اخبار داغ

امام جمعه شهرستان ماهنشان:

مهمترین نکته سفر رئیس‌جمهوری به تاجیکستان، شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران است

مهمترین نکته سفر رئیس‌جمهوری به تاجیکستان، شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران است
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به سفر خارجی رئیس‌جمهوری به تاجیکستان که با دعوت رسمی دولت آن کشور که ریاست دوره‌ای سازمان شانگهای را برعهده دارد، انجام گرفته است، گفت: این حضور، مراحل عضویت ایران در این سازمان مهم منطقه‌ای را نهایی خواهد کرد و مهمترین نکته در این سفر، شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ماهنشان با اشاره به مناسب‌های هفته پیش رو ۲۷ شهریور، روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار را گرامیداشت و اظهار کرد: شعر، آمیخته با فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: شعر از زمان تولد تا وفات، همراه انسان است و از شاعران این انتظار می‌رود که معانی و مفاهیم عمیق دینی را در اشعار خود بیان کرده و از بیان جملات بی‌معنی و بی‌مفهوم جداً خودداری کنند.

,

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به 31 شهریور، آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، یکی از مواقف و منازل جدی انقلاب اسلامی بود که نقش‌آفرینی امام خمینی(ره) در آن بسیار قابل توجه است.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند: «کار بزرگ امام خمینی(ره) این بود که اولاً از آغاز، حجم و معنی این کارزار را فهمید و دریافت که این مساله را تنها با تکیه بر نیروهای نظامی نمی‌توان حل کرد و ملت باید به صحنه بیاید و جبهه را دانشگاه انسان‌سازی نامیدند. دانشگاهی که باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، خرازی‌ها، همت‌ها، بروجردی‌ها،کاوه‌ها و حاج قاسم سلیمانی‌ها را تربیت کرد. امام(ره) نکات تعجب‌برانگیزی درباره جنگ مطرح کردند و برخی هدف‌های به ظاهر نشدنی را به طور قاطع اعلام کردند.

,

وی ضمن گرامیداشت اول مهر، روز بازگشایی مدارس و تبریک به همه اولیا، دانش‌آموزان و معلمان، ابراز کرد: امیدواریم که شرایط برای آموزش حضوری فراهم شود.

,

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به مشکلات متعددی که در آموزش مجازی وجود دارد، خاطرنشان کرد: از خیرین و مردم مومن و متعهد انتظار و درخواست می‌شود که در جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش‌آموزان ضعیف و دارای بنیه مالی کم، شرکت کنند.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همدلی، همکاری و همبستگی به‌وجودآمده در قوای سه‌گانه و قدردانی از مجلس انقلابی جهت تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار گفت: این طرح موجب جهش و رونق تولید شده و قدم بزرگی است که تمام موانع را از جلوی تولیدکنندگان برمی‌دارد.

,

وی در خصوص سفرهای رئیس‌جمهوری و قدردانی از حضور ایشان در مناطقی که نه در رژیم گذشته و متاسفانه نه در زمان جمهوری اسلامی حتی مسئول درجه سوم و چهارم نیز به آن‌ها قدم نگذاشته بود، اظهار کرد: این کار رئیس‌جمهوری، جامه عمل پوشاندن به دستور مقام معظم رهبری است که فرمودند مسئولین باید در بین مردم باشند.

,

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این حرکت رئیس‌جمهوری اولاً؛ باعث گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف آن در جامعه می‌شود و ثانیاً؛ باعث از بین رفتن فاصله بین مردم و مسئولین می‌شود.

,

وی تصریح کرد: سفر الکاظمی (نخست‌وزیر عراق) به ایران، نشان‌دهنده جایگاه ایران در سیاست خارجی عراق است.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به پیام تشکر مقام معظم رهبری، فرماندهی معظم کل قوا از حضور و بازگشت مقتدرانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به خاطر انجام این ماموریت خطیر که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی ایران اتفاق افتاد، گفت: نکات اصلی این حضور دریایی اول؛ نخستین حضور نظامی ایران در نیمکره شمالی، دوم؛ طولانی‌ترین دریانوردی تاریخ ایران سوم؛ دریانوردی در سخت‌ترین شرایط چهارم؛ انجام ماموریت با تجهیزات تولید داخلی و پنجم حضور در حیاط خلوت آمریکا بود.

,

وی با اشاره به سفر خارجی رئیس‌جمهوری به دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) که بادعوت رسمی دولت آن کشور که ریاست دوره‌ای سازمان شانگهای را برعهده دارد، انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: این حضور، مراحل عضویت ایران در این سازمان مهم منطقه‌ای را نهایی خواهد کرد و مهمترین نکته در این سفر، شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه