اخبار داغ

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

ثبت نام قطعی ۴۲ هزار نفر برای پیاده روی اربعین/ تمام زائران باید هوایی سفر کنند؛ اما می‌توانند زمینی بازگردند

ثبت نام قطعی ۴۲ هزار نفر برای پیاده روی اربعین/ تمام زائران باید هوایی سفر کنند؛ اما می‌توانند زمینی بازگردند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام زائران باید از طریق هوایی به عراق سفر کنند اما زائران می توانند در زمان برگشت از مرز زمینی مهران استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره تمهیدات به کار گرفته در راهپیمایی اربعین گفت:ما در سال گذشته راهپیمایی اربعین را نداشتیم، ولی امسال با توجه به شرایط موجود براساس مذاکراتی که با عراق انجام داده ایم، قرار شد ۶۰ هزار نفر از مردم ایران در راهپیمایی مشارکت داشته باشند و حدود ۲۰ هزار نفر از سایر کشور‌های اسلامی حضور داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه ستاد اربعین کشور در طول سال فعالیت داشت و کار ها را برای برگزاری پیاده روی اربعین هماهنگ می کرد؛ ادامه داد: دوستان در کمیته بهداشت و هلال احمر هم پیش‌بینی لازم را برای شرایط کرونایی انجام داده اند و مرتب این اوضاع رصد می‌شد که بتوانیم پیش‌بینی های لازم را برای عزت شهروندان فراهم کنیم.
,
 
,
رشیدیان درباره ثبت نام در سامانه سماح ادامه داد: از آنجایی که موضوع اعزام زائران با ستاد حج و زیارت است، سامانه سماح هم این ثبت نام را انجام می‌دهد. برای حفظ سلامت زائران پیش‌بینی شده بود که زائران حتما دو دز واکسن را دریافت کرده باشند. در ثبت نام اولیه یا پیش ثبت نام اسامی افرادی که دو دز واکسن را دریافت کرده بودند از وزارت بهداشت استعلام می‌شد.به افرادی که دو دز واکسن را دریافت کرده اند به تایید وزارت بهداشت، اجازه ثبت نام قطعی داده می‌شد.
,
 
,
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در مرحله اول ثبت نام از افراد انجام شد و بعد سامانه سماح برای مدتی متوقف شد تا کسانی که حدود ۴۲ هزار نفر بودند و ثبت نامشان قطعی شود. حدود ۳۴ هزار نفر از افرادی ثبت نام آنها قطعی شده است در روز پنجشنبه هفته گذشته پاسپورت خو را تحویل گرفتند از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ نفر از عراق ویزا گرفته اند.
,
 
,
وی ادامه داد: خیلی از افراد مدعی بودند که در زیارت امسال به دلیل وجود تزریق دو دز واکسن افراد با سنین بالا حضور دارند درحالی که در آمار ۴۲ هزار نفری ثبت نام قطعی شده اند، بیش از ۵۲ درصد جمعیت بین ۱۸ تا ۵۰ سال هستند و ۴۸ درصد جمعیت از ۵۰ سال به بالا هستند. همچنین از این ۴۲ هزار نفر بیش از ۱۱ هزار نفر خانم هستند و حدود ۳۱ هزار نفر آقایان را دربر‌می‌گیرد.
,
 
,
رشیدیان بیان کرد:تا کنون ۴۲ هزار نفر در پیاده روی اربعین ثبت نام قطعی کرده اند و با سازمان هواپیمایی توافق شده قیمت بلیط رفت و برگشت سفر اربعین ۵ میلیون تومان باشد فقط سفر از شهر مشهد به دلیل بعد مسافت یک میلیون تومان قیمت بلیط بیشتر است.
,
 
,
وی افزود:تمام زائران باید از طریق هوایی سفر کنند اما زائران می توانند در زمان برگشت از مرز زمینی مهران استفاده کنند.هیچ کدام از مرز ها برای سفر زائران باز نیست..
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه