اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

دفاع مقدس درس اعتماد به نصرت الهی و تکیه بر توانمندی های داخلی می دهد/شرط دیپلماسی موفق عمل به تعهدات طرفین در قراردادها است

دفاع مقدس درس اعتماد به نصرت الهی و تکیه بر توانمندی های داخلی می دهد/شرط دیپلماسی موفق عمل به تعهدات طرفین در قراردادها است
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه دفاع مقدس درس اعتماد به نصرت الهی و تکیه بر توانمندی های داخلی می دهد،افزود:هر زمان که ملت ایران با ایمان و توکل بر خدا وارد صحنه شده خداوند پیروزی های بزرگ را به ملت ارزانی داشته و لذا امروز اگر می خواهیم در برابر مشکلات و بحران ها پیروز شویم باید شاخصه های دفاع مقدس سرلوحه رفتارمان قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس گفت: ملت ایران و رزمندگان اسلام با تکیه بر قدرت خداوند و ایمان الهی توانستند پیروزی بزرگ را به ارمغان بیاورند و دفاع مقدس درس های بزرگی دارد که امروز باید مورد توجه ما قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس درس اعتماد به نصرت الهی و تکیه بر توانمندی های داخلی می دهد،افزود:هر زمان که ملت ایران با ایمان و توکل بر خدا وارد صحنه شده خداوند پیروزی های بزرگ را به ملت ارزانی داشته و لذا امروز اگر می خواهیم در برابر مشکلات و بحران ها پیروز شویم باید شاخصه های دفاع مقدس سرلوحه رفتارمان قرار گیرد.

,

امام‌جمعه اراک با تأکید بر اینکه دفاع مقدس اوج ولایتمداری و بصیرت ملت ایران است،گفت: ملت ایران در طول 42 سال گذشته با تکیه بر رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی همواره از آزمون های سخت با موفقیت بیرون آمده و امروز رمز عبور از مشکلات توجه و تلاش برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری است.

,

وی افزود: ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی حماسه های بزرگ و ماندگاری خلق کردند و ملت با مجاهدت ها و فداکاری های خود بار دیگر قیام عاشورا را احیا کردند و امروز در آستانه چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس وظیفه ما تبیین دستاوردهای عظیم کسب شده در طول این سال هاست که باید در برنامه ها نمود عملیاتی داشته باشد.

,

دری نجف آبادی اضافه کرد: یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی بود که بار دیگر فرهنگ ایثار و شهادت را در استان احیا کرد و مسیر فعالیت را به خوبی مشخص کرد و از همه مهمتر کنگره شهدای استان میان نسل جوان و شهدا و ارزش های اسلامی پیوند عمیقی برقرار کرد.

,

وی ادامه داد: ملت ایران برای ادامه راه و مسیر امام و شهدا عزم راسخ و اراده قوی دارد و همه ملت پشت سر مقام معظم رهبری با قدرت ایستاده اند و تا آخرین نفس از ولایت و آرمان های امام و شهدا حمایت خواهند کرد.

,

امام جمعه اراک بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب اسلامی هموراه به دنبال تحریف و فراموشی ارزش ها و در راس آنها فرهنگ دفاع مقدس بودند و امروز رویکرد فعالیت ها در حوزه دفاع مقدس باید جلوگیری از تحریف و فراموشی و انتقال صحیح آن به نسل جوان باشد و همه توان باید در این راستا به کارگیری شود.

,

وی با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی مردم و پیشرفت های حاصل شده در این خصوص بیان کرد: عزم راسخ دولت برای رفع حل مشکلات مردم و حضور مسئولین دولتی در میان مردم قابل تقدیر است و امروز دولت باید نسبت به انتصاب مدیران و استانداران شایسته و کارآمد هوشیارانه عمل کند و شایسته سالاری، کارآمدی، تخصص و روحیه انقلابی و جهادی را در این خصوص اولویت خود قرار دهد.

,

دری نجف آبادی اولویت اصلی دولت را مقابله جدی با بیماری کرونا و معیشت مردم خواند و گفت: همه ارکان نظام اسلامی باید دولت را در مسیر حل مشکلات یاری دهند و همه توان و ظرفیت در این مسیر به کارگیری شود و همه ظرفیت ها و توان لازم برای واکسیناسیون عمومی مردم و حل مشکلات اقتصادی به کارگیری شود.

,

وی افزود: خوشبختانه روند بیماری کرونا در موج پنجم کاهشی شده و شرایط نسبتا خوبی در سطح استان داریم که به برکت مجاهدت ها و تلاش های کادر درمان، بسیجیان و مشارکت مردم است و لذا برای جلوگیری از درگیر شدن به موج های بعدی رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به دستورالعمل ها یک تکلیف و وظیفه شرعی و مهم محسوب می شود و همه باید به آن پایبند باشند و دولت هم باید برای تسریع واکسیناسیون تمام توان را پای کار بیاورد.

,

دری نجف آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به اجلاس شانگهای چین، گفت: جمهوری اسلامی عضو ناظر اجلاس است و ۱۳ کشور در این گردهمایی عضویت دارد که با توجه به جایگاه ایران در منطقه بهتر است به‌ عضویت این اجلاس درآید.

,

امام جمعه اراک اظهار داشت: باید در قراردادهای منطقه ایران اسلامی هم عضو باشد و قراردادها حکیمانه منعقد گردد تا منافع مطلوب حاصل شود و البته شرط دیپلماسی مطلوب پایبندی و عمل به تعهدات همه طرف ها است و جمهوری اسلامی در طول این سال ها نشان داده هموراه به تعهدات خود پایبند است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه