اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

ایران با عضویت در پیمان شانگهای ورق معادلات خاورمیانه را به نفع خود برگرداند/ اضمحلال یک‌جانبه گرایی آمریکا با نهادِ جایگزین ورشو در بلوک شرق

ایران با عضویت در پیمان شانگهای ورق معادلات خاورمیانه را به نفع خود برگرداند/ اضمحلال یک‌جانبه گرایی آمریکا با نهادِ جایگزین ورشو در بلوک شرق
اصغر زارعی گفت: سازمان شانگهای طی چند سال اخیر به‌عنوان یک نهاد شرقی در برابر ناتو به عنوان یک نهاد غربی ایجاد شده و به نوعی جایگزین ورشو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس مسائل خاورمیانه درباره عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: سازمان شانگهای طی چند سال اخیر به عنوان یک نهاد شرقی در برابر ناتو به عنوان یک نهاد غربی ایجاد شده و به نوعی جایگزین ورشو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اصغر زارعی افزود: روسیه، چین، هند و پاکستان  با یک ساختار و شکل بندی جدیدی از نظر امنیتی و اقتصادی در برابر فشارهای معادله قدرتی که غربی ها در برابر شرق ایجاد کرده اند توان و ظرفیت خود را یکپارچه کرده اند تا فشارها و اقدامات آنها را خنثی کنند.
,
 
,
وی اظهار داشت: بلوک شرق با توجه به پهنه وسیع از نظر جمعیتی، جغرافیایی، اقتصادی و توانمندی های دفاعی - امنیتی یک ساختار بندی امنیتی - اقتصادی - دفاعی جدیدی می تواند ایجاد کند و بازار بسیار گسترده و با ظرفیت بالایی را برای کشورهای عضو سازمان شانگهای به وجود آورد.
,
 
,
زارعی با اشاره به اینکه شرایط برای اعضای شانگهای مطلوب شده و در موازنه قدرت برای مقابله با آمریکا و ناتو آثار مثبتی را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: این پیمان در برابر یکجانبه گرایی که آمریکایی ها سعی کردند بعد از ۱۱ سپتامبر به بهانه های واهی گسترش دهند یک سد امنیتی – دفاعی ایجاد می کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: عضویت ایران در سازمان شانگهای با توجه به توانمندی ها و ظرفیت ها کشورمان طی دو دهه اخیر در حوزه های امنیتی و دفاعی و اثر بخشی در معادلات منطقه ای در غرب آسیا،  اثرگذاری بیشتر ایران را به دنبال دارد و اوج گرفتن همکاری ها اثرات خود را در دیگر حوزه ها نشان می دهد.
,
 
,
کارشناس مسائل خاورمیانه در خاتمه با اشاره به اینکه عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای علاوه بر حوزه های امنیتی، دفاعی و اقتصادی، در حوزه های زیست محیطی و فرهنگی نمود پیدا خواهد کرد، خاطر نشان داشت: پیمان شانگهای شرایط نوینی را برای جهان و معادله جدیدی را از موازنه قدرت در خاورمیانه به همراه دارد.  
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه