه دارند تا جائی که این انقلاب و نظام براندازی شود و یک نظام آمریکایی اینجا قرار دهند و کارشکنی‌هایی می‌شد که این عضویت صورت نگیرد.

, .,

امام جمعه مشهدمقدس افزود: تشکیل دولت سیزدهم با راهبرد استکبارستیزی اقتضا می‌کرد که در این موقعیت رئیس جمهور در این اجلاس شرکت کند و در اجلاس آینده عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای اعلام شود تا به عده‌ای غربگرا ثابت شود که دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست.

, .,

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: رئیس اجلاس شانگهای از رئیس جمهور ایران دعوت به این همایش می‌کند و این یعنی دنیای شرق در مقابل دنیای غرب به سراغ ما آمده و در مقابل ما خضوع می‌کند و این ناشی از اقتدار ماست و این یک حرکت بسیار ارزشمندی بود. خدا نیز گاهی تصمیم می‌گیرد مقدرات پیشرفت را برای مردم ما فراهم کند زیرا مردم ما در درگاه خدا ارزش زیادی دارند زیرا 42 سال است پای دین و اسلام و رهبری ایستاده‌اند و این مقاومت محبوبیتی در عرصه عبودیت ایجاد کرده است.

, .,

وی اظهار داشت: این سفر رئیس جمهور به اجلاس شانگهای مصادف با دو جریان شده؛ یکی برگشت ناو جنگی ایران از یک سفر دنیایی که در اقیانوس‌های دنیا جولان داد و در عرصه‌های نظامی آمریکا و رزمایشی آنها قد برافراشت و بدون کوچک‌ترین مشکلی در این سفر جهانی به مملکت برگشت و دنیا متعجب شد و دنیا به این نتیجه رسید که اقتدار نظام ما تنها در خاورمیانه نیست بلکه به بلوغی رسیده که می‌تواند اقتدار جهانی داشته باشد.

, .,

وی گفت: در کنار این پیروزی، یک مانور عظیم بی معنا شدن تحریم‌ها توسط حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای ایجاد شد. ایران باعظمت در این اجلاس حاضر شد و ایران با یک عزت و عظمت در یک اجلاس جهانی حاضر می‌شود. امتیاز دوم قضیه این بود که این شرکت رئیس جمهور زمانی صورت گرفت که ایران توانست آمریکا و اروپا را در محاصره لبنان زمینگیر کند و شکست دهد. چهار کشتی سوخت ایران به لبنان رفت و همه متوجه شدند استعمارگران در دل ملت لبنان جائی ندارند و ایران قوی مقتدر، عرصه جولان آنها را نابود می‌کند. روز گذشته اتحادیه اروپا تحریم لبنان را لغو کرد زیرا دیدند رئیس جمهور به اجلاس شانگهای رفته و جائی برای نفوذ آمریکا و اروپا نمی‌ماند.

, .,

 

,

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه:

,

اعتراض و مطالبه گری باید همراه با اخلاق و انصاف باشد

, اعتراض و مطالبه گری باید همراه با اخلاق و انصاف باشد,

حجت الاسلام مهدی عصمتی خطیب جمعه موقت تربت حیدریه در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه اعتراض و مطالبه گری باید همراه با اخلاق و انصاف باشد، گفت:  اولین اصل این مهم حفظ حرمت ها و آبروی افراد است.

,

وی با بیان اینکه عدم رعایت اخلاق و انصاف باعث ایجاد رذایل اخلاقی می شود، افزود:   پرده دری، تولید بغض و عداوت دو رذیله اخلاقی و اجتماعی است که در بین سیاسیون و اجتماع و خانواده ها رسوخ پیدا می کند و تا جایی پیش می رود که امنیت اخلاقی دیگر باقی نخواعند ماند، لذا در درجه اول مسوولین و در مرحله بعد رسانه ها و خبرنگاران و فعالان مجازی باید به ان توجه ویژه داشته باشند.

,

عصمتی بیان کرد: برخورد با سونیت ها و پرهیز از هیجانات سیاسی کور دو اصل دیگری است که باید رعایت شود و در این بین سیاسیون وارد بازی های سیاسی نشوند که آنها را از مسایل مهم جامعه و خدمت رسانی به مردم غافل نکند و دنبال مسایل بی فابده که هزینه هنگفتی بر بیت المال وارد می کند نرود.

,

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه گفت: فعالیت هایی که برای خدمت رسانی به مردم انحام می شود، باید عقلانی و کارشناسی شده و اولویت بندی شود و در نهایت با روحیه جهادی اقدام کنند.

,

 

,

امام جمعه خلیل آباد:

,

حکومتی مردمی باید در افغانستان شکل بگیرد

, حکومتی مردمی باید در افغانستان شکل بگیرد,

حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با اشاره به تاثیر امید در زندگی، اظهار داشت: راز شکست ناپدیری قیام امام حسین (ع) می توان در خطبه حضرت زینب جستجو کرد که خطاب به یزید فرمودند که به خدا قسم شما نمی توانید یاد ما را از اذهان مردم پاک و اسلام را نابود کنید و همین امید نشانه شکست یزید و پیروزی راه امام حسین علیه السلام است.

, .,

وی با بیان اینکه امید کلید اساسی همه قفل‌ها است و اگر می خواهیم در عرصه های مختلف پیروز شویم باید امید را سرلوحه کار خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: امید داشتن یکی از اوصاف انسان های الهی است و وقتی انسان خدا را سرچشمه تمام نعمت ها می داند به اینده امیدوار می شود.

, .,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه امید می تواند چراغ راه حرکت به سمت قیام حضرت مهدی (عج) باشد و در مقابل یاس و نا امیدی هیچگاه عامل پیشرفت نخواهد بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه جوانان و نسل امروز را به آینده امیدوار می کنند و می فرمایند که آینده از آن شما جوانان است.

, .,

وی با اشاره به اینکه امید یکی از درس های قیام امام حسین علیه السلام است و هیچگاه نباید به دنبال یاس و نا امیدی باشیم، اذعان کرد: امید داشتن بزرگترین سرمایه انسان و کلید همه موفقیت ها و نا امیدی از درگاه خداوند متعال نیز عامل همه پیچاره‌گی‌ها است.

, .,

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به مسائل مربوط به افغانستان و دره پنجشیر، عنوان کرد:  حوادث تلخی که این روزها در افغانستان جریان دارد حاصل دخالت های آمریکا و عوامل وابسته به آمریکا است.

, .,

وی با بیان اینکه دره پنجشیر یکی از ولایت های افغانستان است که ۱۲۰ کیلومتر با کابل فاصله دارد و دره ها و کوه های بلند و رودهای فراوان باعث شده که این ولایت در جنگ ها غیر نفوذ باشد و بیشتر مناسب جنگ های چریکی است، تشریح کرد: ایران در حد توان به طور میانجیگری در این موضوع ورود کرده و گزینه ای برای دخالت  نظامی  در افغانستان ندارد چون هیچ دعوتنامه‌ای برای ایران ارسال نشده است.

, .,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه اگر ایران ورود کند متهم به تجاوز نظامی می شود و اگر سکوت کند متهم به بی تفاوتی؛ به همین دلیل به صورت میانجیگری ورود کرده است، بیان کرد: ایران نه به دنبال حمایت از طالبان و نه پنجشیر است بلکه باید حکومتی مردمی در افغانستان مبتنی بر آرای مردمی شکل گیرد.

, .,

 

,

امام‌جمعه قوچان:

,

باید خسارات زلزله قوچان سریع جبران شود/ ضرورت مقاوم‌سازی منازل روستاییان

, باید خسارات زلزله قوچان سریع جبران شود/ ضرورت مقاوم‌سازی منازل روستاییان,

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به بازگشت مقتدرانه ناوگروه 75 نداجا به کشور، اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان بصیر، خستگی ناپذیر و غیور درصحنه است و آماده مجاهدت در راستای اهداف انقلاب اسلامی می‌باشد.

,

وی تأکید کرد: این برای نخستین بار بوده که یک ناوگروه از جمهوری اسلامی ایران به سمت حیاط‌خلوت آمریکا می‌رود و تاکنون چنین دستاورد و پیروزی نداشته‌ایم و امروز ایران در اهداف و معادلات جهانی حرف برای گفتن دارد.

,

خطیب جمعه قوچان با اشاره به زلزله صبح دوشنبه در این شهرستان باقدرت 5.2 ریشتر، بیان کرد: باید در ابتدا شکر گذار خداوند تبارک‌وتعالی بود که این بلا رفع شد زیرا اگر ادامه پیدا می‌کرد با خرابی‌های گسترده‌تری روبرو می‌شدیم.

,

وی بابیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی خسارت‌هایی دیده‌اند و مسؤولین با حضور میدانی برآورد آسیب‌ها را انجام داده‌اند، گفت: باید این خسارت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن جبران شود نه اینکه شاهد باشیم یک روستایی از این زلزله اقتصادش متأثر خسارت و... شود.

,

هراتی مطلق یادآور شد: در این حادثه بناهایی دچار تخریب و آسیب شدند که با اصول مهندسی و معماری ساخته نشده و سنگ بنای آن‌ها گلی و قدیمی بوده است که باید روستاییان از تسهیلاتی که بنیاد مسکن برای بازسازی و نوسازی اعطا می‌کند استفاده کنند تا منازلشان مقاوم و مستحکم شود.

,

امام‌جمعه قوچان با اشاره به اهداف سفر یک‌روزه نخست‌وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران گفت: نشست با رئیس‌جمهور و توافق‌های انجام‌شده درزمینهٔ مبارزه با تروریسم، نقش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری مقتدر برای کمک به عراق و میانجیگری نخست‌وزیر عراق در روابط ایران و عربستان گوشه‌ای از اهداف این سفر بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه