اخبار داغ

روایتی از عدم توسعه زیرساخت‌های ورزشی در جنوب؛

وعده‌های مدیران ورزش هرمزگان همچنان بی‌سرانجام/ دوندگان رودانی در کوه‌های اطراف ورزش می‌کنند

وعده‌های مدیران ورزش هرمزگان همچنان بی‌سرانجام/ دوندگان رودانی در کوه‌های اطراف ورزش می‌کنند
شهرستان رودان هرمزگان با داشتن ورزشکاران پر تلاش به قطب ورزش دو و میدانی جنوب کشور تبدیل شده اما سهم ورزشکاران این دیار از پیست دو و میدانی کوه های اطراف این شهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پیست دو و میدانی رودان که بیش از یک دهه از شروع آماده سازی آن می گذرد هنوز هم آماده نشده تا دوندگان صبور این شهر تمرینات خود را در کوههای اطراف انجام دهند.

هر چند طی سال های گذشته بارها مدیران ورزش استان خبر از اتمام پیست دو و میدانی رودان را داده اند اما دوندگان این شهر همچنان با شبیه سازی پیست در کوه های این شهر به تمرین می پردازند.

رودان بعنوان قطب اصلی این رشته ورزشی مادر در هرمزگان شناخته می شود که دوندگان آن همیشه نام هرمزگان را در کشور بلند آوازه کرده اند.

حال که مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان نیز بعد از سه سال هنوز نتواسنته وعده هایش را عملی سازد و  باز هم چشم انتظاری ورزشکاران رودانی به پایان نرسیده تا این عملکرد در پرونده این مدیر ورزشی ثبت شود.

دو و میدانی ورزشی کهن ترین، طبیعی ترین، غیر وابسته ترین و در عین حال سالم ترین فعالیتی است که نشاط و سلامتی و تحرک را با به کار انداختن اندام های آدمی به وی هدیه می کند و اما شتاب حرکت نیز همواره انسان را در معرض تصادم قرار می دهد که امکان آسیب نیز در آن کم نیست.

 این مسیر باید بدون مانع، بدون کمترین پستی و بلندی و تا حدودی قابل انعطاف و نیز با اندکی اصطکاک همراه باشد تا شرایط محیط حتی المقدور مساعد شود و دونده در حد امکان با خاطری آسوده و فارغ از نیروی بازدارنده اضطراب و نگرانی ناشی از تصادم با تمام توان به فعالیت پردازد.

اما بزرگترین حسن دوندگان رودانی در این است که هیچگاه به قول های مدیران ورزش استان دلخوش نشدند و همیشه در پیست دست ساز خود در کوه‌های اطراف این شهر تمرینات خود را پیگیری کردند و موفقیت های بزرگی را نصیب هرمزگان نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

محرمیت ورزشی گریبان گیر جوانان شهرستان رودان

جلیل ساکت دبیر هیات دو و میدانی رودان در گفت و گو با خبرنگار ما یکی از مهم ترین موانع فرا روی توسعه ورزش شهرستان را ضعف در زیرساخت های ورزشی عنوان و اظهار کرد: رودان قطب ورزش دو و میدانی هرمزگان است اما ورزشکاران این شهرستان با محرومیت ها، مشکلات و نارسایی های فراوانی نظیر کمبود امکانات و نبود فضاهای ورزشی لازم و کافی دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان این که ورزش دو و میدانی شهرستان رودان نیازمند توجه و حمایت بیشتری است، افزود: رودان در رشته دو و میدانی از ظرفیت و استعداد بسیار بالایی در بخش آقایان و بانوان برخوردار است و اگر چه محرومیت ها، کمبود امکانات و نبود فضاهای ورزشی لازم و کافی، موجب شده تا ورزشکاران این شهرستان نتوانند استعداد و توانایی خود را آن گونه که می باشد به نمایش بگذارند، همواره در میادین استانی و کشوری با عملکرد درخشان و تماشایی گوی سبقت را از حریفان ربوده اند.

ساکت اضافه کرد: علی رغم وجود مشکلات و نارسایی های موجود، ورزشکاران شهرستان همواره با تلاش، همت، پشتکار و با عملکرد مطلوب و تحسین برانگیز شایستگی خود را اثبات کرده اند و هیچ گاه تسلیم محدودیت ها نشده اند.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ورزش و حمایت از ورزشکاران خاطر نشان کرد: دو و میدانی کاران این شهرستان برای تداوم افتخارآفرینی، قهرمانی و مدال آوری در میادین مختلف نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان هستند.

قابل به ذکر است که جلیل ساکت بعنوان یکی از مربیان مطرح کشور در این شهر تمرینات دوندگان را زیر نظر دارد و با کمترین امکانات توانایی های رودان و دوندگان این شهر را به کشور و استان نشان داده است.

انتهای پیام/

, محرمیت ورزشی گریبان گیر جوانان شهرستان رودان , محرمیت ورزشی گریبان گیر جوانان شهرستان رودان ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه