اخبار داغ

شیرینی پیروزی مقابل ژاپن به صدرنشینی در پایان فصل میلادی‌ست؛

تندروان: تغییر نسل تیم ملی والیبال در بهترین شرایط زمانی رقم خورد/ قهرمانی در آسیا حاصل یک کار تیمی بود

تندروان: تغییر نسل تیم ملی والیبال در بهترین شرایط زمانی رقم خورد/ قهرمانی در آسیا حاصل یک کار تیمی بود
مربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان گفت: قهرمانی در قاره آسیا کار آسانی نبود و نمایش قابل‌قبولی از کادرفنی دیدیم اما این قهرمانی حاصل یک کار تیمی بوده.
[

محمدرضا تندروان، بازیکن و مربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان طی گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون قهرمانی ملی‌پوشان در قارۀ آسیا اظهار داشت: سال‌های گذشته که وضعیت برگزاری تورنمنت‌ها عادی بود، شرایط‌مان برای رقابت‌های قهرمانی آسیا تفاوت داشت و ممکن بود به علت مسابقه در ایونت‌های دیگر، تیم‌های امید یا تیم «ب» را به قهرمانی قاره اعزام کنیم و در کل اهمیت این تورنمنت این‌قدر زیاد نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: اما پس از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ و پاندمی کرونا، بسیاری از رقابت‌ها لغو و یا معوق شدند تا پس از یک سال تعطیلی، همه چیز با لیگ ملت‌ها و المپیک شروع شود که پیش‌بینی می‌کردیم همه تیم‌های ملی من‌جمله ایران، دچار نوسان و روند متغیر شوند.
,
 
,
تندروان در ادامه عنوان داشت: بنابراین با توجه به این شرایط، در مسابقات قهرمانی آسیا محکوم به کسب بهترین نتیجه یعنی قهرمانی بودیم که در این موقعیت مناسب زمانی و شرایط ایده‌آل موجود، نتیجه‌ای به نفع جامعه والیبال و به سود مردم رقم خورد.
,
 
,
وی درباره چگونگی کسب پیروزی مقابل تیم ملی والیبال ژاپن پس از ۲ شکست پیاپی تصریح داشت: طی ۲ دیداری که به ژاپنی‌ها واگذار کردیم، دیدار اول در رقابت‌های VNL۲۰۲۱ ریمینی بدون حتی یک بازی تدارکاتی و دقیقاً اولین تورنمنت پس از پاندمی کرونا بود که با ولادیمیر آلکنو و مجموعه فدراسیون والیبال به آن نگاه تدارکاتی داشتیم. البته که این شکست در رزومه و کارنامه تیم ملی ثبت شده اما کاپیتان‌مان را هم در اختیار نداشتیم و این شکست چندان قابل اتکا و اعتنا نیست.
,
 
,
مربی پیشین تیم ملی والیبال بیان داشت: در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اما شرایط فرق داشت و ما با تمام داشته‌های‌مان راهی شدیم. هر ۲ تیم از نظر روحی و روانی آماده دوئل بودند و درنهایت هم ما در پنجُمین گیم و با اختلافی اندک به ژاپن باختیم. آن چه پیروزی ملی‌پوشان در آسیا را شیرین‌تر کرده، این است که توانستیم رویدادهای بین‌المللی سال ۲۰۲۱ را با صدرنشینی قاره‌ای و پیروزی و قهرمانی به اتمام برسانیم.
,
 
,
او در مورد رقبای تیم ملی در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا گفت: تیم ملی ژاپن می‌تواند تا سال‌های آتی ما را آزار دهد و باید حواس‌مان بیش از پیش به آن‌ها باشد. می‌گفتند تیم‌های ملی کره‌جنوبی و چین بدون برخی بازیکنان یا با تیم دوم آمدند؛ مقصر این وضعیت فدراسیون و تیم ملی ما نیست و اعتبار قهرمانی از این راه کاهش نمی‌یابد.
,
 
,
, ,
 
,
وی هم‌چنین افزود: با این حال نباید در باد بُرد و غرور قهرمانی بخوابیم و حالا که اقبال عموم به والیبال برگشته، باید برای آینده با برنامه‌ریزی جلو رفت و ۲۴ ساعته تلاش کرد تا در رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه و سپس المپیک ۲۰۲۴ پاریس به بهترین نتیجه ممکن دست یافت.
,
 
,
تندروان با اشاره به برخی نگرانی‌ها در مورد تغییر نسل تیم ملی والیبال اذعان داشت: راه تغییر نسل و پوست‌اندازی از جای درستی شروع شد، هر چند نگرانی‌هایی وجود داشت که ممکن است نسل جدید دچار شرایط بدی شود. با تمام داشته‌ها به المپیک رفتیم و ولادیمیر آلکنو هم تفکر بی‌مبالاتی نداشته و دوست داشت که چهارمین المپیک‌اش را در جمع ۴ تیم برتر به سرانجام برساند.
,
 
,
این کارشناس والیبال تأکید داشت: تصمیمات درستی هم گرفته شد و دیدیم که هزینه‌ای که در المپیک کردیم و از میثم صالحی، صابر کاظمی یا سایر جوان‌ها در اردوها و بازی‌ها بهره بردیم، جای درستی به بار نشست. با تغییر روند و نسل پس از المپیک، روند تورنمنتی سال ۲۰۲۱ خیلی خوب بود و بهترین شرایط پدید آمد تا تغییر نسل با قهرمانی آسیایی شکل بگیرد؛ اگر جور دیگری بود چه بسا به سرخوردگی می‌انجامید.
,
 
,
دستیار ولادیمیر آلکنو در خصوص تفاوت بین تفکرات سرمربی روس و بهروز عطایی ابراز داشت: با ولادیمیر آلکنو مسابقات سنگینی نظیر المپیک و VNL را داشتیم و نمی‌شود قیاسی بین او و عطایی داشت. سیستم دریافت و توپ‌گیری‌مان در مدت کوتاهی دچار تغییر شده و فکر می‌کنم کادرفنی جدید به ابعاد روحی و روانی بچه‌ها کمک کردند، چرا که در ۱۵ روز نمی‌توان کار فنی کرد.
,
 
,
او در ادامه گفت: اما نباید کار بزرگ کادرفنی را نادیده گرفت؛ قهرمانی در قاره آسیا کار آسانی نبود و نمایش قابل‌قبولی از مربی‌ها دیدیم، آن هم مقابل ژاپن میزبان که در فینال رقیب مستقیم ما بود. والیبال ایران هم نوساناتی داشته اما هرگز صفر و صدی نیست؛ فکر نمی‌کنم به خلأ یا پوچی نسل برسیم.
,
 
,
تندروان درباره نقش سرمربی روس در تغییر برخی عادات والیبالیست‌های تیم ملی اظهار داشت: با ولادیمیر آلکنو در تمرینات تیم ملی تارگت‌هایی داشتیم و برای سرویس و دریافت تمرین و تلاش بسیار زیادی انجام دادیم. کارهای زیادی در تیم ملی شده و قطعاً تأثیرگذار هم خواهد بود؛ آن هم در شرایطی که امروزه سرویس پرشی پاشنه‌آشیل والیبال دنیاست و دیدیم که بچه‌ها در ژاپن چگونه سرویس می‌زدند.
,
 
,
او در پایان گفت: این قهرمانی حاصل یک کار تیمی بوده و نمی‌شود نتایج مثبت را حاصل تلاش یک نفر و نتایج منفی را تقصیر یک نفر دیگر دانست. فدراسیون ما که نوجوانان‌اش سوم جهان شدند و تیم اصلی‌اش قهرمان آسیا، به جمع ۸ تیم برتر المپیک صعود نکرد. نوسان همه جای دنیا هست اما باید صبور باشیم و از هر شکست درس بگیریم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه