اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

عبور از تحریم‌ها یکی از مزیت‌های معاهده شانگهای است

عبور از تحریم‌ها یکی از مزیت‌های معاهده شانگهای است
منتظری گفت: توانمندسازی ایران در عبور از تحریم‌های پیشرو یکی دیگر از مزیت‌های معاهده شانگهای به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما، غلامرضا منتظری گفت: معمولا فرصت های بین المللی برای هر کشوری درست استفاده شود می تواند زمینه گره گشایی مشکلات کشور را به خوبی فراهم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجلاس شانگهای یکی از معتبرترین اجلاس جهان به شمار می رود و جمهوری اسلامی ایران سال ها در انتظار بود که به عنوان یک عضو اصلی و رسمی پذیرفته شود و اینکه در این شرایط به عنوان عضو اصلی پذیرفته می شود نشانه عظمت و بزرگی جمهوری اسلامی ایران است.

,

منتظری تاکید کرد: شکل گیری این اجلاس در آستانه روی کار آمدن دولت سیزدهم یک فرصت مغتنمی بود، قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم بسیاری از شبکه های رسانه ای بیگانه و ارتباطات جمعی تبلیغات منفی می کردند که آیت الله رئیسی درها را به روی ایران خواهد بست و زمینه تبادل تجاری با ایران وجود نخواهد داشت ولی خوشبختانه آیت الله رئیسی در این فرصت به خوبی مواضع جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ترسیم کرد.

,

وی ابراز داشت: با روی کار آمدن آیت الله رئیسی نوع نگاه به جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن شد و جلوی بسیاری از سوء استفاده ها گرفته شد، در کمترین زمان امکان دیدار با مقامات بین المللی بین روسای جمهور و وزیران امور خارجه و وزیران ایجاد شده و این مزیت را به جمهوری اسلامی داده که در حوزه های مورد علاقه بتوانند با کشورهای دنیا وارد مذاکره شود و بتوانند در زمینه تجاری و اقتصادی که جزو نیازهای اساسی کشور قلمداد می شود ورود پیدا کنند.

,

این مقام مسئول متذکر شد: مزیت بعدی معاهده شانگهای عقد قراردادها است و اگر بخواهیم کشورهایی که عضو این  معاهده هستند به صورت فردی قرارداد امضاء  کنیم چند ماه طول می کشد ولی در کوتاه ترین مدت و زمان ممکن قراردادهای متعدد در این معاهده منعقد  می شود.

,

منتظری تاکید کرد: مزیت بعدی معاهده شانگهای هم اندیشی و همراهی برای حل معضل برخی از مشکلات جهان اسلام به ویژه مسئله افغانستان است که بسیاری از کشورهای دنیا منتظر موضع جمهوری اسلامی ایران در این مسئله هستند.

,

وی بابیان اینکه توانمندسازی ایران در عبور از تحریم های پیشرو یکی دیگر از مزیت های معاهده شانگهای به شمار می رود، گفت: استنباط آمریکا با سایر کشورهای اروپایی بر این است که قدرت بلامنازع هستند و تکیه گاه دیگر کشورها محسوب می شوند و در این معاهده این پشتیبانی که به واسطه کشورهای چین و روسیه به وجود آمده باعث می شود که موضع آمریکا در ضعف قرار گیرد.

,

نماینده مردم گرگان و آق قلا تقویت دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی را یکی دیگر از فرصت های معاهده شانگهای خواند و گفت:  مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید کرده بودند که وزارت خارجه در حوزه اقتصادی گام بردارند و این در حالی است که یکی از وظایف وزرای امور خارجه شناسایی ظرفیت های اقتصادی است.

,

منتظری بیان کرد: خوشبختانه وزیر امور خارجه در مسیری که مقام معظم رهبری برای وزارت خارجه ترسیم کرده گام برداشته است.

,

وی افزود: به برخی از کشورهای اجلاس مثل افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان فصل مشترک فرهنگی داریم که می تواند این معاهده به تقویت آنها کمک کنند و لذا وزیر گردشگری در آن حضور پیدا می کنند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: باز شدن برخی از گره ها به ویژه با کشور ترکمنستان داشتیم در این معاهده بسیار حائز اهمیت است و در این اجلاس موافقت شد این مشکل برطرف شود و این مهم برای گلستان بسیار حائز اهمیت است.

,

منتظری تاکید کرد: مدتی عبور و مرور از مرز اینچه برون به ترکمنستان را شاهد نبودیم و معاهده شانگهای در خصوص صادرات برخی از محصولات کشاورزی کمک می کند و این مهم یک دریچه فرصت و پیشران برای رشد اقتصادی استان به شمار می رود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه