اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

آتش به ۱۲ هکتار از باغات الموت خسارت وارد کرد/ ۴ نقطه از استان قزوین دچار حریق شد

آتش به ۱۲ هکتار از باغات الموت خسارت وارد کرد/ ۴ نقطه از استان قزوین دچار حریق شد
قدرت الله مهدیخانی از آتش سوزی در ۱۲هکتار از باغات منطقه الموت استان قزوین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از آتش‌سوزی در ۴ نقطه از استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه روز گذشته در ۴ نقطه مختلف استان از جمله روستاهای گرکین بخش مرکزی قزوین، زوارک، وناش و آتان گزارش آتش‌سوزی داشتیم که بیشترین آتش‌سوزی در باغات روستای آتان رخ داده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

وی با بیان اینکه تنها آتش‌سوزی روستای گرکین در بحث منابع ملی بود، افزود: مابقی آتش‌سوزی‌های روز گذشته در باغات بود که در آتش‌سوزی روستای آتان حدود ۱۰ الی ۱۲ هکتار از باغات میوه که شامل درختان گردو، گیلاس و سایر میوه‌ها بود دچار خسارت شدند.

۹۵درصد از آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عامل اصلی بیش از ۹۵ درصد از آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی است که به منظور تفرج و روشن کردن آتش در دامن طبیعت یا انجام امورات باغی و انداختن ته سیگار صورت می‌گیرد؛ در بررسی آتش‌سوزی روز گذشته در روستای آتان نیز مشخص شد که آتش‌سوزی توسط اهالی که در باغات حضور داشتند رخ داده بود.

مهدیخانی ابراز کرد: خسارتی که در اثر آتش‌سوزی به کشاورزان وارد می‌شود جزو حوادث غیرمترقبه محسوب نمی‌شود لذا اگر باغات بیمه نباشند از طریق اعتبارات سازمان مدیریت بحران قابل پرداخت نیست چه بسا که بر اساس سیاست دولت پرداخت خسارت در حوادث تنها از طریق بیمه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت لذا کشاورزانی که محصولات و باغات خود را بیمه کرده باشند می‌توانند در صورت بروز حوادث غیرمترقبه نظیر آتش‌سوزی، سیل و خشکسالی بدون هیچ دغدغه‌ای خسارت خود را دریافت نمایند.

کنترل آتش در مناطق کوهستانی دشوار است

مدیرکل مدیریت بحران استان اذعان کرد: خوشبختانه با کمک نیروهای بسیج، سپاه، قرارگاه پیشرفت آبادانی، هلال احمر، منابع طبیعی و تیم آتش‌نشانی عملیات اطفای حریق انجام شد و از وسعت بیشتر آتش جلوگیری به عمل آمد، اگرچه از شرکت هواپیمایی، خدمات ویژه و بالگرد درخواست شد که با توجه به موقعیت منطقه امکان فرود هواپیما و بالگرد وجود نداشت.

مهدیخانی در پایان گفت: متاسفانه کنترل آتش در مناطق کوهستانی کار دشواری است چون در برخی از مناطق حتی امکان تردد ماشین‌های آتش‌نشانی وجود دارد لذا از مردم تقاضا داریم در صورت حضور در دامن طبیعت نکات ایمنی و احتیاطی را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/
,
,
,
, ۹۵درصد از آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد, ۹۵درصد از آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد,
,
,
,
,
,
,
,
, کنترل آتش در مناطق کوهستانی دشوار است, کنترل آتش در مناطق کوهستانی دشوار است,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه