اخبار داغ

رئیس مرکز اورژانس فوریت‌های نیشابور خبر داد:

نیاز ۲۵ میلیاردی اورژانس به کمک‌های خیرین / تحریم آمبولانس بازی با جان مردم است

نیاز ۲۵ میلیاردی اورژانس به کمک‌های خیرین / تحریم آمبولانس بازی با جان مردم است
افشارنیک گفت: ۶۰ درصد از آمبولانس‌های نیشابور مجهز به تله مدیسین هست و نیاز است خیرین برای تکمیل آمبولانس‌های نیشابور هشت دستگاه تله مدیسین دیگر به مجموعه کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی افشار نیک، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور به مناسبت روز فوریت‌های پزشکی در گفت‌وگو با صبح توس گفت: اورژانس نیشابور دارای ۹ پایگاه شهری و ۱۵ پایگاه جاده‌ای به همراه یک پایگاه اورژانس هوایی است و در مجموع 36 دستگاه آمبولانس در نیشابور به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطر نشان کرد: ۱۶ هزار و ۸۸۸ بیمار و مصدوم در شش ماه نخست سال جاری خدمات درمانی دریافت کرده‌اند و تعداد کل تماس‌ها افزایش ۲ درصدی داشته است.

,

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۶ هزار و ۴۳۳ تماس با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار شده است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۹۴ تماس مشاوره و بیش از پنج هزار تماس مزاحمت تلفنی بوده است که خوشبختانه مزاحمت‌ها ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه شش ماهه گذشته کاهش پیدا کرده است.

, .,

افشار نیک با اشاره به خدمات اورژانس هوایی اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری اورژانس هوایی نیشابور با انجام ۲۰ سورتی پروازی به ۳۰ بیمار و مصدوم در اقصی نقاط این شهرستان خدمت رسانی کرده است.

, .,

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول با اهدای دو دستگاه تله مدیسین، یک دستگاه اکسیژن ساز، ۳۴ عدد کپسول اکسیژن، سه دستگاه یخچال، ۱۵ عدد مانومتر و ۵۰ میلیون وجه نقد کمک‌های زیادی به اورژانس ۱۱۵ کرده‌اند.

, .,

افشارنیک اضافه کرد: زمان رسیدن به صحنه تصادفات جاده‌ای در نیشابور کمتر از ۸ دقیقه است که این از زمان استاندار بهتر است.

,

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای امسال ۹۴ و نیم درصد از مردم از عملکرد اورژانس نیشابور ابراز رضایت کرده‌اند و در بین پنج و نیم درصد نارضایتی‌ها، بیشترین میزان نارضایتی از برخورد و رفتار همکار اورژانس بود.

,

افشارنیک تأکید کرد: تا پایان امسال افزایش ۵۰ درصدی نیروهای اورژانس نسبت به دو سال قبل را در نیشابور شاهد خواهیم بود.

,

وی با اشاره به مشکلات اورژانس تصریح کرد: آمبولانس‌ها به دلیل تحریم وارد کشور نمی‌شود و ما مجبوریم آمبولانس‌های قدیمی را بازسازی کنیم.

,

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور اضافه کرد: ۶۰ درصد از آمبولانس‌های نیشابور مجهز به تله مدیسین هست و نیاز است خیرین برای تکمیل آمبولانس‌های نیشابور هشت دستگاه تله مدیسین دیگر به مجموعه کمک کنند.

,

افشارنیک گفت: تمام مراکز اورژانس مجهز به الکتروشوک هستند ولی تا پایان سال با توجه به ایجاد چهار مرکز جدید، نیازمند همین تعداد الکتروشوک هستیم و برای تکمیل تمام این تجهیزات حدود ۲۵ میلیارد ریال کمک خیرین را نیاز داریم.

,

وی خاطر نشان کرد: نیشابور بعد از تهران، مشهد و شیراز به‌زودی سیستم موقعیت‌یاب به لحظه تماس‌گیرنده را فعال خواهد کرد تا افراد ناآگاه به موقعیت جغرافیایی منطقه تصادف، سردرگم نشوند.

,

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور بیان داشت: از ابتدای امسال ۱۴ مورد زایمان درون آمبولانس در نیشابور داشته‌ایم.

,

وی با اشاره به تصادفات منجر به فوت گفت: ۱۸ درصد آمار مصدومین حوادث تصادفات طی ۴ ماه نخست امسال افزایش یافته است و به ۱۹۹۹ رسیده است و ۳۱ فوتی داشته‌ایم.

,

افشارنیک با تحلیل تصادفات در سطح شهرستان نیشابور خاطر نشان کرد: طی این مدت شاهد افزایش ۲۷ درصدی تعداد مصدومان و ۸۷ درصدی فوتی‌ها در تصادفات درون شهری و در تصادفات برون شهری شاهد افزایش ۶ درصدی فوتی‌ها هستیم.

,

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور اضافه کرد: بیشترین آمار تصادفات درون شهری نیشابور در ساعت ۱۹ الی ۲۰ و بیشترین آمار تصادفات برن شهری نیز در ساعت ۲۰ الی ۲۱ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه