اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

نقدینگی بدون پشتوانه ویرانگر است/ درآمدهای دولت باید واقعی شود

نقدینگی بدون پشتوانه ویرانگر است/ درآمدهای دولت باید واقعی شود
بهروز مردانی‌نژاد گفت: بی پشتوانه پول را چاپ کردن ایجاد نقدینگی می‌کند و این نقدینگی هرکجا عرضه شود وایرانگر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز مردانی نژاد کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در حال حاضر اولویت دولت سیزدهم برای سامان دهی اقتصاد ثبات قیمت ها است.

وی با اشاره به اینکه باید با سیاست های خاص ارزش پول ملی را تقویت کرد تا بتوان انتظار داشت قیمت ها کاهش پیدا کند گفت: باید روی درآمدهای واقعی و ارزش پول ملی کار شود.

مردانی نژاد با تاکید بر اینکه اقتصاد چیزی نیست که زود حل شود گفت: دولت باید خودش کاری کند که بانک ها ایجاد نقدینگی نکنند چون نقدینگی ها باعث می شود پول بی ارزش شود و نتیجه ان می شود تورم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالای 4500 هزار میلیارد نقدینگی وجود دارد عنوان کرد: بی پشتوانه پول را چاپ کردن ایجاد نقدینگی می کند و این نقدینگی هرکجا عرضه شود وایرانگر است.

مردانی نژاد ادامه داد: اگر قرار باشد روزی دو هزار 500 میلیارد نقدینگی به این نقدینگی اضافه شود معلوم است که ارزش پول ملی از دست  می رود و این مفهومش تورم می شود .

وی یادآور شد: معاون برنامه ریزی رئیس جمهور به مطالب فوق اعتراض داشت و یکی از سیاست های مهم ما  خود را در این خواند که از تولید و تزریق پول های بدون پشتوانه جلوگیری شود.

مردانی نژاد با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی باید به یکدیگر کمک کنند و درآمدهای دولت واقعی شود اذعان داشت:  نقدینگی باید کنترل شود تا ثبات قیمت ها به بازار برگردد.

وی تشریح کرد: کار نشد وجود ندارد، ما به دولت امیدواریم، از اقتصاد پول تولید کن باید فاصله بگیریم و درآمدهای دولت را واقعی کنیم و اگر این مسیر توسط دولت سیزدهم طی شود اثرات آن  تا سه سال آینده مشخص می شود.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه