اخبار داغ

مدارسِ زیر نرم جمعیتی کاهش پیدا می‌کند؛

تک جنسیتی شدن مدارس مختلط خراسان جنوبی

تک جنسیتی شدن مدارس مختلط خراسان جنوبی
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: باتوجه به شیوه نامه‌ای که به خراسان جنوبی ابلاغ شده ملزم هستیم مدارس زیر نُرم را کاهش دهیم و مدارسی که مختلط است را تک جنسیتی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، قانون تفکیک جنسیتی دانش‌آموزان در مدارس با هدف کاهش مدارس زیر نرم و مدارس مختلط تک جنسیتی به استانها ابلاغ شده است. خراسان جنوبی نیز یکی از استانهایی است که این شیوه نامه را دریافت کرده و ملزم به کاهش مدارس زیر نرم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

باتوجه به اطلاع رسانی در مورد این قانون اهالی برخی از روستاهای خراسان جنوبی از تعطیلی برخی از مدارس روستایی در پی اجرایی شدن این قانون و کاهش یافتن تعداد دانش آموزان نگران هستند.

,

حسینی دهیار روستای علی آباد سربیشه در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: با توجه به قانون تفکیک جنسیتی در مدراس متوسطه اول به دلیل تعداد کم دانش آموز این مدارس تعطیل خواهد شد.

,

وی افزود: 8 روستا در این محدوده دارای مدارس مختلط بوده که با قانون تفکیک جنسیتی پایه هشتم این مدارس تعطیل و باعث ترک تحصیل دانش آموزان به ویژه دختران خواهد شد.

,

دهیار روستای علی آباد سربیشه بیان کرد: فرستادن دانش آموزان به مدارس شبانه روزی نیز برای اولیا سخت خواهد بود و لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود.

,

رضا یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: برای مدارس زیر نُرم جمعیتی دانش آموز باتوجه به شیوه نامه‌ای که به استان ابلاغ شده ملزم هستیم مدارس زیر نُرم را کاهش دهیم و مدارسی که مختلط است را تک جنسیتی کنیم.

, خاورستان،,

وی افزود: رویکرد ما بر این است که باید مدارس ما مدارس تک جنسیتی باشد و نرم دانش آموزی رعایت شود.

,

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس این شیوه نامه به مناطق اعلام شده تدبیری بیندیشند و دانش آموزان را در مدارس روستا مرکز تجمیع کرده یا دانش آموزان را به مدارس شبانه روزی ارجاع دهند.

,

یکه خانی عنوان کرد: اولویت تشخیص برای تحصیل دانش آموزان در مدارس شبانه روزی به عهده خانواده‌ها است. 

,

وی اظهار کرد: ما به لحاظ کیفیت آموزشی و این‌که دانش‌آموزان حق مسلم آنها استفاده از دبیر تخصصی است دانش آموزان را به مدارس شبانه روزی ارجاع می‌دهیم. 

,

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: دانش آموزان در مدارس شبانه روزی دبیر تخصصی داشته و به دلیل این‌که از یک جنس هستند دانش آموزان می‌توانند فعالیت و مهارت‌هایی را در این مدارس فرا بگیرند.

,

یکه خانی بیان کرد: به لحاظ بالا بردن کیفیت آموزشی ما بستر را برای دانش آموزانی که در مدارس کم جمعیت هستند فراهم کرده‌ایم. 

,

درنظر گرفتن تسهیلات برای دانش آموزان در مدارس شبانه روزی

, درنظر گرفتن تسهیلات برای دانش آموزان در مدارس شبانه روزی, درنظر گرفتن تسهیلات برای دانش آموزان در مدارس شبانه روزی,

وی خاطرنشان کرد: برای دانش آموزانی که به مدارس روستا مرکز یا شبانه روزی ارجاع داده می‌شوند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است؛ دانش آموزی که به مدارس شبانه روزی می‌رود معاف از پرداخت شهریه است و لوزام التحریر رایگان برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

,

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این تسهیلات به این منظور برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که بتوانند با خیال راحت‌تر از آموزش بهتری در مدارس شبانه روزی استفاده کنند.

,

قانون تفکیک جنسیتی به مدیریت‌ها سپرده شده است

, قانون تفکیک جنسیتی به مدیریت‌ها سپرده شده است, قانون تفکیک جنسیتی به مدیریت‌ها سپرده شده است,

یکه خانی تصریح کرد: بحث قانون تفکیک جنسیتی به مدیریت‌ها سپرده شده است؛ به مدیریت‌ها اعلام شده مدارس کم جمعیت و زیر نرم را مدیریت کنند جاهایی که امکان تک جنسیتی چند پایه هم است، استمرار مشکلی ندارد البته باید به این مدارس نرم داده شود.

,

وی ادامه داد: گفته شده برای مدارس دخترانه بالای 30 نفر به صورت تک جنسیتی چندپایه می‌توانند استمرار داشته باشند.

,

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: امسال می‌خواهیم مهر باشکو‌ تری از سال‌های گذشته داشته باشیم. به اولیا این اطمینان را می‌دهیم که مدارس مکان‌های امن و ایمن است به طوری‌که سلامت دانش آموزان را تضمین می‌کند. 

,

یکه خانی افزود: این سلامت شامل سلامت جسمی و روانی دانش آموز می‌شود و تلاش بر این است دانش آموزان در کنار آموزشی که می‌بینند یک تربیت تمام ساعتی را ان شاءالله داشته باشند.

,

رویکرد آموزش و پرورش بر آموزش حضوری است

, رویکرد آموزش و پرورش بر آموزش حضوری است, رویکرد آموزش و پرورش بر آموزش حضوری است,

وی در مورد بازگشایی مدارس، اظهار کرد: رویکرد آموزش و پرورش بر آموزش حضوری است و شرایط را داریم به گونه‌ای فراهم می‌کنیم که آموزش حضوری باشد اما تعیین کننده این‌که این آموزش حضوری، مجازی یا ترکیبی باشد همه موکول به تصمیم نهایی است که از طرف ستاد ملی مدیریت کرونا به استان ابلاغ می‌شود.

,

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی که داریم امیدواریم سال آینده یک آموزش ترکیبی داشته باشیم.

,

یکه خانی در مورد واکسیناسیون، بیان کرد: بیش از 95 درصد همکاران آموزش و پرورش واکسینه شدند و تا ابتدای مهرماه تمام افرادی که قرار است وارد کلاس شوند و در تعامل با دانش آموزان باشند همه باید واکسینه شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه