اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی - اقتصادی:

شانگهای گامی بزرگ به سمت شکستن تحریم هاست/حذف دلار در منطقه آسیا، نتیجه پیمان شانگهای

شانگهای گامی بزرگ به سمت شکستن تحریم هاست/حذف دلار در منطقه آسیا، نتیجه پیمان شانگهای
جعفر قنادباشی گفت: شراکت در مجمع شانگهای تسهیل کننده روابط تجاری ایران و گامی بزرگ به سمت شکستن تحریم هاست چرا که باعث تلطیف فشارهای اقتصادی غرب است و در شکستن نرخ دلار و حذف دلار در کل منطقه آسیا بی تاثیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، جعفر قناد باشی کارشناس سیاسی_ اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به قرار داد شانگهای گفت: این مجمع در اوایل برای اهداف پایه امنیتی ایجاد شد اما در طول فعالیتش به سمت همکاری های تجاری پیشرفته گام برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی ادامه داد: شانگهای یک مجموعه آسیایی است که قدرت غربی در آن حضور ندارد و در مقابل سیاست های یک جانبه غربی ها می تواند بایستد

,

کارشناس سیاسی_اقتصادی افزود: ایران در سالهای اخیر در برقراری روابط با جهان شیوه ناقصی را اجرا کرد که نتیجه اهمیت دادن به روابط و نگاه یک سویه به غرب بود و بر سیاست خارجی ایران سایه انداخت.

,

وی تاکید کرد: همیشه نگاه به شرق و کشورهای آسیایی مدنظر بوده است اما در حد حرف و پیشنهاد مانده بود اما در حال حاضر به علت شرایط معیشتی که در ایران اجرا شده و بعد از فشارهای حداکثری امریکا در نهایت ایران در مصاف با دشمن پیروز شد و این یک پوند مثبت بین المللی برای کشور شد.

,

قنادباشی ادامه داد: اعضای شانگهای تمایل به شراکت کشورقدرتمندی چون ایران دارد چرا که یک نکته مثبت هم برای شانگهای محسوب می شود.

,

وی افزود: شراکت در مجمع شانگهای تسهیل کننده روابط تجاری ایران و گامی بزرگ به سمت شکستن تحریم هاست چرا که باعث تلطیف فشارهای اقتصادی غرب است و در شکستن نرخ دلار و حذف دلار در کل منطقه آسیا بی تاثیر نیست.

,

وی در پایان گفت: با شانگهای نرخ ارز به سمت و سوی ثبات پیش می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه