اخبار داغ

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

افزایش قدرت چند جانبه ایران با عضویت دائمی در شانگهای/ بن بست های اقتصادی کشور با پیوستن به این سازمان از بین می رود

افزایش قدرت چند جانبه ایران با عضویت دائمی در شانگهای/ بن بست های اقتصادی کشور با پیوستن به این سازمان از بین می رود
حسین جلالی گفت: با عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای تحریم ها بی اثر خواهد شد و قدرت چند جانبه گرایی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: این سازمان، یک سازمان اقتصادی بزرگ است که می توان گفت نیمی از اقتصاد و بازار دنیا را در اختیار خود دارد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در سال 2001، چین، روسیه و هند این مجموعه را تشکیل و پس از آن کشورهای دیگر به این سازمان اضافه شدند، بیان کرد: در دولت های گذشته رغبتی برای عضویت در این سازمان نشان داده نشد؛ چرا که بیشتر نگاه به غرب و کشورهای اروپایی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توصیه مقام معظم رهبری بر این بود که کشورهای همسایه را دریابیم، عنوان کرد: ما خودمان می توانستیم بازار بزرگ جهانی را ایجاد کنیم اما متأسفانه در این مسیر تدبیر لازم صورت نگرفت؛ تا زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه شروع به کار دولت آیت الله رئیسی با عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای بوده است، اظهار کرد: آیت الله رئیسی از این فرصت استفاده و عضویت در این سازمان را پیگیری کردند و نتایج خوبی نیز حاصل شد.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با تأکید بر اینکه اقتصاد اول دنیا در سازمان شانگهای قرار دارد، تصریح کرد: با عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، تحریم ها بی اثر خواهد شد و قدرت چند جانبه گرایی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا خواهد کرد؛ چرا که ایران توانسته فعالانه وارد عرصه بین المللی شود و بن بست های اقتصادی ایران با عضویت در سازمان همکاری شانگهای از بین خواهد رفت.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های ایران پیروزی بسیار بزرگی است، خاطر نشان کرد: این عضویت در صادرات کالاهای ما بسیار مؤثر است و درب اقتصاد و بازار دنیا به روی ما باز شد و بنابراین می توان گفت این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ کشور ما خواهد بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه