اخبار داغ

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت
آیت الله میرفخرالدین موسوی ننه کران، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری رهبری دار فانی را وداع گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ، آیت الله میرفخرالدین موسوی ننه کران، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری رهبری دار فانی را وداع گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما ,

آیت الله ننه کرانی مسؤولیت‌های دیگری هم‌چون نمایندگی مردم اردبیل در دوره‌های اول، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و نیز ریاست شعبه دوم دیوان عالی کشور را بر عهده داشت.

,

آن مرحوم مؤسس حوزه علمیه کاظمیه و مؤسس کانون تحقیقاتی ـ حقوقی نسیم حکمت در قم را نیز در سال‌های قبل بر عهده داشته است.

,

نگاهی به زندگی نامه آیت الله موسوی ننه‌کرانی 

,

سید فخرالدین موسوی ننه‌کرانی سید فخرالدین موسوی ننه‌کرانی  در سال ۱۳۰۹ در روستای ننه کران از توابع اردبیل واقع در آذربایجان از خانوادهٔ سادات و روحانی متولد شد، تحصیلات ابتدائی را در زادگاهش گذراند، سپس جهت طی تحصیلات مقدماتی راهی اردبیل شد و دروس عالیه را در قم و نجف آموخت.

,

وی سطوح عالی را نزد اساتیدی چون شیخ مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری و احمد نجفی و خارج فقه و اصول را نزد آیت الله علی تسوجی نجفی امام خمینی، سید ابوالقاسم خوئی، محمود شاهرودی، سید محسن حکیم، حسین حلی، باقر زنجانی و سید عبدالهادی شیرازی گذراند.

,

آیت الله موسوی  ننه‌کرانی در کنار علوم حوزوی به فراگیری زبان خارجی نیز پرداخت  و زبان انگلیسی را نیز اساتید به نام آن دوره،  سید حیدر هندی و سید حسین ناجی شوشتری و فلسفه و حکمت و کلام را شیخ صدرا بادکوبه‌ای و شیخ محمد بصراوی آموخت.

,

فخرالدین موسوی ننه‌کرانی نمایندگی مردم اردبیل را در سه دوره از مجلس شورای اسلامی به دوران اول، سوم و پنجم بر عهده داشته است. وی در دوران نمایندگی خویش، همزمان ریاست کمیسیون اصل نود به همراه امام جماعت مجلس شورای اسلامی بود. از دیگر منصب‌های وی می‌توان ریاست شعبه دوم دیوان عالی کشور را نام برد.

,

فخرالدین موسوی ننه‌کرانی مؤسس حوزه علمیه کاظمیه و از اساتید دانشگاه‌های تهران، مشهد و مدرس حوزه علمیه می‌باشد. وی پس از تکمیل تحصیلات و تدریس در نجف به ایران بازگشت و در حوزه علمیه و مدرسه عالی حسینی و مدرسه نواب مشهد و دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبائی، علوم قضائی سالیان متمادی تدریس نمود. موسوی، مؤسس کانون تحقیقاتی – حقوقی نسیم حکمت در قم نیز می‌باشد.

,

موسوی بانی طرح استان شدن اردبیل و بانی طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ از قبیل: فرودگاه اردبیل، گاز رسانی به استان اردبیل، کارخانه سیمان اردبیل، کشتارگاه صنعتی، آرتاویل تایر، آرتا موکت و ده‌ها پروژه عمرانی و زیر بنایی می‌باشد.

,

وی در زمینه تألیف و نویسندگی کتب تاریخی و دینی نیز دارای آثار قابل تأملی می‌باشد، که برخی از آنان عبارتند

,

تاریخ اردبیل و دانشمندان

,

تاریخ جامع اردبیل، مغان، مشکین شهر، خلخال، آستارا در ۲ مجلد

,

تاریخ تشیع که در مدرسه العظمی میلانی تدریس می‌شود.

,

تاریخ شهر اسفراین

,

تاریخ شهر گلپایگان

,

تاریخ شهر لاهیجان

,

کتاب ۳۱۳ شاعر (معرفی ۳۱۳ تن از یاران امام زمان (عج در قالب مضامین شعری)

,

شرح کشکول شیخ بهائی

,

تقریرات بر نوشته‌های خوئی و حلی

,

رساله‌ای در تقیه

,

کتاب حج، وصیت و نکاح در سه مجلد

,

حدیق الافراح در ۵ مجلد که به تأیید نظر حاج  آقا بزرگ تهرانی رسیده است

,

الاحتجاجات که در دانشگاه عالی حسینی تدریس می‌شود.

,

مجموعه خاطرات تحقیقاتی از سفر به کشورهای مصر، روسیه، سوئیس، مجارستان، آلمان، ویتنام، هند، بحرین، کویت، عمان، سوریه، جمهوری آذربایجان و . . .

,

تفسیر سوه احزاب و نباء در دو مجلد

,

آداب بحث

,

کتابی در اخلاق

,

ترجمه کتاب الاذکیاء

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه