اخبار داغ

پیگیری دغدغه داوطلبین کارآزمایی انستیتوپاستور؛

نیمه مهرماه نتایج کارآزمایی واکسن ایران و کوبا کدگشایی می‌شود/آنتی‌بادی واکسن در آزمایشگاه‌ها قابل تشخیص نیست

نیمه مهرماه نتایج کارآزمایی واکسن ایران و کوبا کدگشایی می‌شود/آنتی‌بادی واکسن در آزمایشگاه‌ها قابل تشخیص نیست
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تقریبا مراحل کارآزمایی انستیتوپاستور کامل شده و تا چند روز آینده وضعیت افراد شرکت کننده کدگشایی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود شریفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به مشارکت یزدی ها در دوره کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور اظهار کرد: در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران و کوبا، بیش از دو هزار و ۷۰۰ یزدی در این طرح کارآزمایی شرکت کردند و بعد از دریافت سه دوز همچنان در مرحله کارآزمایی قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

شریفی با بیان اینکه برخی افراد شرکت کننده شبه واکسن دریافت کرده اند افزود: نیمه مهر ماه وضعیت این واکسن ها کدگشایی می شود و اگر فردی شبه واکسن دریافت کرده باشد برای تزریق واکسن اصلی دعوت می شود.

وی با تاکید بر اینکه این افراد طبق ضوابط انستیتوپاستور می باشند و ربطی به واکسیناسیون وزارت بهداشت ندارند گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تنها مجری کارآزمایی کشور بوده و افرادی که در این کارآزمایی شرکت کردند بعد از ثبت نام که کلیه مقررات کارآزمایی در انجا ثبت شده، چند صفحه مقررات و رضایتنامه کارازمایی هم را در روز اول مراجعه مطالعه و امضا کرده اند و همه شرایط را برای حضور در این کارآزمایی پذیرفته اند و تازمانی که تحلیل داده های این افراد کامل نشود وضعیت واکسن یا شبه واکسن ان ها کدگشایی نمی شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: تقریبا مراحل کارآزمایی انستیتوپاستور کامل شده و تا چند روز آینده وضعیت افراد شرکت کننده کدگشایی می شود.

وی با بیان اینکه تلفن پشتیبانی کارآزمایی انستیتوپاستور در یزد ۳۳۹۶ است ابراز کرد: در سامانه وزارت بهداشت نام کسانی ثبت می شود که در برنامه ملی واکسیناسیون واکسن دریافت کرده اند و کارآزمایی ها جزو برنامه ملی واکسیناسیون حساب نمی شوند لذا افراد شرکت کننده در کارآزمایی زمانی که به مراکز تجمیعی مراجعه می کنند نامشان در سامانه ملی وزارت بهداشت ثبت نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اذعان کرد: بعد از کدگشایی اطلاعات افرادی که واکسن دریافت کرده اند به مرکز دیتای وزارتخانه ارائه می شود و افرادی که شبه واکسن دریافت کرده اند هم برای دریافت واکسن به مراکز هدف معرفی می شوند.

وی در خصوص اینکه آیا با ازمایش انتی بادی می توان دریافت که فرد واکسن دریافت کرده یا خیر گفت: خیر اینگونه نیست چراکه هر واکسنی کیت تشخیص اختصاصی دارد و و آزمایشگاه ها اصلا کیت تشخیص آن را هم ندارند و آزمایشگاه‌ها تنها می توانند انتی بادی خود ویروس کرونا را تشخیص دهند که آیا فرد مبتلا شده یا خیر.

شریفی با تاکید براینکه سهمیه واکسن افرادی که شبه واکسن دریافت کرده اند حذف نمی شود عنوان کرد: کسانی که واکسن نما دریافت کرده باشند خیالشان راحت باشد که پس از کدگشایی واکسن اصلی را دریافت می کنند.

انتهای یپام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه