اخبار داغ

در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه هرمزگان مطرح شد؛

روحیه جهادی، مهمترین رکن تحقق عدالت در دولت / شیلات نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است

روحیه جهادی، مهمترین رکن تحقق عدالت در دولت / شیلات نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است
ائمه جمعه هرمزگان گفتند: دولت می تواند با استفاده از مدیران ضد فساد در دستگاه ها و نهادها به سمت عدالت اجتماعی قدم بردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز حجت الاسلام رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان در خطبه های نماز جمعه رودان  با اشاره رهنمودهای حضرت علی علیه السلام در نهج‌البلاغه در خصوص اجرای عدالت در جامعه  اظهار کرد: تحقق عدالت اجتماعی و تبیین راهکارهای آن ضرورتیست که باید به آن در جامعه جامع عمل پوشانده شود و ماموریت نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق عدالت در جامعه در تمامی حوزه ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

خطیب نماز جمعه رودان افزود: پایه گذاری عدالت اجتماعی به عنوان یک مفهوم جامع شخص امیر المومنین حضرت علی علیه السلام بود.

,

حجت الاسلام مهدوی  ادامه داد: در تعریف آن امام همام عدالت یک اصل همگرا و مشروع حکومتی است که تمامی ابعاد در جامعه را در بر می گیرد که آنرا در نهج‌البلاغه به طور شفاف بیان کردند.

,

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در دوران قرون باستان هرگز وجود نداشت و تنها فردی که عدالت اجتماعی را از حالت تئوری به عمل رساند حضرت امیرالمومنین علیه السلام بود.

,

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه  بسیار از عدالت اجتماعی در طول تاریخ دم زدند اما آن مشروعیت که از عدالت اجتماعی از سوی مولای متقیان شکل گرفت هرگز دیده نشد.

,

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی طی چهار دهه برای تحقق عدالت اجتماعی گام های مهمی برداشته است اما این گام ها کافی نبوده است و تا نقطه مطلوب  فاصله بسیاری داریم .

,

حجت الاسلام مهدوی وجود عدالت را رفع کننده کسل های فرهنگی و تطبقاتی بین حاکمیت و مردم دانست و گفت: مردمی که ظلم رژیم ستم شاهی را لمس کرده اند حالا بیش از گذشته در انتظار تحقق عدالت اند.

,

وی تحقق عدالت اجتماعی را نیازمند اصلاح قوانین فساد زا، اجرا بی کم و کاست قوانین ضد فساد، برخورد با  مدیران فاسد، استفاده از مدیران ضد فساد در دستگاهها و نهادها  و رفتن به سمت عدالت اجتماعی علوی است.

,

امام جمعه موقت رودان تصریح کرد: در کنار دولت مردان مجلس شورای اسلامی نیز با زمینه سازی مناسب راه عدالت اجتماعی را ریل گذاری کند.

,

وی انجام خدمات مناسب با تحقق عدالت اجتماعی را مایه بهبود حال و زندگی مردم دانست و تاکید کرد: فوریت های خدماتی در بخش های مسکن، معیشت موجب چشیدن طعم عدالت در جامعه خواهد شد.

,

حجت الاسلام مهدوی وجود روحیه جهادی را مهمترین رکن تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید مدیرانی این چنینی در جمهوری اسلامی بر سر کار آیند.

,

امام جمعه موقت رودان با اشاره به در بیش بودن آغاز سال تحصیلی بر لزوم بیان تزکیه و امور دینی و معنوی در بین دانش آموزان خاطر نشان کرد: مشارکت در شور عاطفه یک کار نیک و حسنه است که باید در جامعه تبیین شود.

,

 

,

شیلات نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است/ سلامت دانش آموزان اولویت اول تصمیم گیری بازگشایی مدارس باشد

, شیلات نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است/ سلامت دانش آموزان اولویت اول تصمیم گیری بازگشایی مدارس باشد,

 

,

حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در اجتماع هفتگی نمازگزاران در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) با اشاره به قدمت و ظرفیت مهم صید و صیادی جهت ایجاد اشتغال در شهرستان پارسیان اظهار کرد: صیادی مرتبط با شغل صیاد و سفره مردم مصرف کننده است لذا اگر دولت محترم بتواند از این ظرفیت مهم در شهرهای ساحلی به درستی حمایت و بسترهای لازم را در جهت پشتیبانی و مانع زدایی ها فراهم نماید قطعا بخشی از مشکلات مردم حل خواهد شد.

,

امام جمعه پارسیان، ضمن اشاره به قیمت بالای ماهی و میگو و عدم تمکن مردم برای خرید آبزیان در این شهر ساحلی، افزود: حل این مشکل مهم در گرو حمایت و پشتیبانی از صیادان زحمتکش است اما متاسفانه گاهی فشار بر مغازه دار سطح شهر یا صیاد دیده می شود که کاری کارشناسی نیست.

,

حجت الاسلام بارانی ، مشکلات جامعه صیادان را با شنیدن دردها و مشکلات آنها از نزدیک قابل حل دانسته و ضمن انتقاد از عدم حضور متولیان استانی در بین صیادان پارسیان ادامه داد: شیلات نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است در حالی که در شش ماهه اول ۱۴۰۰ حضور مسئولان شیلات استان در پارسیان را شاهد نبودیم و در سال گذشته نیز یک سفر دو ساعته داشته اند لذا با مدیریت اینگونه نمی توان مشکلات بزرگ جامعه صیادان و به تبع مشکل گرانی قیمت آبزیان را حل کرد که امیدوارم دولت انقلابی فکری به حال این معضل بزرگ نمایند.

,

وی، سیستم اطفا حریق، رمپ، سکو، روشنایی مناسب اسکله های صیادی، تجهیز شناورها به سیستم رصد و بیسیم، صید با ادوات غیرمجاز، و افزایش شدید قیمت ادوات صیادی را از جمله مشکلات جامعه صیادی برشمرد و اضافه کرد: بسیاری از صیادان زحمتکش ما از داشتن مجوز محروم هستند و متاسفانه سالیان طولانی است که مجوز جدیدی داده نشده است و همین امر باعث شده بدون بیمه و… به دل دریای پرخطر بزنند.

,

امام جمعه پارسیان تصریح کرد: ظاهرا در برخی نقاط استان بنزین سهمیه ای نیز برای سایر صیادان غیرمجوز دار در نظر گرفته شده است، که باز هم صیاد مظلوم پارسیانی از آن محروم مانده که جای نگرانی دارد لذا امید مردم ما به دولت انقلابی و مردمی است که با روحیه جهادی به میدان آمده و اولا؛ با وضع قوانین مناسب و ثانیا؛ با انتصاب مسئولین جهادی و دلسوز و خدمتگذار در پی رفع این مشکلات جامعه زحمتکش و مومن صیادی باشند.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، با اشاره به ساخت صحن حرم مطهر عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س)در سوریه توسط مردم شریف استان هرمزگان در ضمن بیان آیات و روایاتی در این زمینه افزود: یکی از راههای تعظیم شعائر و اثبات مودت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ساخت حرم مطهر این بزرگواران است لذا یقین دارم همان طوری مدافعان حرم با بذل جان خود از حرم عقیله بنی هاشم دفاع کردند همان طور مردم مومن پارسیان نیز با مشارکت مومنانه خود این مسیر نورانی را ادامه خواهند داد و خدا را شاکریم که این توفیق بزرگ را نصیب مردم دوران ما کرده است.

,

حجت الاسلام بارانی، با بیان اینکه بازگشایی مدارس باید مبتنی بر نگاه کارشناسی و دقیق صورت بگیرد ادامه داد: همه جوانب در بازگشایی ها سنجیده بشود ضمن توجه به معضلات برگزاری مجازی کلاس ها باید سلامت دانش آموزان اولویت اول تصمیم گیری ها باشد .

,

امام جمعه پارسیان  با اشاره به دغدغه های خانواده های نیازمند در تهیه تبلت و لوازم التحریر و…. ضمن توصیه به نهادها و خیرین مردمی خاطرنشان کرد: از همگان می خواهم در یک پویش مومنانه به کمک و یاری خانواده های نیازمند بشتابند.

,

 

,

تقوا در اسلام یکی از اساسی ترین و موثرترین عامل در اصلاح فرد و جامعه بشری است

, تقوا در اسلام یکی از اساسی ترین و موثرترین عامل در اصلاح فرد و جامعه بشری است,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر در خطبه های  نماز جمعه این هفته اظهار کرد: تقوا در اسلام یکی ازاساسی ترین و موثرترین عامل در اصلاح فرد و جامعه بشری است .

,

امام جمعه خمیر افزود: اقامه تقوای همگانی در جامعه دستاوردهای مهمی نظیر اجرای عدالت اجتماعی را به دنبال دارد .

,

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: در حیات و زندگی اجتماعی بشر و آنچه مقصود خداوند متعال از بعثت انبیاء الهی معین شده عدالت اجتماعی است .

,

وی اضافه کرد: در حرکت تمام انبیاء تشکیل حکومت هدف نیست بلکه وسیله ای برای حاکمیت دین و تحقق عدالت است .

,

امام جمعه خمیر با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی محور غایت دین و دغدغه مردم است افزود : ایستادگی مردم برای تحقق حکومت دینی است.

,

حجت والمسلمین صالحی خطیب جمعه شهرستان خمیر تصریح کرد: مسئولان باید بدانند تنها راه تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض میگذرد و ترمیم اعتماد عمومی مردم وظیفه دولت است .

,

امام جمعه شهرستان خمیر در بخش دیگر به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: این هفته یادآور رشادت ها و جوانمردی های ملتشریف ایران در برابر ظلم و طاغوت است.

,

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به ما تمایز شناخت دوست از دشمن را آموخت خاطرنشان کرد : کشور هایمنطقه بدانند ایستادگی در برابر ظلم سبب بزرگی اسلام می شود .

,

 

,

ورود کامیون های حامل سوخت به کشور لبنان موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

, ورود کامیون های حامل سوخت به کشور لبنان موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران است,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین حسین جهانگیری امام جمعه توکهور و هشت بندی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده های شهدا و رزمندگان و ایثارگران حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ما را سرافراز نمودند و لذا همواره از بسیج و بسیجی باید تکریم شود.

,

امام جمعه توکهور و هشت بندی با توجه به رکورد شکنی تزریق واکسن کرونا در کشورافزود: الحمدلله به همت دولت مردمی و انقلابی و تلاش مسئولین و دست اندر کاران تزریق واکسن با موفقیت در حال انجام است که از جهادگران این عرصه کمال تقدیر و تشکر را داریم که امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم از شر این بیماری خلاص شویم.

,

حجت الاسلام جهانگیری ادامه داد: به حمدالله جاده های منطقه توکهور و هشت بندی در حال بهبود است که حدود ۹ کیلومتر از مسیر روکش شده، که بناست باز هم انجام شود لذا از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون محترم ایشان و فرماندار شهرستان و همچنین بخشدار محترم که پیگیر این امر هستند صمیمانه تشکر میکنم.

,

حسین جهانگیری ورود کامیون های حامل سوخت به کشور لبنان را موجب اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه دانستند و خاطر نشان کردند: با ورود این کاروان مردم لبنان به شادی پرداختند و از جمهوری اسلامی ایران برای این امر تشکر کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه