اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

درآمدهای پایدار، لازمه توسعه پایدار شهری/ نظام اداره کشور همسو با نظام شورایی نیست

درآمدهای پایدار، لازمه توسعه پایدار شهری/ نظام اداره کشور همسو با نظام شورایی نیست
حسینعلی رضایی سرپیری گفت: یکی از مقوله‌های حائز اهمیت در نیل به توسعه پایدار شهری، درآمدهای پایدار می‌باشد که نقش بسیار تاثیرگذار و تاثیرپذیری در برنامه‌ریزی فضایی-کالبدی شهرها دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک به کلیه اعضای منتخب شورای اسلامی شهر فرخشهر با اشاره به ابقا عضویت دو نفر از اعضای دوره پنجم شورا در دوره ششم گفت: اعضای شوراهای اسلامی از تجربیات اعضای دوره‌های قبل استفاده نموده و با استفاده از تجربیات آنان، بهترین عملکرد را در این دوره رقم زده و از این تجربیات بهره ببرند.
 
رضایی سرپیری افزود: یکی از مقوله‌های حائز اهمیت در نیل به توسعه پایدار شهری، درآمدهای پایدار می‌باشد که نقش بسیار تاثیرگذار و تاثیرپذیری در برنامه‌ریزی فضایی-کالبدی شهرها دارد بر همین اساس اعضای شورای اسلامی این مهم را پیاده‌سازی کنند.
 
وی با اشاره به رعایت قوانین و مقررات در اتخاذ تصمیمات در صحن جلسات شورا گفت: شوراهای اسلامی بر مبنای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیازهای هر منطقه شکل گرفته و مصوبات آنان در محدوده‌ مناطق خود اجرا می‌شود لذا باید کاربردی و اجرایی و برمبنای رعایت دقیق قانون و مقررات تصویب شود.

نظام اداره کشور همسو با نظام شورایی نیست

فرهاد رئیسی نماینده شورای اسلامی استان در هیأت تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود: متاسفانه نظام اداره کشور همسو با نظام شورایی نیست و تا کنون اگر مشکلاتی را در بخش های مختلف شاهد هستیم ناشی از دیگاه متمرکزی  است که دولت داشته به گونه ای که می خواهد همه امور به دست دولت انجام شود و از وجود شوراهای اسلامی این پارلمان های مردمی و محلی غافل مانده اند.
 
رئیسی دهکردی با اشاره به قوانین منسوخ شده شهرداری ها و شوراهای اسلامی و عدم تصویب قانون جامع مدیریت شهری خاطرنشان کرد: این قوانین مصوب دهه 1330 می باشند و تا کنون تغییرات اندکی در آنها اعمال شده که متاسفانه گره ای از کار مردم را باز نکرده به عنوان مثال زمین هایی که در حریم شهرها وجود دارد مخازن شهری می باشند اما شهرداری هیچ گونه تصرفی بر آنها نداشته که این خود از معضلات است.

وی با اشاره به نقش شوراها در اصلاح قوانین گفت: شوراهای اسلامی در حین فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم با خلاء های قانونی بسیاری مواجه می شود که می طلبد موارد را جهت پیگیری از طریق شورای عالی استانها  به شورای اسلامی استان اعلام  کنند.
 
نماینده شورای اسلامی استان در هیأت تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود: شوراهای اسلامی در کنار بحث های عمرانی جزیی وارد مباحث کلی شده از جمله ایجاد محیط های نشاط آور شهری، پیاده محور  نمودن و ایجاد زیست شبانه در شهرها، تدوین سند چشم انداز بیست ساله شهر، تدوین برنامه 5 ساله شهر، ایجاد معبر فرهنگی جهت ورود توریست، ایجاد درامد پایدار و ارزش افزوده در شهر، جذب سرمایه گذار جهت خروج از بن بست شهر ها.
 
رئیسی دهکردی در پایان از معضلات انتقال آب در استان ابراز نگرانی کرد و همکاری شوراهای اسلامی جهت انعکاس نارضایتی مردمی از پروژه انتقال آب بهشت آب را خواستار شد.

مهم تریم آیتم برای پیشبرد برنامه های شورای اسلامی استفاده از تجربیات نخبگان و پیش کسوتان شهر است

کریمی نژاد رئیس شورای اسلامی شهر فرخشهر با اشاره به ترکیب متجانس اعضای شورای اسلامی شهر فرخشهر افزود: وجود پنج عضو جوان و استفاده از نیرو و شور و انرژی جوانی از مهم ترین مزیت این ترکیب می باشد و دیگر مزیت حضور دو نفر از اعضای دوره پنجم شورا در ترکیب دوره  ششم است که استفاده از تجربیات انان چراغ راه سایر اعضا می باشد.
 
کریمی نژاد اذعان داشت: مهم ترین آیتم برای پیشبرد برنامه های شورای اسلامی استفاده از تجربیات نخبگان و پیش کسوتان شهر می باشد و اعضای این شورا اعتقاد بر این اصل داشته که به کارگیری نیروهای جوان و کارآمد با تاکید بر تجربه گذشتگان راهگشای مشکلات و گامی برای رسیدن به موفقیت است و با تاسی از این مهم اولین صدمه را به خود و دومین را به مردم  نخواهیم زد.
 
وی ضمن ارائه گزارش یک ماهه از فعالیت شورا و برنامه های 4 ساله و چشم انداز شورا گفت:  مهم‌ترین آزمون و چالش پیش روی شورا، انتخاب شهردار است  و باید تمامی جوانب را در این امر مهم به دقت درنظر گرفت که خوشبختانه شورای اسلامی شهر فرخشهر این مهم را در فرجه زمانی یک ماهه خود به اتمام رسانید همچنین از اصلی ترین برنامه های شورا ایجاد تعامل با مسئولین ادارات مختلف است که تا کنون تقریبا هر هفته دو  مدیر دستگاه اجرایی را ملاقات و تا کنون تعاملات خوبی را برقرار نموده ایم .
 
رئیس شورای اسلامی شهر فرخشهر با اعلام نارضایتی از پروژه انتقال آب بهشت آب و پیشنهاد مکاتبه ای با نهاد ریاست جمهوری بمنظور حضور ریاست محترم جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری و بررسی مشکلات و معضلات طرح ننگین بهشت آباد  از نزدیک  را ارائه کرد.
 
وی در پایان افزود: انتظار مردم از شورای جدید که جوان تر شده ،کار و انگیزه بیشتر می باشد و امیدواریم در پایان ۴ سال شرمنده مردم نشویم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, نظام اداره کشور همسو با نظام شورایی نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مهم تریم آیتم برای پیشبرد برنامه های شورای اسلامی استفاده از تجربیات نخبگان و پیش کسوتان شهر است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه