اخبار داغ

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

واکسیناسیون قطعی‌ترین روش مقابله با ویروس کرونا است/ عدم تعارض واکسیناسیون با مبانی طب ایرانی

واکسیناسیون قطعی‌ترین روش مقابله با ویروس کرونا است/ عدم تعارض واکسیناسیون با مبانی طب ایرانی
یوسفی واکسیناسیون را قطعی‌ترین روش مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: واکسیناسیون با مبانی طب ایرانی تعارضی نداشته و منع کردن مردم از واکسیناسیون از هیچ منطق علمی و دینی برخوردار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی یوسفی، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با امتناع برخی افراد برای شرکت در واکسیناسیون عمومی گفت: برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف که اکثراً نشأت گرفته از واکسن هراسی گسترده افراد ناآگاه در سطح جامعه بوده که موافق انجام واکسیناسیون نیستند، چراکه دلایل متعددی برای توجیه اقدام خود داشته و بر این اعتقادند که عوارض واکسن کرونا از خود بیماری خطرناک‌تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: کسی در دنیا منکر عوارض واکسن نیست ولی عوارض واکسن طیف گسترده‌ای دارد و آنچه سیستم سلامت کشور‌ها مدنظر قرار می‌دهند این است که آیا منافع تزریق واکسن بیشتر از عوارض آن هست یا نه و آیا شواهدی را داریم که سود حاصل از تزریق واکسیناسیون را توجیه کند؛ بیشتر محافل علمی دنیا این گزاره را تأیید می‌کنند.

, .,

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه صدها روش طب سنتی و ایرانی وجود دارد که موجب افزایش سطح ایمنی بدن می‌شود ولی در شرایط کنون واکسیناسیون قطعی‌ترین روش مقابله با ویروس است خاطر نشان کرد: به‌هیچ‌وجه طرز فکر اینکه حجامت جای واکسن را پر می‌کند صحیح نیست، درست است که در اثر حجامت بخشی از قوای بدنی را تنظیم کرده و گردش خون و انرژی در بدن توازن پیدا می‌کند. ولی به‌هیچ‌عنوان حجامت نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای تزریق واکسن باشد.

, .,

وی افزود: بیماری که وارد بدن می‌شود بدن به‌صورت اختصاصی در مقابل آن بیماری قدرت عوامل مقابله‌کننده‌اش را افزایش می‌دهد، در امر واکسیناسیون نیز هم این اتفاق می‌افتد.

, .,

یوسفی تصریح کرد: این بیماری بی‌رحم و ناشناخته است و اکنون در رابطه با به سویه‌های جدید این بیماری و تأثیرگذاری واکسیناسیون بر آن صحبتی نشده است، لذا بایستی نگذاریم افراد توصیه‌های طب سنتی و آموزه‌های دینی را در این رابطه بهانه و دستاویز قرار داده‌اند، درحالی‌که منع کردن مردم از واکسیناسیون از هیچ منطق علمی و دینی برخوردار نیست.

, .,

وی افزود: نه‌تنها واکسیناسیون در تقابل و تعارض با اصول و مبانی طب ایرانی نیست بلکه سابقه روش‌هایی شبیه به واکسیناسیون که طبیعت بدن را وادار به تقویت کرده و بدن را با میکروارگانیسم‌ها و عوامل بیماری‌زا وفق داده و استفاده از این روش‌ها در طب ایرانی و بومی ما به تاریخی قبل از تاریخ واکسیناسیون رسمی در دنیا بازمی‌گردد.

, .,

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان داشت: در منابع طب ایرانی نیز واکسیناسیون توصیه‌شده، ولی آن زمان مایه‌کوبی گفته می‌شد که امروز نامش را واکسیناسیون گذاشتند. این مبنا وجود دارد که افراد سیستم ایمنی بدن خود را با عوامل بیماری‌زای خفیف تقویت کنند.

, .,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه