اخبار داغ

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص):

برنامه های سپاه استان کرمانشاه را در هفته دفاع مقدس اعلام کرد / ۵ هزار بسته معیشتی توزیع می شود

برنامه های سپاه استان کرمانشاه را در هفته دفاع مقدس اعلام کرد / ۵ هزار بسته معیشتی توزیع می شود
بهمن ریحانی در نشست خبری ضمن تشریح برنامه های سپاه استان کرمانشاه در هفته دفاع مقدس گفت: ۵ هزار بسته معیشتی توزیع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سردار بهمن ریحانی امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع هفته دفاع مقدس با توجه به تقارن این هفته با ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی است و بر اساس همین فرهنگ عاشورایی بود که در دفاع مقدس با همه اعتقادات محکم توانستیم بسیاری از ارزش ها از جمله بر علیه ظالم بودن و بر له مظلوم بودن را کسب کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: دفاع مقدس یک فرهنگ و تفکری را در جامعه ایران و حتی بسیاری از کشورهای دیگر توسعه داد و میل و اعتقاد به جهاد و حرکت‌های جهادی در بستر حیاتی را در فرهنگ مقاومت نهادینه کرد.

سردار ریحانی گفت: دفاع مقدس فرهنگ و تفکری را نه تنها برای ایران اسلامی بلکه برای بسیاری از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان رقم زد که پس از ۴۱ سال از این واقعه هنوز از این تفکر، گنج استخراج می شود.

وی بیان داشت: دفاع مقدس یک نگاه جدید به دین و آموزه های دینی به ما داده که باید در مقابل ظالمان و فرعونیان زمان بایستیم.

سردار ریحانی ادامه داد: ولایت مداری و سبک زندگی در دفاع مقدس می تواند یک الگو برای همه نسل ها باشد و همین سبک توانست کشور را از همه خطرات و چالش هایی که دشمنان برای ما انشا می‌کردند سربلند و پیروز کند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) نقش استان کرمانشاه در دفاع مقدس را بی بدیل دانست و گفت: این نقش چنان در تاریخ ثبت شد که مقام معظم رهبری در حضورشان در کرمانشاه این استان را با نام چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: این مردم بومی بودند که حماسه های بزرگی همچون حماسه پاوه و گیلانغرب را آفریدند و در مقابل دشمنان ایستادند. قبل از شروع دفاع مقدس نیز نقش بسزایی در بیرون راندن نیروهای ضد انقلاب در کردستان، آزاد سازی پاوه، بازپس گیری کامیاران و مبارزه با عوامل ضد انقلاب داشتند.

وی بیان داشت: یگان های سپاه در استان کرمانشاه حداقل ۳۰ عملیات بزرگ و کوچک از جمله عملیات مسلم بن عقیل، کربلای ۶،  کربلای ۹، فجر ۱۰، بیت المقدس، شاخ شمیران، نصر، مرصاد و ... را در جنوب و شمال غرب استان انجام دادند.

سردار ریحانی افزود: جنگ را اگر در استان کرمانشاه به چهار مرحله تقسیم کنیم اولین مرحله آن مقاومت مردمی و زمین‌گیر شدن دشمن بود و این مردم بودند که مانع پیشروی دشمن تا رسیدن نیروها سد کردند.

وی گفت: مقاومت مردم استان کرمانشاه در مقابل دشمنان زبانزد است و به همین جهت به عنوان دومین استان مقاوم از آن نام برده می‌شود.

سردار ریحانی ادامه داد: مرحله دوم باز پس گیری مناطق اشغال شده بود که توسط ارتش، سپاه، بسیج و رزمندگان انجام گرفت. مرحله سوم تعقیب دشمن در آن سوی مرزها بود ما فقط به عقب راندن دشمن اکتفا نکردیم بلکه آنها را در آن سوی مرزها هم دنبال کردیم و مرحله چهارم نیز پایان جنگ و عملیات مرصاد بود.

وی هدف از گرامیداشت هفته دفاع مقدس را حفظ ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس و ماندگاری خاطرات آن دوران عنوان کرد و بیان داشت: در این ایام قصد داریم ادبیات و الگوی ولایتمداری و ایثار شهادت و خودباوری را گسترش دهیم و نقش رهبری و فرماندهی الهی ولی‌فقیه در حیات دینی و معنوی کشور و خلق حماسه ها و پیروزی ها را تبیین کنیم.

سردار ریحانی خاطر نشان کرد: در عملیات فتح خرمشهر که همه کارشناسان و کشورهایی که صدام را پشتیبانی می‌کردند تضمین کرده بودند که به هیچ وجه خرمشهر قابل بازپس‌گیری نیست اما امام گفت: خرمشهر باید پس گرفته شود و بر اساس اعتقاداتی که رزمندگان به امام و حکم شرعی داشتند این کار غیر شدنی را شدنی کردند.

وی ادامه داد: یکی از اهدافی که در این ایام دنبال می‌کنیم تبیین قدرت دفاعی نیروهای مسلح و بسیج مردمی است و می دانیم تا زمانی که بر اساس این اعتقادات، اصول و ارزش‌ها و مسیر انقلاب پیش برویم به حمد خدا بر دشمنان پیروز خواهیم بود.

سردار ریحانی گفت: بر اساس آیات قرآن ما باید به شکلی عمل کنیم که قدرت بازدارندگی را در کشور به وجود آوریم تا دشمنان از ما بترسند.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی در دفاع مقدس نیروهای مردمی و بسیجی بود، مردمی که با اعتقاد وارد این عرصه و میدان شدند و امروز اگر این الگو را مدنظر قرار دهیم می‌توانیم در همه عرصه‌ها پیروز باشیم.

سردار ریحانی همچنین تبیین نقش بصیرت مقاومت در همه اقوام و مذاهب را از دیگر موارد مهم در دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در دفاع مقدس اتحاد بین همه مذاهب حاصل شد لذا امروز هم می توانیم بر اساس همین اتحاد در همه صحنه ها پیروز شویم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) خودباوری را یکی از مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس حیات طیبه و حیات اعتقادی را به ما داد که بزرگ‌ترین ارزش است و همچنین ایستادگی در مقابل آمریکا و خودباوری را همین دفاع مقدس به ما داد این دفاع مقدس بود که قدرت آمریکا را افول و نرخ سیاسی او را تنزل داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش رویکرد چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع  مقدس را بر اساس شعار محوری «ما مقتدریم» اعلام‌ کرد و افزود: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، امدادی و جهادی تدارک دیده شده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) بیان داشت: با توجه به لغو رژه نیروهای مسلح که همه ساله در ۳۱ شهریور برگزار می شد برنامه های هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریور۱۴۰۰ با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور با حضور فرماندهان لشگری و کشوری و سخنرانی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس شروع خواهد شد که سهم استان کرمانشاه در این مراسم ۲۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: در اولین روز هفته دفاع مقدس که ۳۱ شهریورماه است دیدار فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه جهت تجدید بیعت با آرمانهای امام و مقام معظم رهبری را خواهیم داشت.

سردار ریحانی گفت: در طول ایام هفته دفاع مقدس برگزاری یادواره های شهدای پایگاه های مقاومت آبروی محله و یادواره شهدای روحانی را خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و گسترش مراکز واکسیناسیون از دیگر برنامه هاست البته در حال حاضر نیروهای بسیج در بیش از ۴۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون فعالیت می‌کنند و از طرف سپاه نیز ۱۳ مرکز تجمیعی اداره می شود که ۶ مورد آن در شهر کرمانشاه است.

وی برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، عطرافشانی مزار شهدا، مراسم روز سرباز، دیدار با خانواده‌های شهدای جهادگر، جهادگران آسمانی، شهدای مدافع سلامت و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار ریحانی اظهار داشت: همچنین تجلیل از رزمندگان و بسیجیان بسیج کارگری و کارمندی یکی از برنامه‌هایی است که به صورت کلی در استان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: اجرای تئاتر مقاومت و خیابانی از کارهای خوبی است که پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس انجام بگیرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) بیان داشت: تجلیل از کادر درمان بیمارستان های فعال و مدافعین سلامت، سخنرانی فرماندهان سپاه در نمازهای جمعه، تجلیل از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی، تئاتر و روایتگری در محله، اعزام گروه‌های جهادی در روستاها و مناطق عشایری، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، برگزاری جشنواره شعر مقاومت و نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس است.

سردار ریحانی از توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در طول مدت شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را در قرارگاه امام حسن(ع) با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد و همچنین ۳۸۰ هزار بسته آموزشی و بهداشتی توزیع کردیم که در این هفته نیز توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: همچنین در طول ایام شیوع کرونا توسط بسیج حقوقدانان در پنج مرحله بیش از ۴۶۵ زندانی غیر عمد را آزادسازی کردیم که در این مرحله و در هفته دفاع مقدس نیز تعداد دیگری از این زندانیان که هزینه آنها توسط خیرین جمع‌آوری شده آزاد‌ خواهند شد.

سردار ریحانی اظهار داشت: پخش برنامه افلاکیان، مصاحبه با رزمندگان دفاع مقدس، مستند ۲۰ دقیقه‌ای در خصوص عملیات مرصاد، پخش بیش از ۳۰ مستند داستانی و فیلم‌های تولید قرارگاه رسانه ای بسیج غرب کشور از شبکه زاگرس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه