اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور:

سند ۱۰ساله اعتلای بسیج با محوریت جهاد علمی و گام دوم انقلاب تدوین شد/ فناوری‌های ساختارشکن دانش بومی را جایگزین جریان جهانی می‌کند

سند ۱۰ساله اعتلای بسیج با محوریت جهاد علمی و گام دوم انقلاب تدوین شد/ فناوری‌های ساختارشکن دانش بومی را جایگزین جریان جهانی می‌کند
سردار مهدی رحیمی گفت: نقشه‌ای در سازمان بسیج ذیل سند ۱۰ساله اعتلای بسیج طراحی شده که بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد علمی و فناوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور در مراسم افتتاحیه رویداد علمی "تا ثریا" که کرج برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی به دنبال احیای تمدن نوین اسلامی است و برای رسیدن به آن باید کشور به مرجعیت علمی دست پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
سردار مهدی رحیمی با اشاره به اینکه پیش از پیشرفت علمی باید جریان انقلابی دانش و فناوری در کشور شکل گرفته باشد، افزود: امروز در جریان جهانی دانش قرار گرفته ایم اما کشورهای دیگر به واسطه اقتدار علمی، به طراحی نوین می پردازند و محصول دانشگاه های ما را رایگان در اختیار می گیرند.
,
 
,
وی اظهار داشت: اگر می خواهیم جریان انقلابی را جایگزین جریان جهانی دانش کنیم، باید خیزش و جهش علمی در کشور اتفاق بیافتد تا در نهایت به تمدن  نوین اسلامی مطلوب برسیم. رهبری فرمودند دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.
,
 
,
رحیمی با اشاره به اینکه دنیای غرب به برکت دانش خود توانست ثروت، نفوذ و قدرت را کسب کند، تصریح کرد: ما در مقابل کشور ابرقدرتی مانند آمریکا قرار گرفته ایم که اقتصاد علمی، اقتصادی نظامی، دیپلماسی دارند، اما اقتدار ما در انقلاب اسلامی رهبری، مردم، سپاه و مقاومت است.
,
 
,
وی گفت: متاسفانه هنوز به اقتدار علمی نرسیده ایم و باید در مسیر توسعه و فناوری قرار بگیریم، البته برای رسیدن به تمدن، دشمنان موانعی را ایجاد می کنند تا به مرجعیت علمی نرسیم، چرا که فکر ایرانی برتر از سایر جهان است. باید نوآوری، جهش، مرز شکنی داشته باشیم.
,
 
,
رحیمی افزود: فناوری های مقلد و طراحی معکوس در کشور انجام می شود اما نیازمند فناوری های سطح چهار هستیم چرا که ساختار شکن و فراتر از مرز دانش جهان هستند، برای مقابله با جریان جهانی دانش و ایجاد یک جریان ملی باید شاهد انقلاب علمی در کشور باشیم.
,
 
,
وی اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه به جوانان این است که راه علم را همانند یک جهاد در نظر بگیرند، نقشه ای در سازمان بسیج ذیل سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج طراحی شده که بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد علمی و فناوری است.
,
 
,
رحیمی تصریح کرد: نقشه راه ما بسیج تمام ظرفیت های علمی در ۲۷۰۰ دانشگاه، ۴۷ مرکز پارک علوم و فناوری و اقتدار آفرینی و برتری سازی با مردم سازی کردن آن صورت گرفته است، تا کنون ۱۴۷ مرکز رشد راه اندازی شده و درصدد هستیم در قالب بسیج علمی آن را به ۵۰۰ مرکز برسانیم.
,
 
,
وی گفت: ۳ مرکز فناوری دایر کردیم که فناوری های نوظهور در آن شکل می گیرد و پروژه های ساختار شکن را تولید می کنند، اما این آمار به ۳۲ مرکز ارتقا پیدا خواهند کرد، ۶۲ مرکز تحقیقاتی راه اندازی کرده ایم، ۳۲ خانه نخبگان و ۲۰ اندیشکده برای مرجعیت فکری ایجاد شده است.
,
 
,
رحیمی افزود: ۱۰۰ خانه علمی شهرستانی راه اندازی شده تا سیاست گذاری‌ها از ایده تا تجاری سازی را انجام دهند، ۸۰۰ پایگاه علمی داریم و ۵۰ هزار پایگاه مقاومت وجود دارد تا مرحله اولیه مرجعیت علمی در قالب مردمی سازی علم و فناوری، محقق شود و علاوه بر خیزش علمی پرچم دانش و فناوری در هر محله به اهتزاز در بیاید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه