اخبار داغ

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی در گفت‌وگو با دانا:

هنوز بعد از ۴۰ سال در بحث لوازم خانگی نقشه راه نداریم/ برخی تولیدکنندگان دارای انحصار به مصرف کننده زور می‌گویند

هنوز بعد از ۴۰ سال در بحث لوازم خانگی نقشه راه نداریم/ برخی تولیدکنندگان دارای انحصار به مصرف کننده زور می‌گویند
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه انحصار در بازار لوازم خانگی به ضرر مردم تمام می‌شود که اکنون در بازار مشاهده می‌کنیم، گفت: هنوز بعد از ۴۰ سال در بحث تولید و بازار لوازم خانگی نقشه راهی نداریم، البته واردات باید هدفمند باشد تا رقابت را تقویت کند و پس از این دوره از کشور به تولیدکننده و صادرکننده لوزام خانگی تبدیل شود.
[

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره واردات بازار لوازم‌خانگی به کشور، اظهار کرد: واردات در کنار حمایت از تولید داخلی باعث افزایش رقابت و حذف انحصارات خواهد شد و می‌تواند در مدت ۵ سال کشور را به صادرکننده لوازم خانگی تبدیل کند تا کالای با کیفیت و متنوع تولید کند.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛,

 

,

کالاهای قاچاق را با عنوان کولبری وارد می‌کنند/ انحصار باعث ضرر مصرف کننده خواهد شد

, کالاهای قاچاق را با عنوان کولبری وارد می‌کنند/ انحصار باعث ضرر مصرف کننده خواهد شد, کالاهای قاچاق را با عنوان کولبری وارد می‌کنند/ انحصار باعث ضرر مصرف کننده خواهد شد,

وی با اشاره به واردات غیرقانونی لوازم‌خانگی در پوشش قانون مرزنشینی و در پوشش کولبران، ادامه داد: این نوع کالاها قاچاق است و نمی‌توانیم آنها را در لیست لوازم‌خانگی مجاز، برای فروش عرضه کنیم، از سوی  دیگر در کنار این نوع واردات، شاهد صدور مجوزهای دولت هم هستیم، مثل واردات محصولات بوش که اعلام شد.

,

پازوکی تصریح کرد: این نوع اقدامات به فروش و تولید لوازم‌خانگی داخلی آسیب وارد می‌کند؛ البته ما مخالف انحصار در این بازار هستیم، اما تولیدکننده داخلی با وجود مشکلاتی که دارد، شرایط تحمل می‌کند؛ هر چند در شرایط انحصار، تولیدکننده هم می‌تواند خواسته خود را به مردم و مصرف کننده تحمیل کند هم اکنون در بازار مشاهده می‌کنیم.

,

 

,

صنعت نیازمند یک زنجیره است/ رشد چمشگیر لوازم خانگی در ۴ سال گذشته

, صنعت نیازمند یک زنجیره است/ رشد چمشگیر لوازم خانگی در ۴ سال گذشته, صنعت نیازمند یک زنجیره است/ رشد چمشگیر لوازم خانگی در ۴ سال گذشته,

این مقام صنفی با اشاره به افزایش قیمت، نبود کالا و عدم تنوع در لوازم خانگی، گفت: اینها گوشه‌ای از مشکلاتی است که در نبود رقابت در بازار لوازم‌خانگی دامن‌گیر این صنعت در کشور شده است؛ این مشکلات به دلیل عدم وجود برنامه مدون در ۴۰ سال اخیر در بحث صنعت لوازم‌خانگی بازمی‌گردد.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی با بیان اینکه وزرای جدید دولت سیزدهم به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای بازار و تولیدات لوازم خانگی برنامه‌ریزی انجام شود، گفت: متأسفانه در دولت‌های پیشین بخصوص دولت تدبیر و امید در تصمیم‌سازی‌ها از اتحادیه‌ها و انجمن‌ها نظرخواهی نمی‌کردند که این موضوع به نفع صنعت لوازم‌خانگی کشور نبوده و نیست.

,
,
,

وی اضافه کرد: برای تکمیل یک زنجیره از تولید تا توزیع و حتی خدمات بعد از فروش باید برنامه‌ریزی مدون داشته باشید. نقص در هر یک از بخش‌های این زنجیر، کل آن را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ این مشکل باید حل شود نه بحث بر سر ورود ۶ هزار قلم کالا.

پازوکی توضیح داد: اگر در سال ۹۶ از ما می‌پرسیدند که کالا (لوازم خانگی) وارد شود یا نه؟ بدون مکث می‌گفتیم بله؛ زیرا تولیدات داخلی در آن سال کفاف مصارف کشور را نمی‌داد؛ از سوی دیگر ما توان تولید همه نوع لوازم‌خانگی را نداشتیم. اما امروز (در ۴ سال گذشته) این روند بسیار تغییر کرده و در تولید، تنوع و کیفیت شاهد رشد چشم‌گیری هستیم.

, برای تکمیل یک زنجیره از تولید تا توزیع و حتی خدمات بعد از فروش باید برنامه‌ریزی مدون داشته باشید. نقص در هر یک از بخش‌های این زنجیر، کل آن را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ این مشکل باید حل شود نه بحث بر سر ورود ۶ هزار قلم کالا.,
,
,

 

,

گروهی از تولیدکنندگان لوازم خانگی هر کاری دلشان بخواهد، انجام می‌دهند/ برنامه پنج ساله می‌خواهیم

, گروهی از تولیدکنندگان لوازم خانگی هر کاری دلشان بخواهد، انجام می‌دهند/ برنامه پنج ساله می‌خواهیم, گروهی از تولیدکنندگان لوازم خانگی هر کاری دلشان بخواهد، انجام می‌دهند/ برنامه پنج ساله می‌خواهیم,

وی گفت: این روند بسیار امیدوارکننده است به شرطی که مثل امروز یک گروه از تولیدکنندگان را رها نکنیم تا هر کاری که دلشان می‌خواهد را انجام دهند، در حالی که همین تولیدکنندگان امروز به توزیع‌کننده هم تبدیل شده‌ است. در اساس‌نامه تولیدکنندگان موضوعی به نام توزیع وجود ندارد، اما نقش اتحادیه توزیع‌کنندگان چیست؟.

,

این فعال اقتصادی با اشاره به ساخت قالب تولیدات و واردات آن از چین، بیان کرد: اگر زیرساخت تولید صحیح بود، قالب محصولات از چین وارد نمی‌شد. متاسفانه به این موضوع توجه نشده که یک کارخانه بزرگ چه نیازهایی دارد. باید با حمایت و کمک از واحدهای تولیدی کوچک (از طریق اعطای وام و...) پشتیبانی شود و با معافیت مالیاتی و بیمه‌ای چرخه تولید قطعه و قالب را در داخل کشور کامل کنند. این روند قدمی است که باید برای صنعت لوازم‌خانگی  برداشت.

,

پازوکی توضیح داد: تولیدکنندگان از دولت ۵ سال وقت خواستند تا این سامان‌دهی‌ها را انجام دهند، در حالی که هیچ توضیحی درباره اقداماتی که قرار است در این زمان آنها شود، توضیحی نداده‌اند. ما سال‌ها واردات را انجام می‌دادیم. امروز هم باید خط و مرز تولید و واردات لوازم خانگی را با هم هماهنگ کنند که طی ۵ سال تولیدات دو برابر شود و تکنولوژی‌هایی که نداریم، را وارد کنیم؛ در کنار این موضوع واردات را هم با همان روند افزایش تولید (سالی ۲۰ درصد) کاهش دهیم تا به نقطه صفر برسیم.

وی افزود: باید با واردات هدفمند هم رقابت را تقویت و هم کشور را پس از طی این دوره از واردکننده به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل کنیم. این نقشه راهی است که کره را به اینجا (وضعیت امروز) رساند. کشور ما که در صنعت لوازم‌خانگی از کره زودتر کار را شروع کرده بود، هنوز به‌واسطه نبودن این نقشه راه با این مشکلات مواجه است. در کشور ما حدود ۴ سال است که شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی‌های با صنعت لوازم‌خانگی آشتی کردند. این آشتی نتایج خوبی در صنعت لوازم‌خانگی کشور داشت که امید داریم با عملکرد دولت سیزدهم تداوم داشته باشد.
 

,
,
,
,

آغاز واکسیناسیون از روز چهارشنبه گذشته

, آغاز واکسیناسیون از روز چهارشنبه گذشته, آغاز واکسیناسیون از روز چهارشنبه گذشته,

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی همچنین در مورد واکسیناسیون، بیان کرد: اتحادیه لوازم‌خانگی با همکاری بسیج اصناف، پس از دستور ستاد ملی مقابله با کرونا برای تزریق واکسن به صنوف، از روز چهارشنبه گذشته تزریق واکسن به اعضای اتحادیه را آغاز شده و این فرایند تا واکسیناسیون همه  ادامه خواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه