اخبار داغ

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان:

حضور در اجلاس شانگهای برای تثبیت عضویت ایران اهمیت بالایی دارد

حضور در اجلاس شانگهای برای تثبیت عضویت ایران اهمیت بالایی دارد
محسن ملک‌پور گفت: اجلاس شانگهای می‌تواند به ایجاد توازن و تنوع‌بخشی در حوزه روابط خارجی به‌خصوص از طریق احیای نگاه به شرق و گسترش تعاملات خارجی به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم ایران تلقی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن ملک‌پور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سازمان همکاری شانگ‌های یک سازمان میان‌دولتی در نظام بین‌الملل است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است.
 
وی افزود: این سازمان در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد.
 
ملک پور بیان داشت: چین و روسیه نقش اصلی و تعیین‌کننده در این سازمان دارند و جمهوری اسلامی ایران از سال 2005 عضو ناظر این سازمان است.
 
وی اظهار داشت: حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگ‌های از این نظر دارای اهمیت است که مراحل عضویت ایران در این سازمانِ مهم منطقه‌ای را نهایی خواهد کرد، موانع سیاسی برای عضویت ایران در پیمان شانگ‌های برداشته شده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در این سفر؛ «شکستن انحصار غرب» در روابط خارجی ایران است که به‌ویژه در 8 سال گذشته تشدید شده است. این سفر می‌تواند به «ایجاد توازن و تنوع‌بخشی در حوزه روابط خارجی» به‌خصوص از طریق احیای نگاه به شرق و گسترش تعاملات خارجی به‌عنوان یکی از «راهبردهای مهم» ایران تلقی شود که در دولت سیزدهم، در دستور کار قرار گرفته است.
 
ملک پور در پایان گفت: دنیا به این نتیجه رسیده که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران فقط منحصر به خاورمیانه نیست بلکه به بلوغی رسیده است که می‌تواند به اقتدار جهانی برسد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه