اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز:

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز مشاهده نشده است/ واکسیناسیون دام‌های اهلی طالقان بر اساس سابقه درگیری، انجام شد

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز مشاهده نشده است/ واکسیناسیون دام‌های اهلی طالقان بر اساس سابقه درگیری، انجام شد
فردین حکیمی گفت: در منطقه طالقان بر اساس سابقه درگیری با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، واکسیناسیون انجام شده است تا شاهد مرگ و میر دام نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال گزارشی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در استان نداشته ایم، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: پایش های مستمر توسط هماران محیط زیست در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فردین حکیمی افزود: دامپزشکی استان البرز ما را در پایش‌ها همراهی کرده است، در منطقه طالقان هم بر اساس سابقه درگیری با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، واکسیناسیون هر ساله در اولویت قرار می‌گیرد تا شاهد مرگ و میر دام نباشیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون می تواند یکی از عوامل اصلی پیشگیری از بیماری طاعون باشد، اظهار داشت: بیماری در بز و گوسفند به عنوان گونه‌های اهلی و بز وحشی مشاهده می شود اما امکان واکسیناسیون برای حیات وحش نداریم و صرفا برای دو گونه اهلی تزریق واکسن انجام خواهد شد.
,
 
,
حکیمی در ادامه تصریح کرد: به واسطه تردد دام ها بین دو استان برای چرا، دام می تواند عامل انتقال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک باشد، البته در حال حاضر دام های غیر بومی البرز که پروانه چرا در استان ما داشته اند در حال خروج از البرز هستند.
,
 
,
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: ما درباره بیماری مذکور نمی توانیم احتمال صفر را در نظر بگیریم و باید در هر زمینه ای آمادگی لازم را داشته باشیم که اگر خطری بود به موقع برای رفع آن ورود کنیم.  
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه