اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ادعای دولتمردان روحانی؛ کارهای خوب دولت جدید هم برای ماست!/ از واردات واکسن تا عضویت در شانگهای!

ادعای دولتمردان روحانی؛ کارهای خوب دولت جدید هم برای ماست!/ از واردات واکسن تا عضویت در شانگهای!
با روی کار آمدن دولت جدید بسیاری از کارهای معطل و بر زمین مانده سرانجام گرفت و پیشرفت در آنها با سرعت قابل توجهی همراه شد اما جریان سیاسی نزدیک به دولت قبل در تلاش است تا هرآنچه دستاورد دولت سیزدهم است را حاصل عملکرد دولت روحانی قلمداد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم برخی تحولات در بخش های مختلف کشور از جمله واردات گسترده واکسن، بازدید های میدانی رئیس جمهور و سفرهای استانی روزنه هایی از اعتماد از دست رفته مردم به دولت گشوده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بسیاری از اقدامات اساسی که تا قبل از آغاز به کار دولت جدید نا هموارد بود به طور ناگهانی هموار شد و اجرای آنها یکی پس از دیگری سرعت گرفت.

,

مسئله واردات واکسن یکی از موضوعاتی بود که در این زمینه به سرعت پیشرفت کرد و واردات واکسن تا چندین برابر نسبت به ماه های قبل از آن افزایش یافت. اقدامات برای مقابله با کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن البته تنها به واردات واکسن ختم نشد و با سازوکاری ترتیب داده شد تا واکسیناسیون نیز به طور گسترده و در نقاط مختلف کشور و در برخی موارد به طور شبانه روز انجام شود.

,

این میان اما جریان رسانه ای نزدیک به دولت قبل و اصلاح طلبان زمزمه هایی را در فضای مجازی به راه انداختند که تسریع واردات واکسن و واکسیناسیون عمومی نتیجه عملکرد دولت قبل است و امروز دولت سیزدهم کاشته های دولت قبل را برداشت می کند.

,

با یک بررسی کوتاه روشن است اگرچه ثبت سفارش واکسن های کرونا در دولت قبل اتفاق افتاد اما شرکت های مختلف تولید کننده واکسن از تحویل محموله های سنگین واکسن آن هم در فواصل زمانی کوتاه و به دفعات در طول یک هفته خودداری می کردند و دلیل آن برخی کم کاری های دیپلماتیک در مسیر همکاری با کشورهای سازنده واکسن بود.

,

اما آیت الله رئیسی پس از تشکیل کابینه به طور جدی با به کارگیری ظرفیت دستگاه دیپلماسی مشکل واردات واکسن را حل کرد.

,

پدیده عضویت در شانگهای اقدام معطل مانده‌ای مانند واردات واکسن

, پدیده عضویت در شانگهای اقدام معطل مانده‌ای مانند واردات واکسن , پدیده عضویت در شانگهای اقدام معطل مانده‌ای مانند واردات واکسن ,

در پدیده عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای نیز اتفاقی مشابه رخ داد.

,

به طوری که در طول سه تا چهارهفته از آغاز به کار دولت سیزدهم یکی از پرونده های مهم وزارت امور خارجه که همان نهایی شدن عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای بود به سرانجام رسید. مسئله ای که چندین بار با عدم موفقیت دیپلماسی دولت های مختلف مواجه بود اما با اقدامی شایسته در دولت سیزدهم به نتیجه رسید.

,

این میان برخی چهره های اصلاح طلب همچون حسام الدین آشنا که سابقه نقش آفرینی های پشت پرده در دولت قبل داشت در تلاش هستند تا با موج آفرینی های رسانه ای و اظهارنظردر فضای مجازی اقدامات سریع دولت سیزدهم برای پیشبرد کارهای معطل مانده را به نام دولت قبل تمام کرده تا از این طریق از فشار به دولت مطبوع خود که حاصل کم کاری ها، ترک فعل ها و ناکارآمدی هاست بکاهند.

,

پیش بینی می شود این تلاش جریان اصلاح طلب و نزدیکان به دولت روحانی تا ماه ها بعد نیز ادامه داشته باشد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه