اخبار داغ

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد؛

شرین‌سازی آب‌های لب شور گلستان/ موافق وزارت نیرو با شیرین‌سازی ۴۴ هزار متر مکعب آب دریا در شبانه‌روز

شرین‌سازی آب‌های لب شور گلستان/ موافق وزارت نیرو با شیرین‌سازی ۴۴ هزار متر مکعب آب دریا در شبانه‌روز
جانباز گفت: از اجرای مطالعات شیرین‌سازی آب‌های شور و لب شور بخش شمالی استان برای تامین مصارف شرب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما، حمیدرضا جانباز در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال ما در بیشتر نقاط کشور از جمله استان گلستان با موضوع خشکسالی بسیار سخت رو به رو بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دان, گلستان ما,
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  ادامه داد: در استان گلستان در طول 45 سال آماری سومین سال خشک را سپری کردیم و با توجه به اینکه در بخش هایی از استان منابع آبی ما متاثر از بارندگی ها بود به ویژه در مناطق مرتفع و روستاهایی که به چشمه آب شرب مردم تامین می شد کار آبرسانی با مشکل رو به رو شد.
,
 
,
جانباز بیان کرد: امسال در بودجه اتفاق خوبی در حوزه افزایش اعتبارات برای آبرسانی افتاد و استان گلستان نخستین استان از نظر بهره مندی از این اعتبارات در کشور است و سرجمع اعتبارات ما نسبت به سال گذشته بیش از هشت برابر شد و عمده آن به بخش روستایی اختصاص پیدا می کند.
,
 
,
وی افزود: در سال گذشته کمتر از 100 میلیارد تومان اعتبار برای گلستان در نظر گرفته شده بود که این اعتبارات به 800 میلیارد تومان افزایش یافته است.
,
 
,
این مقام مسئول متذکر شد: ما در استان گلستان به جهت اینکه بخش زیادی از آب مصرفی از چاه ها تامین می شود و  بخش کشاورزی نیز بیش از 92 درصد مصارف خود را از منابع زیرزمینی تامین می کند با کاهش سطح آب های زیرزمینی رو به رو هستیم و لذا دچار کمبود آب و یا کمبود کیفیت  آب شدیم.
,
 
,
جانباز متذکر شد: استفاده از آب های شور و لب شور به صورت جدی در دستور کار قرار می گیرد، در بخش هایی از شمال استان و منطقه آق قلا بنا شد که مطالعاتی در خصوص استفاده از آب های شور و لب شور انجام شود و بتوانیم با استفاده از سامانه های نمک زدایی آب مردم منطقه را تامین کنند.
,
 
,
وی تاکید کرد: موضوع استفاده از آب های دریا نیز در خلیج گرگان مد نظر قرار گرفته است و در حال حاضر 44 هزار متر مکعب در شبانه روز مجوز استفاده از آب دریا را استان درخواست داشت که مورد تایید وزارت نیرو است و بنا شد که در یک بازده زمانی سه ماه نسبت به مطالعات آن و پس از آن جذب سرمایه گذار اتفاق بیفتد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه