اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۲.۵ میلیون تن مرکبات از باغات مازندران/ صادرات امسال جان می‌گیرد

پیش‌بینی برداشت ۲.۵ میلیون تن مرکبات از باغات مازندران/ صادرات امسال جان می‌گیرد
عزیزالله شهیدی‌فر با بیان اینکه پیش‌بینی حداقل ۲.۵ میلیون تن مرکبات را در استان داریم؛ گفت: پیش‌بینی ما طی سال جاری، صادرات تا ۵۰۰ هزار تن کیوی، مرکبات و نارنگی است که دست‌یافتن به این هدف یعنی رشد ۲۰ درصدی در بخش صادرات که امیدواریم محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیزالله شهیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت کمی و کیفی مرکبات در مازندران و نیز اقدامات انجام گرفته در راستای بهیود صادرات این محصول طی سال‌جاری، اظهار کرد: در مجموع، وضعیت کمی و کیفی مرکبات امسال، ایده‌آل است.

وی افزود: با توجه به کنترل آفات و مدیریت برداشت، وضعیت کمی و کیفی مرکبات امسال بهتر از سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی حداقل 2.5 میلیون تن مرکبات را در استان داریم.

این مسئول، ادامه داد: ممکن است درصدی میزان کمی پرتقال تامسون ما کمتر از سال گذشته باشد، اما وضعیت نارنگی ما به نسبت سال گذشته به مراتب بهتر است.

شهیدی‌فر گفت: اکنون هم در بخش صادرات برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفته است که در کنار تامین مرکبات مورد نیاز داخل کشور، صادرات ما هم جان بگیرد.

وی با اشاره به وضع کیفی پرتقال‌های مازندران، بیان کرد: امسال سال خوبی برای باغداران مرکبات مازندران خواهد بود، کما اینکه سال خوبی برای برنجکاران استان نیز بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اعلام کرد: خوشبختانه در بحث صادرات، سورتینگ‌ها و سردخانه‌های استان، ارتقا یافته‌اند و هم به لحاظ نگهداری و هم انبار داری کیفی مرکبات، ظرفیت مطلوبی را دارا هستند.

این مسئول، اضافه کرد: در بحث بسته‌بندی نیز همین ارتقا را شاهد هستیم، چند کارخانه خوب بسته‌بندی داریم که شرایط بسته‌بندی محصولات جهت حضور در بازارهای جهانی را مساعدتر کرده است و در مجموع این پیشرفت‌ها موجب رقابت بین سورتینگ‌ها شده است.

شهیدی‌فر متذکر شد: مرکبات مازندران عموما به کشورهای حوزه cis صادر می‌شود و امیدواریم طی سال جاری شاهد رشد قابل توجهی در این بخش باشیم.

وی یادآور شد: پیش بینی ما طی سال جاری، صادرات تا 500 هزار تن کیوی، مرکبات و نارنگی است که دست یافتن به این هدف یعنی رشد 20 درصدی در بخش صادرات که امیدواریم محقق شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، باغداران استان به ویژه باغات نارنگی، از مهرماه امسال می‌توانند طی فرصت دو ماهه، اقدام به برداشت محصولات خود کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه