اخبار داغ

تمجید وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از قهرمان پاراتیروکمان ایران/ نعمتی با پشتکارش برتری خود را اثبات کرد

تمجید وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از قهرمان پاراتیروکمان ایران/ نعمتی با پشتکارش برتری خود را اثبات کرد
وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار گزارشی از قهرمان پاراتیروکمان ایران تمجید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار گزارشی از بزرگ ترین دستاوردهای ورزشکاران در طول بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ یاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این مقاله از پنج ورزشکار برتر بازی ها یاد شده و نام زهرا نعمتی به عنوان اولین ورزشکار به چشم می خورد. در این مطلب می خوانیم:

,

نعمتی با پشتکارش برتری خود را اثبات کرد

, نعمتی با پشتکارش برتری خود را اثبات کرد,

در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، به جز زهرا نعمتی هیچ کدام از مدال آوران ریو ۲۰۱۶ در رشته پاراتیروکمان موفق به کسب مدال نشدند.

,

وی توانست در دیداری بسیار نزدیک رقیب ایتالیایی خود را در تیر طلایی شکست دهد و سومین طلای متوالی خود را به کارنامه اش اضافه کند. پیش از این، تنها کسی که موفق به کسب مدال های پی در پی شده، مارگارت هریمن آفریقایی است که توانست در بازی های ۱۹۶۰، ۱۹۶۴، ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ مدال طلای رشته پاراتیروکمان را از آن خود کند.

,

کسب سه مدال پی در پی طلا توسط زهرا نعمتی بیانگر توانمندی های او در طول سالیان گذشته در این رشته ورزشی است.

,

در ابتدا، نام زهرا نعمتی به عنوان اولین زن مدال آور ایرانی در بازی های المپیک و پارالمپیک مطرح شد. او سپس از این موفقیت استفاده کرد تا در خصوص حضور زنان در ورزش و افراد دارای معلولیت صحبت کند.

,

حال با توجه به آنکه زهرا نعمتی به عنوان یکی از 6 عضو شورای ورزشکاران IPC انتخاب شده، می تواند تاثیری فراتر از یک ورزشکار پاراتیروکمان بر جنبش پارالمپیک داشته باشد.

, IPC,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه