اخبار داغ

جانشین فرمانده ناجا:

زائران حسینی می‌توانند از مرز زمینی مهران به کشور بازگردند

زائران حسینی می‌توانند از مرز زمینی مهران به کشور بازگردند
جانشین فرمانده ناجا گفت: امسال سفر به کشور عراق و زیارت اربعین حسینی فقط به‌صورت هوایی امکان‌پذیر است اما زائران می‌توانند در بازگشت از طریق مرز زمینی مهران وارد کشور شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سردار قاسم رضایی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه و همچنین بازدید هوایی از مرزهای استان خوزستان اظهار کرد: همه مردم ایران آماده هستند تا برای راهپیمایی و این همایش جهانی اسلام حرکت کنند ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط ۶۰ هزار نفر آن هم از طریق هوایی می‌توانند در این مراسم معنوی شرکت کنند و دیگر امکان سفر زمینی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
جانشین فرمانده ناجا افزود: در این بازدید متوجه شدیم که تعدادی از مردم به سمت مرزها می آیند و ما خیلی دوست داشتیم که مسیر مرزها باز شود زیرا حضور و تردد زائر امنیت و آرامش آور است ولی طبق مقررات کشور عراق مرزهای زمینی بسته هستند.
,
 
,
وی اضافه کرد: آمدن مردم به سمت مرز جز سختی برای آنها چیزی ندارد چون مرزها بسته هستند و کشور عراق قوانین خاصی در مورد کسانی دارد که غیرقانونی وارد کشورشان شوند و مجازات‌های سنگینی در انتظار آنهاست.
,
 
,
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: بی‌تردید برای ایرانی متعهد و باغیرت خوشایند نیست که بازداشت یا زندانی شود؛ بنابراین درخواست ما این است که مردم در همان‌جایی که زندگی می‌کنند، ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) نشان دهند و به سمت مرزها نیایند.
,
 
,
وی بیان کرد: برابر آخرین توافقی که با کشور عراق صورت گرفته است، اعلام شده که برای بازگشت زائران از عتبات عالیات به‌صورت زمینی صرفاً از مرز مهران امکان‌پذیر است.
,
 
,
سردار رضایی تأکید کرد: مرزبانان مرز مهران امور مرزبانی را در راستای بازگشت زائران به کشور انجام می‌دهند و در این مرزها نیز کنترل‌های لازم برای جلوگیری از ترددهای غیرقانونی انجام خواهد گرفت.
,
 
,
جانشین فرمانده ناجا گفت: امنیت کامل در مرزها برقرار است و هیچ مشکلی وجود ندارد و شاهد آرامش در مرزها هستیم و تبادل تجاری نیز در هر جایی که دولت مشخص کرده است، صورت می‌گیرد و مرزبانان نیز تسهیلات کامل را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه