اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

حصر اقتصادی ایران با پیوستن به شانگهای شکسته شد/ هیمنه اقتصادی آمریکا درحال فروپاشی است

حصر اقتصادی ایران با پیوستن به شانگهای شکسته شد/ هیمنه اقتصادی آمریکا درحال فروپاشی است
ابوالفضل صدقی گفت: عضویت ایران در این سازمان بسیار اثرگذار است و می تواند آمریکا و هم پیمانانش را به این نتیجه برساند که مواضع خود را در برابر ایران تغیر داده و آنها را از فشار تحریم ها نا امید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل صدقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت با تاکید براهمیت عضویت ایران در سازمان همکاری‌ های شانگهای گفت: طی سال های اخیر شاهد تغییر موضع قدرت نظام اقتصادی در دنیا هستیم و همانطور که شاهد خروج خفت بار آمریکایی ها از افغانستان بودیم، در نظام اقتصادی نیز هیمنه آمریکا در منطقه فروریخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت ,

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه تغییر موضع سیاسی دولت سیزدهم به سمت روابط با شرق می تواند بر رفتار غربیان بسیار اثر گذار باشد،عنوان کرد: این عضویت می تواند آمریکا و هم پیمانانش را به این نتیجه برساند که مواضع خود را در برابر ایران تغیر داده و آنها را ازفشار تحریم ها ناامید کند.  

,

وی این عضویت را در روابط دیپلماتیک و تشریفاتی بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: این عضویت از لحاظ اقتصادی بسیار اثر گذار است و از سو ی دیگر به دلیل ایجاد جو روانی برعلیه غرب بسیار می تواند حائز اهمیت باشد.

,

صدقی با بیان اینکه سازمان همکاری‌های شانگهای، می‌تواند یک الگوی موفق تامین منافع کشورها در نظم جدید باشد، افزود: سازمان شانگهای ضمن حفظ استقلال همه جانبه اعضا و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور ها ، ارتقای منافع مشترک را دنبال می‌کند که با اصول و اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همخوانی دارد.

,

وی با ابرازخرسندی از این موضوع که پیوستن ایران به سازمان شانگ های  به ارتباط یک سویه ایران با غرب پایان داده است،اذعان کرد: در سال های قبل هم برپیوستن به این سازمان تلاش بسیاری صورت گرفته بود، که متاسفانه به دلیل مواضع غرب گرایانه دولت قبلی این مهم محقق نشد و تنها چارچوب روابط خارجی در قالب برجام خلاصه شد.

,

صدقی  با تاکید بر اینکه پیوستن ایران به شانگهای، هم برای ایران و هم برای این سازمان،‌ منافع متعددی خواهد داشت، اظهار کرد: این مهم مورد تایید دیگر اعضای سازمان شانگهای نیز قرار گرفته و پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را موجب تقویت نفوذ سازمان در مسایل مهم بین‌المللی دانسته‌اند و قطعا این رویداد منجر به افزایش مراودات اقتصادی و همچنین گسترش سرمایه گذاری ها در این کشور ها خواهد شد.

,

انتهای پیام/ک 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه