اخبار داغ

کارشناس مرکز مطالعات راهبردی:

گروه‌های سرودِ دفاع مقدس، خط شکن جبهه فرهنگی بودند/ موسیقی‌های وارداتی و تغییر ذائقه شنیداری جوانان

گروه‌های سرودِ دفاع مقدس، خط شکن جبهه فرهنگی بودند/ موسیقی‌های وارداتی و تغییر ذائقه شنیداری جوانان
محسن رفیعی گفت: در سبد شنیداری قشر نوجوان و جوان آواهای ناهنجاری وجود دارد که باعث شده است ذائقه این افراد به شنیدن محتوای بد، تغییر پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مرکز مطالعات راهبردی اندیشکده فضای مجازی "ژرفا" در گفتگو با "تیتریک" گفت: نسل‌های دهه ۶۰ و ۷۰ موسیقی‌های قدیم را نپسندیده و به سبک‌های جدید و متنوع امروزی روی آورده‌اند.

محسن رفیعی ادامه داد: موسیقی‌های اصیل و سنتی برای مخاطب دهه ۶۰ و قبل از آن لذت بخش بوده و نوستالژی به همراه دارد.

وی افزود: در سبد شنیداری قشر نوجوان و جوان آواهای ناهنجاری وجود دارد که باعث شده ذائقه این افراد به شنیدن محتوای بد، تغییر پیدا کند.

این کارشناس تصریح کرد: نسل دهه ۸۰ به بعد، موسیقی و نوای درست به گوش شان نرسیده است و تامین این کمبود، رسالت مهم متولیان فرهنگی است.

رفیعی گفت: اگر بنا داریم در بحث موسیقی، وارد کننده نباشیم باید به اندازه نیازِ نسل جدید محتوا تولید کنیم که متاسفانه در سال های اخیر به موضوع موسیقی به ویژه سرود، بسیار بی مهری شده است.

وی ادامه داد: برای توجه بیشتر مخاطب به مقوله سرود و تولید هدفمند، لازم است آموزش و پرورش متولی امر شود و متناسب با نیاز جوان امروزی، محتوا تولید کند.

این کارشناس بیان کرد: تلاش برای حمایت از گروه های سرود در کشور رضایت بخش نیست و بودجه های فرهنگی حول محور باندهایی می چرخد که می بایست توسط متولیان فرهنگی متوقف شوند.

رفیعی اظهار داشت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی هیچ هنری به اندازه موسیقی، بار فرهنگی کشور را به دوش نکشیده است که بخشی از آن به عهده گروه های سرود بود.

این مدرس دانشگاه هنر بیان کرد: گروه های سرود دفاع مقدس خط شکن بودند و در اعزام نیروها به جبهه نقش موثری داشتند.

وی افزود: طبق آخرین آمارها گروه های سرود فعال در کشور به صورت محدود و خودجوش فعالیت می کنند. قدمت برخی از این گروه ها از جمله "میعاد" به سال ۶۴ برمی گردد که توانسته نیروهای بسیاری را در این عرصه تربیت کند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید در کشور وجود دارد اما عدم حمایت، باعث  تامین نیازِ مخاطبِ امروز، از طریق موسیقی های وارداتی شده است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه