اخبار داغ

با توجه به‌ قرارگرفتن در آستانه سال تحصیلی جدید؛

مدارس تا پایان مهر ماه مجازی فعالیت می کنند/ تشکیل حضوری کلاسها منوط به تصمیم ستاد کرونا است

مدارس تا پایان مهر ماه مجازی فعالیت می کنند/ تشکیل حضوری کلاسها منوط به تصمیم ستاد کرونا است
بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده تا پایان مهر ماه، سال تحصیلی جدید به صورت مجازی آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، یکی از دغدغه های بزرگ خانواده ها و اولیای مدارس آغاز سال تحصیلی جدید است که شیوع کرونا مدتها است این نگرانی ها را بیشتر کرده تا جایی که نه پای رفتن حضوری به مدارس وجود دارد و نه پای ماندن و تحصیل در موقعیت مجازی.

گذشته از اینکه شیوع کرونا سبب برگزاری اجباری کلاسها به صورت مجازی شد اما این موضوع آفتی جدی به ویژه برای دانش آموزان با مقاطع پایین تر و دارای امکانات کمتر بود با این حال بنا به دلایلی از جمله فراهم نشدن شرایط، کلاسهای درس در نخستین ماه از سال تحصیلی جدید باز هم به صورت مجازی برگزار می شود و تصمیم گیری درباره مابقی ایام سال بر عهده ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

کلاسها حداقل تا پایان مهر به صورت مجازی برگزار خواهد شد

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با توجه به دغدغه خانواده با حضور سه وزیر مربوطه بحث آغاز سال تحصیلی جدید پیگیری شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: چهار وزارتخانه شامل آموزش عالی وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وضعیت  آموزشی دارند.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: برای رفتن دانش آموزان به مدرسه باید مشکل واکسیناسیون آنها حل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
, کلاسها حداقل تا پایان مهر به صورت مجازی برگزار خواهد شد, کلاسها حداقل تا پایان مهر به صورت مجازی برگزار خواهد شد,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,

, ,

وی افزود: تا پایان تکمیل واکسیناسیون معلمان، مربیان پرورشی و والدین امکان آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری نیست و کلاسها حداقل تا پایان مهر به صورت مجازی برگزار خواهد شد،  البته از ابتدای آبان ممکن است تصمیم دیگری اتخاذ شود.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: آموزش در دانشگاه ها هم جزء در مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای مابقی مقاطع به صورت مجازی است.

عجله ای برای بازگشایی مدارس به ویژه با جمعیت بالا وجود ندارد

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در آغاز سال تحصیلی جدید از مهر ماه، صرف نظر از  قالب مجازی، حضوری یا تلفیقی تردیدی نیست.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بر اساس توضیحات مسئولین ستاد مقابله با کرونا و هم وزارت آموزش و پرورش عجله ای برای بازگشایی مدارس به ویژه با جمعیت بالا وجود ندارد بلکه به تدریج به سمت آبان ماه پیش خواهیم رفت اگر شرایط بهتر شود تا آن زمان بازگشایی تدریجی انجام خواهد شد.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: آماده هر سه سناریو بازگشایی مدارس به صورت مجازی، حضوری یا تلفیقی هستیم، اگر کلاس‌ها به طور کامل مجازی باشد، شرایط آماده است و دانش آموزان با حضور معلمان به سامانه شاد متصل هستند، عوامل و امکانات را فراهم کرده ایم، قدری تغییرات هم در ورژن های جدید شاد ایجاد شده تا جهت آن به سمت آسانی و بهتر شدن پیش رود.

,
,
,
,
, عجله ای برای بازگشایی مدارس به ویژه با جمعیت بالا وجود ندارد, عجله ای برای بازگشایی مدارس به ویژه با جمعیت بالا وجود ندارد,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,

, ,

وی افزود: همان طور که سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش هم اعلام کرد آموزش‌های مجازی برای خانواده ها، معلمین و دانش آموزان رایگان است.

,

یزدان پناه گفت: همچنین در صورتی که کلاسها به شکل حضوری برگزار شود، از مدتها قبل برای استقبال از سال تحصیلی جدید آماده شده ایم، سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و مدارس در دست آماده سازی است، مواد ضدعفونی خریداری شده و اولیای مدرسه کلاس‌ها و مدارس را برای ورود دانش آموز آماده می کنند.

,

وی عنوان کرد: همچنین اگر ترکیبی از دو موقعیت مجازی و حضوری تحت عنوان تشکیل کلاسهای هفت  تا ده نفره با رعایت پروتکلهای بهداشتی مدنظر باشد، مدارس این آمادگی را دارند و برنامه کلاس بندی هم چیده شده البته همه این موارد منوط به صدور رای ستاد مقابله با کرونا است که هر تصمیمی اتخاذ کند مبنای عمل قرار می گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی ها را پیش خواهیم برد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: هفته پیش نماینده وزارت آموزش و پرورش به عنوان معین استان کرمانشاه از مدارس بازدید و رضایت خود را اعلام کرد و مجموعه عوامل هم نشان می دهد که شرایط از نگاه ایشان هم برای بازگشایی مدارس فراهم است.

,

یزدان پناه با اشاره به صدور ابلاغیه ها و انجام کلاس بندی ها خاطرنشان کرد: بیش از ۹۸درصد دانش آموزان ثبت‌نام کرده اند و آن مابقی هم دانش آموزان تجدیدی شهریور ماه هستند که چند روز پیش امتحانات آنها به اتمام رسیده و با اعلام نتیجه ها ممکن است از امروز نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

,

وی افزود: حدود ۹۸درصد کتب درسی هم دریافت و در میان مدارس توزیع شده و شمار فراوانی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته، برخی هم منتظر هستند که دانش آموزان در روزهای آینده برای تحویل کتب درسی خود مراجعه کنند.

,

یزدان پناه گفت: مرحله اول واکسیناسیون با عدد ۹۲درصد انجام شده تاکنون  ۸۰ درصد همکاران هم دوز دوم را دریافت کرده اند احتمالا ظرف چند روز آینده به عدد ۹۲ درصد قبلی خواهیم رسید همچنین بسیار امیدوار هستیم واکسیناسیون هشت درصد جمعیت باقیمانده در شهرهای دیگر انجام شده باشد، هرچند ممکن است عده ای مقاومت کرده یا به دلیل بیماری آن ایام واکسن را دریافت نکرده باشند.

,

وی افزود: برای واکسیناسیون کودکان بالای ۱۲سال هم‌ منتظر هستیم ستاد مقابله با کرونا اعلام کند هرگاه شرایطی برای این مهم فراهم شود آمادگی داریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه