اخبار داغ

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه؛

آقایان باید پاسخگوی بکارگیری افراد بدون ضوابط قانونی در البرز باشند/ قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار ۲ دستاورد مهم ایران در دفاع مقدس بود

آقایان باید پاسخگوی بکارگیری افراد بدون ضوابط قانونی در البرز باشند/ قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار ۲ دستاورد مهم ایران در دفاع مقدس بود
آیت الله حسینی همدانی گفت: قدرت بازدارنگی و امنیت پایدار امروز ما که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر طرح های دشمن ایجاد شده است از دستاوردهای دفاع مقدس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه متقین خواست خدای تعالی را بر هیچ مطالبه ای که رضایت خداوند بر آن نیست، نقدم نمی دارند، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمود: آنجایی که معصیت خدا باشد حق ندارید، از هیچ بشری اطاعت کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
آیت الله حسینی همدانی افزود: ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب جنگ تحمیلی توسط عراق علیه ایران با بمباران فرودگاه آبادان و اهواز و تبریز در ۳۱ شهریور سال ۹۵ با تصمیم قبلی و هدفمند برای بر انداختن نظام نوپای اسلامی بود آغاز شد. عراق با محاسبات غلطی که از وضعیت داخلی ایران داشت تصور می کرد یک هفته ای به تهران برسد.
,
 
,
وی اظهار داشت: دیکتاتور عراق با وسوسه آمریکا و دیگران خیالی خام در سر پرورانده بود که ریشه در کمک نظامی ۳۰ کشور جهان داشت، آنها در صدد بودند انقلاب ایران صادر نشده و صدام شکست نخورد تا سلطه خود را بر منطقه داشته باشند و در عین حال از نفوذ شوروی جلوگیری کنند.
,
 
,
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه استکبار درصدد حفظ اسرائیل و بازار فروش اسلحه در خاورمیانه بود، تصریح کرد: کمک ها علیه ایران و به سود عراق ادامه داشت، در سال ۶۲ آمریکا ۴۸ هلی کوپتر پیشرفته را که ایران از آن خریداری کرده بود به عراق داد.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی گفت: جنگ ۸ سال طول کشید و وطولانی ترین جنگ قرن بیستم بود، بر اساس آمار بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس ۵ میلیون ایرانی در این جنگ نقش داشتند و ۴۸ هزار ارتشی، ۸۵ هزار بسیجی، ۳۳ هزار دانش آموز، ۳۵۰۰ دانشجو، ۳۳۱۷ روحانی، ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی، به شهادت رسیدند.
,
 
,
امام جمعه کرج افزود: ۲ هزار غیر ایرانی در جنگ به ایران کمک کردند که از اتباع مختلف و عراقی ها بودند، ۶۷۲ هزار نفر مجروم و ۴۲ هزار نفر اسیر شدند، هر سال در هفته دفاع مقدس باید درس ها و آثاری که این دوران برای ما داشت را تکرار کنیم.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید از گنج های دفاع مقدس بهره برد و فراوری کرد، اظهار داشت: دشمن با تحریف، انحراف و ایجاد شبهه آب زلال و گوارای ۸ سال مدفاع را از اثر می اندازد و بی خاصیت می کند.
,
 
,
امام جمعه کرج گفت: تنها راه مقاومت با طراحی های فرهنگی بدخواهان تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها است، امام (ره) در منشور روحانیت اعلام کردند هر روز ما در جنگ برکتی داشته ایم، انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم و ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان البرز فرهنگ شهادت را رمز ماندگاری دفاع مقدس و کرنش دنیا در برابر ایران دانست و افزود: باید دستاوردهای داخلی، منطقه ای و بین المللی این ۸ سال را فهرست کنیم تا فراموش نشود و تحریف گران نتوانند آن را تحریف کنند چرا که خودباوری، رشد خلاقیت ها، تولد تفکر بسیجی، سنجش ظرفیت دفاعی مردم از ثمرات آن بود.
,
 
,
وی مهر سبک زندگی تجملی و اشرافی گری و ترویج ساده زیستی و قناعت از مزایای جنگ دانست و اظهار داشت: متاسفانه بعد از دفاع مقدس مدیران زیاده خواه و رفاه طلب مسیر را منحرف کرده و امروز به نجومی بگیر و بهره برداری از سفره انقلاب رسیده ایم.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: مگر می شود عده ای اهل رفاه و اشرافی گری باشند اما بخواهند از مظلومین دفاع کنند، صنعت دفاعی کشور در دوران دفاع مقدس تقویت شد، از مشارکت بانوان تا تحکیم بنیاد خانواده و نقش مساجد و شناخت دوست و دشمن از دیگر دستاوردهای جنگ بود.
,
 
,
امام جمعه کرج گفت: تثبیت اقتدار ایران، تضمین استقلال کشور و ایجاد الگوی جدید برای مبارزه با ابرقدرت ها ای مهم ترین دستاوردهای بین المللی جنگ برای کشورمان بود، قدرت بازدارنگی و امنیت پایدار امروز ما که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر طرح های دشمن ایجاد شده است از دستاوردهای دفاع مقدس است.
,

آیت الله حسینی همدانی افزود: نیروی زمینی سپاه پاسداران مقر تروریست ها را در خارج از مرزها منهدم کرده و نمی گذارد که امنیت در داخل کشور خدشه دارشده و اقدام ایرانی مورد تعرض قرار بگیرند، این مهم هم از ثمرات دفاع مقدس خواهد بود.
,
,
 
,
وی اظهار داشت: هدف گروهک ها ایجاد نفاق برای ایجاد اختلاف بین ایران، عراق و اقلیم کردستان است اما نقشه آنها برآب شده است، چهره مفتضح و خوار شده استکبار و از بین رفتن سیطره نفوذ رژیم غاصب و اشغالگر در برابر خط مقاومت در منطقه و جهان یکی دیگر از دستاوردهای جهاد و حماسه است.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم بین المللی دفاع مقدس را دریا نوردی نظامی ایران و حضور در اقیانوس اطلس شمالی و حیاط خلوت آمریکا بود، ناو سهند در دوران تحریم و کاملا بومی ساخته شده بود، رهبر معظم انقلاب هم از این موضوع تشکر کردند.
,
 
,
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه نقش فرماندهی امام (ره) در روند تحولات جنگ را نباید فراموش کرد، گفت: سند تحول بنیادین با تلاش فراوان در سال ۹۰ با محتوایی عالی تنظیم و آماده بهره برداری شد. از آن زمان تا کنون ۱۰ سال می گذرد و باید تحولی چشمگیر رخ می داد اما متاسفانه کار جدی صورت نگرفته است.
,
 
,
وی افزود: بیگانگان طمع کرده و با استفاده از این خلاء سند ۲۰۳۰ را نوشتند، متاسفانه دولتمردان غرب زده پذیرفتند آن را عملیاتی کنند اما با اعترض رهبری همراه شد، اما موذیانه تلاش شد بندهای آن اجرا شود در نتیجه رئیس جمهور اخیرا آن را ملغی کرد.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی آموزش و پرورش را بستری برای تربیت انسان مومن و عدالتخواه دانست و اظهار داشت: تحقق دولت مهدوی در گرو تربیت افراد این چنینی در دستگاه مذکور است، مسئولین البرز پاسخ دهند که در برش استانی سند تحول بنیادین چه اقداماتی انجام شده است؟
,
 
,
امام جمعه کرج تصریح کرد: مواد اولیه مردم در استان البرز باید به گونه ای فراهم شود که آنها با مشکلات معیشتی مواجه نشوند، مسئله نان حل نشده و دستگاه ها به همدیگر حواله می کنند! شیطنتی در قیمت نان وجود دارد اما نباید مردم را اذیت کرد، باید دستورالعمل را اجرا و با متخلف برخورد قانونی شود.
,
 
,
آیت الله حسینی همداتی گفت: باید از بکارگیری افراد بدون ضوابط قانونی خودداری شود، همه در معرض آزمون الهی قرار داریم و در روز قیامت نمیتوانیم بگوئیم، برادرم یا دوستم بود، باید برخی مسئولین حساب پس دهند که به چه احازه ای اینگونه اقدامات را انجام می دهند.



 
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه