اخبار داغ

مدیر یکی از کارگزاری‌های بورس:

استقبال مردم شاخص بورس را افزایش داد/ ۱۰ درصد مردم تربت‌ حیدریه کد بورسی دارند

استقبال مردم شاخص بورس را افزایش داد/ ۱۰ درصد مردم تربت‌ حیدریه کد بورسی دارند
زبان‌ران دلیل افزایش شاخص‌های بورس را استقبال مردم دانست و اظهار کرد: دولت گذشته کسری بودجه داشت و دنبال یک بازار پویا بود و لذا بورس را انتخاب کرد که هم برایش سودآور و نقد بود و هم مالیات می‌گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد زیان ران، مدیر یکی از کارگزاری‌های بورس در تربت‌ حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ دلیل افزایش شاخص‌های بورس را استقبال مردم عنوان و اظهار کرد: دولت کسری بودجه داشت و دنبال یک بازار پویا بود و لذا بورس را انتخاب کرد که هم برایش سودآور و نقد بود و هم مالیات می‌گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی گفت: دولت در ان زمان سهام خودش را در قالب صندوق دارا یکم و دارا دوم وارد بورس کرد و به عبارت بهتر هم سهامش را فروخت و نقد کرد و هم سهامش را نفروخت، زیرا مدیریت سهام فروخته شده در عمل در اختیار خود دولت بود.

,

به گفته این کارشناس بورس، اما از سال 99 به این سو شاخص بورس عقب‌نشینی کرد و در فاز اصلاح و سیر نزولی در پیش گرفت و در عمل نقد شوندگی قفل شد.

,

زبان‌ران افزود: البته اصلاح شاخص‌ها در ذات فعالیت‌های بورس است و لذا از سال جاری شاخص‌ها حرکت رو به بهبود پیدا کرده‌اند.

,

وی بیان کرد: با وجودی که اکنون تنها 10 درصد مردم منطقه تربت‌ حیدریه دارای کد بورسی هستند، اما تعداد مراجعان بیانگر آن است که در سال‌های اخیر اعتماد عمومی مردم این خطه به بورس رو به افزایش است.

,

زیان ران گفت: غالب سهام‌داران تربت‌حیدریه و دیگر شهرستان‌های همجوار که برای انجام معاملات بورسی خود به صورت حضوری مراجعه می‌کنند، علاقه‌مندی خود را بیشتر در محصولاتی چون زعفران، گندم، جو، پسته، زیره‌سبز و کارخانه قند تربت‌حیدریه نشان می‌دهند.

,

این کارشناس بورس در خصوص تاریخ راه‌اندازی بورس در تربت‌ حیدریه گفت: نخستین کسی که اقدام به ایجاد کارگزاری بورس کرد، شخصی به نام "هادی صاحب‌نام" بود که فعالیت خود را از سال 92 آغاز کرد، اما در آن زمان چون اطلاعات و دانش عمومی مردم در زمینه بورس پایین بود، لذا فعالیت وی مورد استقبال مردم قرار نگرفت و بعد 2 سال به فعالیت خود پایان داد.

,

وی گفت: در سال 94 فعالیت خود را آغاز و برای آنکه مشابه مشکل ایشان گریبانم را نگیرد، با همکاری نهادهای دولتی و دانشگاهی و به خصوص دانشگاه آزاد اقدام به برپایی دوره‌های آموزش بورس به صورت رایگان برای شهروندان کردم تا علاقه‌مندان را با الفبای بورس آشنا کنم.

,

زبان‌ران با بیان اینکه بعد من و به تدریج 6 واحد کارگزاری دیگر بورس در این شهرستان فعال شد، افزود: اما اوج فعالیت بورس در این خطه به سال 97 باز می‌گردد.

,

وی گفت: این بدان خاطر بود که در این سال معاملات زعفران وارد بورس آتی شد و در آن زمان ما تنها کارگزاربورس در این شهرستان بودیم.

,

مدیر شعبه یکی از کارگزاری‌های بورس افزود: اما از سال 98 تا نیمه نخست سال 99 چون دولت به صورت مستقیم وارد فعالیت در بورس شد، بورس در سرتاسر کشور رونق گرفت زیرا نهادهای دولتی در رسانه‌ها تبلیغات زیادی به راه انداختند و لذا نقدینگی مردم به سمت بورس کشیده شد.

,

انتهای پیام/۴۰۰۳

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه