اخبار داغ

طلای سبز بلای جان شد!

سقوط 40 گردوتکان در تویسرکان و ثبت 2 فوتی و 2 قطع نخاعی/منفعت طلبان به دنبال عزادار کردن مردمند

سقوط 40 گردوتکان در تویسرکان و ثبت 2 فوتی و 2 قطع نخاعی/منفعت طلبان به دنبال عزادار کردن مردمند
هنوز چند روزی از فصل گردوتکانی در تویسرکان نگذشته که شاهد ثبت 40 مورد سقوط و در نهایت فوت دو گردوتکان و قطع نخاع شدن دو نفر دیگر بودیم و معلوم نیست چرا هنوز برخی منفعت طلبان با ژست دروغین کار کارشناسانه باغداران را از اجرای طرح سرشاخه کاری درختان که می تواند عاملی برای پیشگیری از سقوط های هولناک باشد باز می دارند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ هر ساله با آغاز فصل برداشت گردو هم تن گردوتکانان می لرزد و هم تن خانواده هایشان، چرا که یک لحظه بی احتیاطی در بالای درخت گردو می شود یک عمر پشیمانی برای برخی خانواده ها و عزادار شدن آن ها.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

سال گذشته هرچند سقوط از درختان سر به فلک کشیده گردو با ثبت 128 مورد با افزایش روبرو بود، اما خوشبختانه آمار فوتی از این نظر در شهرستان ثبت نشد و در سال جاری نیز تا بدین لحظه هم سقوط ها افزایش یافته و هم آمار فوتی ها.

,

طلای سبز بلای جان نشود

, طلای سبز بلای جان نشود, طلای سبز بلای جان نشود,

اینجاست که می طلبد برای آن که طلای سبز بلای جان نشود، گردوتکانان، آموزش های لازم به منظور بالارفتن از درختان را بیاموزند، از تجهیزاتی به مانند کمربند ایمنی بهره بگیرند و به سمت سرشاخه کاری و اصلاح درختان گردو برای کاهش ارتفاع درختان گردو بروند.

,

و اما در این باره «امین مالمیر» مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با وجود برگزاری جلساتی برای جلوگیری از حوادث گردوتکانی، متأسفانه در سال جاری تاکنون به نسبت مشابه سال گذشته آمار سقوط از درختان گردو بسیار افزایش یافته است.

,

سقوط 40 گردوتکان در تویسرکان و ثبت 2 فوتی و 2 قطع نخاعی

, سقوط 40 گردوتکان در تویسرکان و ثبت 2 فوتی و 2 قطع نخاعی, سقوط 40 گردوتکان در تویسرکان و ثبت 2 فوتی و 2 قطع نخاعی,

وی با اعلام اینکه از ابتدای فصل گردوتکانی تا این لحظه 40 مورد سقوط از درختان گردو ثبت شده است، تصریح کرد: متأسفانه در این بین شاهد جان بختن دو گردوتکان و قطع نخاع شدن قطعی دو نفر دیگر از مصدومان بودیم و البته حال بیشترشان هم چندان مساعد نیست.

,

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان افزود: شکستگی دست و پا، لگن و مهر های کمر محتمل ترین آسیب های این مصدومان است و هنوز آمار قطع نخاعی های دیگر دقیق مشخص نیست، چرا که برخی از مصدومان به همدان اعزام شدند.

,

مالمیر با بیان اینکه عمده گردوتکانان سقوط کرده بالای 40 سال سن دارند، گفت: باید هر گردوتکان مهارت ها و شرایط جسمی لازم برای بالا رفتن از درختان گردو را داشته باشد، اما این تعداد افراد سقوط کرده بیشتر یا دچار بیماری زمینه ای همچون بیمار قلبی و دیابتی بودند یا اعتیاد به مواد مخدر داشتند.

,

وی اظهار کرد: سرما و گرمای بالا در ماه هایی از سال نیز شاخه های درختان را سست و شکننده کرده و همچنین تعدادی از سقوط ها در هنگامه عصر که گردوتکان دچار افت قند شده و یا در ابتدای صبح که بدن آمادگی لازم را نداشته رخ داده است.

,

به سمت آموختن مهارت گردوتکانی به باغداران برویم

, به سمت آموختن مهارت گردوتکانی به باغداران برویم, به سمت آموختن مهارت گردوتکانی به باغداران برویم,

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان ادامه داد: با توجه به اینکه عمده خانواده ها به سمت تک فرزندی یا نهایت دو فرزندی رفته اند و نمی خواهند فرزندشان دچار آسیب شود، بالاجبار در سال های آتی تعداد گردوتکانان نیز کاهش می یابد، هر چند که از هم اینک هم گردوتکان به تعداد در تویسرکان نیست و باید چاره ای اساسی اندیشید تا سال های بعد افراد ناآشنا به گردوتکانی نپردازند.

,

مالمیر عنوان کرد: در جلسات برگزار شده تأکید کردیم که مهارت های لازم توسط ارگان های متولی به گردوتکاران آموخته شود و بخشداران و دهیاران باغداران را به سمت استفاده از کمربند ایمنی یا بالابر ترغیب کنند.

,

برای کاهش سقوط از درختان گردو، به سمت مکانیزه شدن برویم

, برای کاهش سقوط از درختان گردو، به سمت مکانیزه شدن برویم, برای کاهش سقوط از درختان گردو، به سمت مکانیزه شدن برویم,

وی ادامه داد: اگر به سمت مکانیزه شدن کاشت، داشت و برداشت محصول گردو نرویم، هر ساله باید شاهد سقوط تعداد قابل توجهی از همشهریانمان از درختان گردو باشیم.

,

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان افزود: به گفته کارشناسان مرغوبیت گردوی شهرستانمان بر کسی پوشیده نیست، اما این درختان گردو به طور علمی و با فاصله مناسب کاشت نشده و به صورت نیزه بالا رفته اند.

,

مالمیر تأکید کرد: طرح هایی همچون سرشاخه کاری، اصلاح درختان گردو و بهره گیری از ابزارهای مناسب برای برداشت، همه و همه می تواند ما را در کاهش آمار سقوط از درختان کمک کند.

,

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر متولیان امر برای اجرای طرح سرشاخه کاری باغات گردو، اقدامات مناسبی انجام داده و بهتر است کشاورزان هم بیشتر به این سمت حرکت کنند.

,

منفعت طلبان به دنبال عزادار کردن مردمند

, منفعت طلبان به دنبال عزادار کردن مردمند, منفعت طلبان به دنبال عزادار کردن مردمند,

به گزارش عصرهمدان؛ چیدن گردوی، این طلا و گوی سبز تویسرکانی ها لذت بخش است، اما اگر همراه با مهارت های لازم نباشد، چه بسا خانواده هایی هستند که هزینه های بسیار درمانی جسمی و روحی از فوت از دست دادن نزدیکانش بر آنان تحمیل می شود.

,

در سال های اخیر رفتن به سمت سرشاخه کاری با اهداف مختلفی از جمله اصلاح درختان گردو برای چیدن راحت محصول از آن به همت و پیگیری های مفتح نماینده مردم تویسرکان و جهاد کشاورزی عملیاتی شده، گرچه تا سرشاخه کاری نهایی تمامی باغات راهی بزرگ در راه است.

,

و اما با این وجود شاهد بودیم و هستیم برخی با پشت پرده های سیاسی و حتی با ساخت و انتشار کلیپ های دروغین با هدف ناکارآمد جلوه دادن طرح سرشاخه کاری به دنبال تحریک باغداران برای خودداری از اجرای این طرح بودند و هستند.

,

بی تردید اینان که با دروغ ها و شایعه پراکنی های بسیار به بهانه کار کارشناسایی شده؛ شما بخوانید غیرکارشناسانه و با نگاه سیاسی، جناح بازی و دنیاطلبی خود مردم را از اجرای طرح هایی همچون سرشاخه کاری باز می دارند، ضد مردم هستند و به دنبال عزادار کردن همشهریانمان، اینان همیشه به طور عمده با ژشت های دروغین کارشناسانه و با لبخندی فریبکارانه خود را به عنوان حامی مردم معرفی می کنند! چمشممان را باز کنیم فریبشان را نخوریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه